המדריך לסוחר המתחיל: סולנה SOL

בית » המדריך לסוחר המתחיל: סולנה SOL

sol

המדריך לסוחר המתחיל: סולנה SOL

למד כיצד להשתתף באחת מהמערכות האקולוגיות הצומחות ביותר של שוק הקריפטו.

תקציר:

  • בעוד שסולאנה עדיין בשלב מוקדם בפיתוח, יש לפרויקט כבר הרבה מה להציע למשתמשים.
  • ארנקים כמו Phantom ו-Solflare מקלים על האינטראקציה עם הרשת.
  • ספר פקודות של סולנה: סרום מספק את אחת מחוויות המסחר המבוזר הטובות ביותר.

סולנה, המטבע שהושק במרץ 2020, שואף לטפל בבעיות המדרגיות שאיתם מתמודדים בלוקצ'יין – חוזים חכמים אחרים כמו Ethereum. בעוד שסולנה עדיין בשלבי הפיתוח המוקדמים, משתמשים כבר יכולים לנצל שורה שלמה של תכונות ב-Solana.

 

תוכן עניינים

למה כדאי להשתמש במערכת האקולוגית של סולנה?

מנקודת המבט של המשתמש הממוצע, היתרון הגדול ביותר בשימוש ב-סולנה הוא המהירות הגבוהה והעלות הנמוכה של הפעילות ברשת.
עם עסקאות שמתומחרות בשברירי אגורות, העמלות עבור אינטראקציה עם dApps בקושי מורגשות.
בנוסף, עסקאות מורכבות אחרות גם זולות הרבה יותר. העלות של הטבעת NFTs, שיכולה לעלות למשתמשים כמות מוגזמת של גז ב-Ethereum, מופחתת מאוד בסולנה, אפילו בתקופות של עומס רב על הרשת.

מנגנון הקונצנזוס של סולנה מסייע גם להקל על אחת הבעיות הגדולות ביותר שעומדות בפני רשתות בלוקצ'יין מתחרות אחרות – ביצוע עסקה מראש.

עם קונצנזוס הוכחת ההיסטוריה של סולנה, עסקאות מסומנות בחותמת זמן ומעובדות לפי הסדר שהן נשלחות לאימות, מה שהופך את זה כמעט בלתי אפשרי למשתמשים אחרים להרוויח מהערמת עסקאות. ההגנה מפני ריצה מקדימה משפרת את חוויית משתמש הקצה והופכת את סולאנה לפלטפורמה אטרקטיבית יותר לפיתוחים עתידיים כמו מסחר במניות אסימון.

בחירת ארנק

תחילת העבודה עם Solana דורשת הגדרת ארנק תואם.

למי שמחפש ארנק Web3 בדפדפן הדומה ל-MetaMask, שתי האפשרויות הטובות ביותר בשוק כיום הן Phantom ו-Solflare.
שני הארנקים מציעים תכונות כגון SOL staking, החלפת אסימונים בתוך הארנק ותמיכה ב-NFT עם יכולת וידאו ואודיו מלאה.

תוסף הדפדפן של Solflare זמין רק עבור Firefox, בעוד Phantom מתגאה בתאימות עם Google Chrome, Brave, Firefox ו- Microsoft Edge.

אפשרויות הארנק הנייד מוגבלות יותר. ארנק Exodus עשוי להיות האפשרות הטובה ביותר הזמינה כיום, בין היתר משום שהוא מאפשר להקנות SOL.

עם זאת, ככל שסולאנה גדל, ארנקים נוספים מתחילים להציע גרסאות ניידות; Solflare כבר הודיעה כי תפתח אפליקציה לנייד.

לאחר שהחלטתם על הארנק הרצוי, הורידו את התוסף או האפליקציה מאתר הארנק ובצעו את השלבים ליצירת ארנק חדש. הקפידו לרשום את ביטוי המפתחות הפרטיים שלכם ולאחסן אותו בבטחה. אם כבר יש לך ביטוי SEED מארנק Solana קיים, תוכל לייבא אותו ל-Phantom או ל-Solflare לאחר הורדת תוסף הדפדפן.

לאחר הגדרת הארנק שלכם, השלב הבא הוא להוסיף כספים כדי שתוכלו להתחיל להשתמש ברשת. האסימון המקורי של סולנה הוא SOL; אתם צריכים את המטבע כדי לשלם עמלות עסקה.

האפשרות הקלה ביותר היא להשתמש בבורסה מרכזית כמו Coinbase או Kraken או BINANCE כדי לקנות SOL עם פיאט. לאחר שרכשת קצת SOL, עקבו אחר השלבים למשיכת המטבעות לארנק הסולנה שלכם. ב-Phantom ו-Solflare, אתם יכולים למצוא את כתובת הארנק שלכם בחלק העליון של תוסף הדפדפן; לחצו עליו כדי להעתיק את הכתובת ללוח שלכם ולהדביק אותה ישירות בעסקת המשיכה שלכם.

מסחר בסולנה

לאחר שתגדירו את הארנק ותעבירו אליו חלק ממטבעות SOL, תוכל להתחיל לחקור את המערכת האקולוגית ההולכת וגדלה של סולנה DeFi.

כל אפליקציות ה-DeFi במערכת האקולוגית של סולאנה יכולות לפעול באמצעות בורסה מרכזית להזמנות מוגבלות (CLOB) בשם Serum.

הודות לזמני החסימה המהירים להפליא של סולאנה, Serum מאפשר לכל אפליקציה ברשת לשתף את הנזילות שלה. בניגוד ל-dApps כגון Uniswap, Serum אינו משתמש במאגרי נזילות כדי להקל על עסקאות; הדבר מתאים למוכרים ולקונים כמו בורסה מסורתית במקום זאת.

למשתמש הקצה, משמעות הדבר היא החלקה SLIPPAGE נמוכה יותר ופחות תנודות במחיר בעת השימוש בסרום.

המסחר בסרום הוא פשוט. לאחר הניווט לאתר, היכנסו לאפליקציה על ידי לחיצה על כפתור "סחר בסרום DEX". לאחר מכן, חברו את הארנק שלכם באמצעות הכפתור בפינה השמאלית העליונה של העמוד. בין אם אתה משתמש בסרום או בכל אפליקציה אחרת, בדרך כלל תמצאו את כפתור החיבור באותו מקום בכל אתר.

ברגע שהארנק שלכם מחובר, אתם יכולים להתחיל לבצע עסקאות. ראשית, בחרו את צמד המסחר שלכם מהתיבה הנפתחת בצד שמאל של האתר. לאחר מכן, צרו הזמנה באמצעות השדות בצד ימין. בדוגמא למטה,  קונה SOL בשוק SOL/USDT. בחרו את צמד המסחר לבחירתכם , הזינו את המחיר עבורו אתם רוצה לקנות או למכור את הנכס בתיבה העליונה, ולאחר מכן הזינו את הכמות שברצונםכ לקנות או למכור בתיבה למטה. תיבה סופית הממוקמת מימין אמורה למלא באופן אוטומטי ולהציג את עלות ההזמנה שלכם.

לאחר בדיקה כפולה שהכל תקין, שלחו את ההזמנה על ידי לחיצה על כפתור הקנייה או המכירה. במקרה זה, הלחצן אומר "קנה SOL." תלוי באיזה ארנק אתם משתמשים, ייתכן שתצטרכו ללחוץ על ההרשאות לפני שהמסחר שלכם יתחיל.

ודאו שאתם נותנים רק לאתרים אמינים הרשאה לקיים אינטראקציה עם הארנק שלכם; אחרת, אתם עלולים לאבד את הכספים שלכם. לאחר מילוי ההזמנה שלכם, עליכם לנווט למטה לדף וללחוץ על כפתור "הסדר" עבור הנכס החדש שרכשתם. כספים לא יופיעו בארנק שלכם עד שתוסיפו אותם, אז הקפידו לזכור לעשות זאת לאחר כל עסקה.

מסחר בסרום הוא רק קצה הקרחון כשמדובר בסולנה. אם אתם מחפשים אפשרויות מסחר מתקדמות יותר, הקפידו לבדוק את שווקי מנגו. ממשק המשתמש דומה לסרום, והוא גם מאפשר למשתמשים לנצל את היתרונות של מסחר במרווחים על השרשרת וחוזים עתידיים עבור נכסים נבחרים.

עוד אחת מהאפליקציות הפופולריות ביותר של סולנה היא Raydium. בעוד שסרום משתמש אך ורק בספר הזמנות כדי להקל על עסקאות, Raydium נוקט בגישה כפולה. באמצעות ספר ההזמנות של Serum בשילוב עם מאגרי נזילות משלה, Raydium יכולה לנתב את שניהם כדי למצוא את העסקאות הטובות ביותר עם ההחלקה הנמוכה ביותר. בנוסף, מכיוון ש-Raydium משתמשת במאגרי נזילות, המשתמשים יכולים לספק נזילות ולהרוויח ריבית מהעמלות הנובעות מהפרוטוקול. 

מערכת ה-NFT של סולאנה ראתה צמיחה גם בעקבות "קיץ ה-NFT" הראשון של הקריפטו. ללא ספק השוק הטוב ביותר עבור חומרים שאינם מבוססי סולאנה כיום הוא סולאנארט. במהלך השבועות האחרונים, NFTs פרחו בסולנה, כאשר מחירי הרצפה עבור פרויקטים פופולריים כמו Degenerate Ape Academy עלו בקצב מהיר. בשבוע שעבר, NFT של Solana Monkey Business נמכר ב-2.1 מיליון דולר; הוא הוטבע עבור 2 SOL רק כמה שבועות לפני כן. בעוד ש-Solanart אינה יעילה כמו שוק ה-NFT המוביל OpenSea, יש לה את כל הפונקציונליות הבסיסית לקנות, למכור ולגלות NFTs ב-Solana.

היכרות מוקדמת עם Solana יכולה לתת למשתמשים יתרון רציני על פני משתתפים אחרים בשוק. הרשת צומחת בקצב מהיר וצפויה להפוך לפופולרית יותר ככל שמרחב הקריפטו יגדל בעתיד.