בית » בלוג חדשות קריפטו » מדריכי כרייה » מה זה LHR בכרטיס מסך, איך זה קשור לכרייה?

מה זה LHR בכרטיס מסך, איך זה קשור לכרייה?

עידכון 2022: גלו איך הגבלת LHR השתנתה ב2022 גללו לסוף העמוד…

מה זה LHR – Lite Hashrate?

Lite Hashrate, או Low Hashrate הידוע גם בשם LHR, הוא מגבלה חדשה באמצעות חומרה ותוכנה המיושמת על ידי NVIDIA לסדרת RTX 3000. הוא מזהה תכונות הקשורות לאלגוריתם ה-Ethash כמו Ethereum ולאחר מכן מפחית את ההאשרט באופן דרסטי עד 70%.

מגבלה זו הייתה יעילה למדי, היא הפחיתה בתחילה רק את ה-Ethash hashrate, כך שאלגוריתמים אחרים כגון KawPow עבור Ravencoin ו-Autolykos עבור Ergo לא היו ממוקדים בעיקר, אך עם הזמן היו דיווחים על הגבלה באלגוריתמים אחרים גם הם בגרסאות LHR.

אין דרך לעקוף את תווית LHR המטרידה נכון לרגע זה, ולכן זו מגבלה עיקשת שעמה הכורים יצטרכו להתמודד, כנראה לאורך זמן. אחת הסיבות לLHR היא "לעצור" מצד אחד למנוע מכורים מלרכוש את כל כרטיסי המסך מסדרת RTX 3000 ומצד שני לאפשר לגיימרים לרכוש את הכרטיסים מאותה הסדרה ולשחק בהגדרות מלאות.

ההבחנה איזה כרטיס מסך מסדרה 3000 הוא LHR או לא LHR יכולה להיות מאוד מבלבלת, אז במאמר זה, נבהיר את כל מה שאתם צריכים לדעת על כרטיסים גרפיים LHR כדי שתוכלו לזהות אילו הם LHR.
בנוסף נסקור גם מה עשוי להיות העתיד עבור כרטיסי LHR והאם אנחנו ממליצים לקנות אותם לכרייה או לא.

אילו כרטיסי מסך הם LHR?

לא כל כרטיסי ה-RTX 3000 מושפעים מ-LHR, חלקם מושפעים חלקית בעוד שאחרים מושפעים באופן מלא, אז בסעיף זה, נעבור על כל מכשירי ה-RTX 3000 ונספר לכם אילו מהם מוגבלים על ידי LHR. בסעיף הבא, אנו ניתן לכם טיפים לזיהוי LHR אם אתם מתכננים לקנות כמה כרטיסי מסך חדשים.

כרטיסי המסך שמושפעים מ-LHR

בטבלה שלהלן יהיו שלוש אפשרויות:

FHR: Full Hashrate – זה אומר שהוא לא מושפע מ-LHR.
LHR: Lite Hashrate – זה אומר שכולם מוגבלים על ידי LHR.
Semi-LHR: משמעות הדבר היא שחלק ממעבדי ה-GPU מוגבלים וחלקם לא, עקב היוצרים לפני יישום LHR.

הסיבה לכך שחלק מהמעבדים הגרפיים הם חצי LHR היא בגלל שהרבה מהם יוצרו לפני ש-LHR הפך לדבר מוחלט, אז  במהלך האספקה של כרטיסים גרפיים, אולי יש כמה כרטיסים שהם FHR אבל יש סיכוי נמוך יותר למצוא אותם במצב חדש. כדי לקבל סיכוי טוב יותר ל-FHR, תצטרכו לקנות אותם דרך השווקים המקומיים מאנשים שמוכרים את כרטיסי המסך המשומשים שלהם.

עכשיו בואו נדבר על:

איך לזהות כרטיס מסך LHR

זיהוי כרטיס מסך LHR הוא מאוד לא נוח ולא פשוט, יש כמה יצרנים שמקשים על זיהוי התהליך אם GPU הוא LHR ויש אחרים שהופכים אותו לפשוט למדי. רק דעו שזה ישתנה ממותג למותג ותצטרכו לבדוק את ה-GPU עבור מותגים מסוימים.

מאמר זה יעודכן עם הפרטים העדכניים ביותר בכל פעם שיתרחש עדכון חדש על LHR. עכשיו בואו נתחיל עם כרטיסי המסך:

FHR:


RTX 3090

RTX 3090s אינם מוגבלים ל-Hashrate בשום אמצעי. אז אל תהססו לרכוש כל RTX 3090 ולכרות איתו בחופשיות. הסיבה שהם לא הגבילו אותם היא בגלל שמדובר בכרטיסים יקרים שכורים נוטים לא להתקרב אליהם, אבל NVIDIA גם עושה את זה כדי שהם יוכלו למכור את ה-3090 לנו הכורים.

LHR: RTX 3080 TI, RTX 3070 TI
ה-RTX 3080 TI ו-RTX 3070 TI שניהם LHR מלאים. אז צפו לביצועים נמוכים יותר בזמן כרייה באלגוריתם Ethash.

GPUs אלה עדיין מתפקדים די טוב עם אלגוריתמים אחרים, אבל אין ערבויות.

חצי LHR


RTX 3080, RTX 3070, RTX 3060 TI, RTX 3060

אז כמו שהזכרנו קודם, חצי LHR אומר שחלק מההיצע הם FHR וחלק הם LHR. להבין איזה מה יכול להיות מאתגר אז הנה מה שהקהילה יודעת עד כה על היצרנים:

ASUS – LHR יסומן כגרסה 2 (לדוגמה: ROG STRIX GeForce RTX™ 3070 V2)

MSI, ZOTAC, PNY – LHR יסומנו יחד עם מק"ט (לדוגמה: 3070 GAMING TRIO PLUS 8G LHR).

מספר שבב GPU הוא גם דרך נוספת לזהות LHR. למרות שיהיה קשה לדעת מהקופסה אם לא מהתוויות לעיל קיימות. הדרך היחידה להבין את מספר שבב ה-GPU היא על ידי הפעלתו במערכת.

מספר שבב ישן לא אומר שזהו FHR GPU, זה רק אומר שיש סיכוי ל-FHR אבל אם יש לו מספר New Chip אז זה 100% LHR.

ל-Founders Edition יהיו גם גרסאות LHR ותוכלו לזהות אותן באמצעות מספרי השבבים שלמעלה.

הנה משאבים נוספים למציאת וריאציות LHR שונות עבור GPUs ספציפיים ב-gpu-monkey. RTX 3080, RTX 3070, RTX 3060 TI, RTX 3060. רשימת גרסאות ה-LHR תהיה כמו הקובץ המצורף למטה.

RTX 3060 הם מצב מיוחד מכיוון שהגרסה הרגילה שלהם היא Driver Limited בעוד שה-SKU החדשים מוגבלים ל-LHR. הדרייברים מוגבלים עדיין יהיו פתוחים באותו אופן דרך מנהלי ההתקן של NVIDIA 470.05 אם כי, ה-LHR לא יהיו ניתנים לפתיחה.

אנא זכרו שכל זה הוא מידע שנמצא בקהילה, כך שחלק מהדברים יכולים להיות מדויקים וחלק לא, אל תיקחו זאת כמובן מאליו. 

האם LHR ייפתח אי פעם?

עכשיו, כשסיקרנו את הפרטים לגבי כרטיסים גרפיים של LHR ואיך כל המצב הזה עובד. בואו נדבר על העתיד של LHR וכורים.

כידוע, LHR התחיל די רע עבור הכורים. מגבלות ה-Hashrate היו דרסטיות ולכן לא כדאי לקנות מעבדי LHR GPU בכלל. הנה כמה מספרי Hashrate ל-Ethash להציב בפרספקטיבה.

ההאשרייטים מופחתים בערך בחצי כך שזה משפיע בהרבה על רווחי הכרייה. באשר ל-RTX 3070 TI LHR ו-RTX 3080 TI LHR, הם היו מוגבלים מההתחלה כך שאיננו יודעים את הפוטנציאל המלא שלהם, אבל אנחנו יכולים לומר שה-RTX 3080 TI יכול לעשות 120 MH/s ומעלה אם זה פתוח לחלוטין.

בצד החיובי, חלק ממפתחי תוכנת הכרייה עבדו בשקידה על דרך לנצל את ה-LHR GPUs בכרייה ככל האפשר, כמו NBMiner.

מצב NBMiner LHR
NBMiner Devs הטמיעו פרמטר חדש -lhr <n> כדי לפתוח עד 70% ממגבלת ה-LHR. אלו חדשות נהדרות עבור הכורים.

הפקודה הזו משחררת עד 70%, לאורך זמן אנחנו לא יודעים אם NVIDIA תעשה משהו בקשר לזה או אם NBMiner ותוכנות כרייה אחרות יכולות להגיע ל-100%.

מצב T-Rex Miner LHR
ל-T-Rex Miner יש מצב כוונון אוטומטי שבו הוא מזהה GPUs LHR ומכוון אותו אוטומטית עבורך.

סיכום

אז כדי לסיים את דיון LHR, אנחנו לא יודעים אם העתיד יהיה מזהיר עבור הכורים או לא. הכל מסתכם במה תעשה NVIDIA כאשר הכורים יפתחו בהצלחה 100% מה-GPU.

ישנם גם דיווחים על GPUs LHR מוגבלים באלגוריתמים אחרים, כעת אין מידע קונקרטי על כך עדיין, אבל זכרו אם אתם נתקלים בבעיות עם LHR GPU באלגוריתמים אחרים, אז דעו שאתם לא היחידים.

GPU של קצב גיבוב נמוך הוא יחידת עיבוד גרפית (GPU) שאינה מסוגלת לעבד עסקאות ולפתור בעיות מתמטיות מורכבות במהירות, וכתוצאה מכך קצב גיבוב נמוך יותר (המהירות שבה GPU מסוגל לפתור בעיות אלו). זה יכול להיגרם ממספר גורמים, כולל גיל ה-GPU, סוג ה-GPU והביצועים הכוללים של המחשב עליו הוא מותקן.

אם אתה חווה קצב hash נמוך ב-GPU שלך, יש כמה דברים שאתה יכול לנסות כדי לשפר את הביצועים שלו:

בדוק את הטמפרטורה של ה-GPU שלך וודא שהוא לא מתחמם יתר על המידה. אם כן, שקול להוסיף קירור נוסף למחשב שלך.

ודא שה-GPU שלך מותקן כהלכה במחשב שלך ושכל החיבורים מאובטחים.

בדוק את אספקת החשמל ל-GPU שלך וודא שהוא מקבל מספיק כוח.

ודא שאתה משתמש בגרסה העדכנית ביותר של תוכנת הכרייה שלך ושהיא מוגדרת כהלכה.

שקול לשדרג את ה-GPU שלך אם הוא מיושן או לא מתפקד טוב.

זכור שאפילו עם השלבים הללו, ייתכן שלא תוכל לשפר באופן משמעותי את קצב הגיבוב של ה-GPU שלך אם הוא אינו מסוגל להתמודד עם עומס העבודה. במקרה זה, ייתכן שתצטרך לשקול לשדרג ל-GPU חזק יותר או להשתמש בחומרת כרייה מיוחדת.

נכון לשנת 2022 – כל הגבלות הLHR נפתחו

LHR פתוח כעת לחלוטין!! כל מה שהוזכר במאמר זה על הנעילה אינו ישים עוד. השתמשו בכל הכורים הפופולריים כגון Lolminer או T-Rex בשביל למצות את מלוא הפוטנציאל של כרטיס המסך

Similar Posts