בית » בלוג חדשות קריפטו » בינאנס מדריכים » מדריך ארנק בינאנס BINANCE SMART CHAIN (BSC)

מדריך ארנק בינאנס BINANCE SMART CHAIN (BSC)

מדריך ארנק בינאנס BINANCE SMART CHAIN (BSC)

האם אתם מחפשים דרך חכמה לנהל ולנטר את נכסי המטבעות הקריפטוגרפיים שלכם? הנה כל מה שאתם צריכים כדי להתחיל לעבוד עם ארנק השרשרת החכמה של בינאנס BINANCE SMART CHAIN

תוכן עניינים

מטבעות קריפטו הם נכסים דיגיטליים או מטבע וירטואלי. אנחנו לא יכולים לגעת בהם או להרגיש אותם, מכיוון שהם לא קיימים בשום צורה או גודל פיזיים. לפיכך, לא ניתן לאחסן אותו בשום מקום.

אז איפה הם נשמרים? היכן ניתן לגשת אליהם?

התשובה היא ארנקי קריפטו!

ארנק קריפטו הוא יישום תוכנה המאפשר לנו לגשת, לנהל ולנטר את נכסי הקריפטו שלנו בצורה בטוחה ומאובטחת.

אבל ארנקי קריפטו אינם מכילים למעשה שום מטבע קריפטו. במקום זאת, הם מכילים מפתח דיגיטלי (מפתחות ציבוריים ו/או פרטיים) שפותחו עבור הנכסים הדיגיטליים שלכם.

ארנקי קריפטו משתמשים בטכנולוגיית בלוקצ'יין כדי לאחסן, לקנות, למכור או להעביר נכסי קריפטו.

אפליקציה אחת כזו המאפשרת למשתמשים לגשת ל-DApps הבנויות על רשת Binance Smart Chain היא Binance Smart Chain Wallet. זהו תוסף חינמי ומאובטח לחלוטין שניתן להוסיף בקלות לדפדפן שלך כמו כל הרחבת דפדפן אחרת. נכון לעכשיו, תוסף ארנק Binance Smart Chain זמין רק עבור דפדפני Chrome, Firefox ו-Brave.

מלבד DApps הבנויים על Binance Smart Chain, הוא מספק לך את הגמישות של חיבור עם אלפי DApps אחרים שנבנו על פני בלוקצ'יין שונים, כולל Ethereum.

האם אתם רוצים לשדרג את ארנק הקריפטו שלכם לארנק ה-Binance Smart Chain Wallet? אז המשך לקרוא!

לפניכם מבט מהיר על הדברים שאנחנו נעבור עליהם במאמר זה:

  • מהו Binance Smart Chain Wallet?
  • כיצד להתקין את ארנק השרשרת החכמה של Binance בדפדפן שלך?
  • כיצד להגדיר ולהשתמש בארנק השרשרת החכמה של Binance?
    כיצד לחבר את ארנק השרשרת החכמה של Binance לחשבון Binance
  • כיצד להעביר BNB בין Binance Smart Chain ל Binance Chain
  • כיצד להוסיף עוד חשבון לארנק Binance Smart Chain שלך?
  • מהם אסימונים מותאמים אישית וכיצד להוסיף אותם לארנק BSC שלך?
  • שאלות נפוצות

קדימה מתחילים:

מהו Binance Smart Chain Wallet?

Binance Smart Chain Wallet הוא הארנק הרשמי של פלטפורמת Binance הענקית.
Binance היא בורסה, פלטפורמה דיגיטלית בה ניתן לסחור במטבעות קריפטוגרפיים שונים.

ארנק ה-Binance Smart Chain מספק שער קל לגישה לשירותים הבנויים לא רק על רשת Binance Smart Chain, אלא גם על Binance Chain ורשת Ethereum.

לבלוקצ'יין הפועל במקביל ל-Binance Chain, ל-Binance Smart Chain (BSC) יש יתרון נוסף של פונקציונליות חוזים חכמים ותאימות עם ה-Ethereum Virtual Machine (EVM).

ישנם שני סוגים של אסימוני BNB המשמשים לביצוע העסקאות בשרשרת החכמה של Binance. BEP-2 ו- BEP-20 הם האסימונים הסטנדרטיים עבור שרשרת Binance ו-Binance Smart Chain בהתאמה.

ודאו שיש לך כמה BNB זמינים בארנק שלכם כדי לשלם את דמי הגז עבור כל עסקה ברשת BSC.

בינאנס מדריכים

כיצד להתקין את ארנק השרשרת החכמה של Binance בדפדפן שלך?

כדי להתחיל לעבוד עם Binance Smart Chain Wallet, עליכם להתקין דפדפן מוכן לשימוש במכשיר שלכם. ברגע שיש לכם דפדפן פונקציונלי ותפעולי במלואו, ניתן להוסיף בקלות את ארנק שרשרת חכם של Binance כהרחבה לדפדפן שלכם.

כפי שהוזכר קודם, אתם יכולים להשתמש בכרום, פיירפוקס או Brave כדי להתקין את ארנק השרשרת החכמה של Binance.

כדי להוסיף את הארנק לדפדפן שלך, בצעו את השלבים הבאים:

פתחו את הדפדפן וחפשו "ארנק שרשרת חכמה של Binance", או שתוכלו ללחוץ ישירות כאן.
גללו מטה כדי לבחור בקישור תוסף Google Chrome.
לחץ/י על "הוסף לכרום".

 

לחץ על "הוסף הרחבה".
לאחר התקנה מוצלחת, תקבלו הודעה בפינה השמאלית העליונה של סרגל הכלים המציגה את סמל Binance Smart Chain Wallet עם הודעה שהוא נוסף בהצלחה לכרום שלכם.

כעת, סיומת הארנק נוספה בהצלחה והיא מוכנה להמשיך בהגדרה.

כיצד להגדיר ולהשתמש בארנק השרשרת החכמה של Binance?

Binance השיקה את Blockchain Binance Chain באפריל 2019 כדי לתמוך בחזון שלה למסחר מבוזר. היא השיקה במשותף את Binance Decentralized Exchange (DEX) עם הבלוקצ'יין, המיועדת לתפוקת עסקאות גבוהה.

רוב ה-DEX's האחרים בשוק עמוסים בחוויות משתמש גרועות וממשקים מסורבלים, משהו שבינאנס כוונה לשנות עם ההיצע החדש שלה. היא התכוונה להציג את הנוסחה המנצחת של Binance Exchange הפופולרית של ממשק משתמש אינטואיטיבי ו-UX מותאם ל-DEX. זה גם מכוון לזמן אישור עסקה של תת שנייה אחת לעסקאות בפלטפורמה.

בתור בלוקצ'יין, BC מוגבל מבחינה מבנית, ומאפשר רק מסחר מבוזר. לפי Binance, הבלוקצ'יין של BC משרת את הפונקציות הבאות:

שליחה וקבלה של נכסים דיגיטליים, כולל BNB במטבע מקומי של Binance.
שליטה בהנפקה ואספקת אסימונים באמצעות הטבעה, שריפה, נעילה/פתיחה או הקפאה/ביטול הקפאה.
הנפקת אסימונים חדשים המבוססים על תקן BEP-2. דוגמה לכך היא BNB שקיים כאסימון BEP-2 ב-BC blockchain.
שרשרת Binance משתמשת במנגנון הקונצנזוס של Tendermint Byzantine Fault Tolerance (BFT), בשימוש פופולרי יותר ב-Cosmos blockchain. בהתחשב בכך ש-BC ו-Cosmos blockchain חולקים מנגנון קונצנזוס, זה גם אומר שהם חולקים את המודל של Proof of Stake (PoS) של ממשל ואימות עסקאות המשמש ב-Cosmos. נדון ביתר פירוט במערכת ה-PoS בסעיף הבא על BSC.

מה זה Binance Smart Chain (BSC)?

Binance Smart Chain (BSC) הושק בספטמבר 2020, כשנה וחצי לאחר השקת BC. זוהי פלטפורמת חוזים חכמה המחקה את הפונקציונליות של Ethereum ופלטפורמות dApp אחרות כגון Tron ו-EOS.

חשוב לציין כי Binance בחרה להשיק בלוקצ'יין שני אחרי Binance Chain במקום לשדרג אותו, בהתחשב בכך שזה היה אפשרי. על פי הבורסה, הצגת הפונקציונליות החכמה לבלוקצ'יין BC הייתה בולעת את מהירות הרשת והופך אותה לפחות יעילה.

לחוזים חכמים יש היסטוריה של תפקוד ירוד ברשתות המארחות שלהם, כפי שניתן לראות במשבר CryptoKitties בדצמבר 2017 על Ethereum ולאחרונה, ברשת Solana.

האפשרות הטובה ביותר עבור Binance הייתה להשיק בלוקצ'יין מקביל לארח חוזים חכמים עם תאימות נוספת עם Ethereum, רשת ה-dApp המובילה. בניית בלוקצ'יין חדש לגמרי מהיסוד לא הייתה אופציה טובה לכאורה עבור Binance, שרצה נגד הזמן כדי לנצל את הפיננסים המבוזרים (Defi) ואת שיגעון האסימון הבלתי ניתן לשינוי (NFT).

Ethereum הוא למעשה 'מלך ה-dApps', והזמינות של הקוד שלו במרחב הקוד הפתוח אולי הקלה על Binance לחלק אותו.

Binance חילק את הלקוח Go Ethereum (Geth) כדי ליצור Binance Smart Chain אך ביצעה כמה התאמות כדי להבדיל בינו לבין Ethereum. דבר אחד, הם בחרו במנגנון קונצנזוס של הוכחת סמכות (PoSA) בניגוד להוכחת העבודה הנוכחית של Ethereum (PoW). PoSA מאפשר זמני חסימה קצרים ועלויות עסקה נמוכות יותר.

שרשרת Binance לעומת Binance Smart Chain
מהתיאורים לעיל, קל לקלוט כמה הבדלים ודמיון בין שני בלוקצ'יין Binance; הנה איך הם מסתדרים אחד מול השני להשוואה מהירה.

קווי דמיון
שניהם הושקו ומתוחזקים על ידי Binance Exchange. לחברה יש פחות שליטה על BSC מאשר עם BC אבל היא עדיין משמעותית מספיק כדי להוות דאגה.
הם תומכים בזמני חסימה מהירים. במקרה של BC, זה פחות משנייה לכל בלוק, בעוד בלוקים ב-BSC נוצרים כל שלוש שניות.
שני הבלוקצ'יין גובים עמלות נמוכות משמעותית על עיבוד עסקאות בהשוואה לענקיות התעשייה כמו ביטקוין ואיתריום.
הבדלים
BC מוגבל בפונקציונליות, וכרגע משרת מטרה אחת בלבד – אירוח ה-Binance DEX. מצד שני, ה-BSC היא פלטפורמה הניתנת לתכנות שבה ניתן לארח כל dApp. אפילו אלה שפועלים על Ethereum יכולים להיות מועברים בקלות ל-BSC.
BC משתמשת במנגנון הקונצנזוס של Tendermint BFT, בעוד ש-BSC משתמשת בהוכחת סמכות מואצת (PoSA). הראשון מאפשר לבורסת Binance לשלוט ב-BC blockchain ב-100% מבלי לערב את הקהילה. זה האחרון פותח את הרשת כדי לאפשר אימותים אחרים להשתתף בממשל ולחסום אימות. עם זאת, Binance עדיין שולטת ב-BSC blockchain באמצעות תפקידה של בדיקת אימות בלוקים.
אסימוני רשת BC מוטבעים תחת תקן ההנפקה BEP-2, בעוד שאותם המונפקים ב-BSC חייבים לעמוד בתקני BEP-20. BEP ראשי תיבות של Binance Evolution Proposal. לרשת BSC יש את היכולת להפעיל תקני הנפקת אסימונים נוספים אם יתעורר הצורך. לדוגמה, תקן BEP-721 להנפקת NFTs ופריטי אספנות דיגיטליים ייחודיים אחרים דומה ל-ERC-721 של Ethereum.

יסודות שרשרת חכמה של Binance

כדי להבין טוב יותר את BSC, עלינו לנתח את המאפיינים שלה עוד יותר כדי לגלות מה מייחד אותה או מיוחדת בהשוואה לכל בלוקצ'יין אחר בשוק. סעיף זה בוחן את החלקים המרכיבים אותו, כולל עקרונות היסוד שלו, מנגנון הקונצנזוס והמערכת האקולוגית.

לאחר קיום של שנה, הבלוקצ'יין ראה צמיחה אדירה. אולי כדאי להסתכל אחורה ולראות עד כמה זה התקדם, כמו גם לקבוע אם הוא עבר שינויים משמעותיים.

עקרונות עיצוב
בעת תכנון BSC, ל-Binance היו ארבעה עקרונות מפתח שעליהם ביססו את הבלוקצ'יין שהנחו את הארכיטקטורה והפיתוח שלו. אלו הם:

בלוקצ'יין עצמאי – Binance דרש מה-BSC לעמוד לבד משרשרת Binance. ניתוק שני הבלוקצ'יין לא הבטיח שום הפרעות בשירות אם אחד מהם נכשל. הפרדת שתי הרשתות גם אפשרה ל-Binance לשלב טכנולוגיות חדשות שלא נוצלו קודם לכן או שהיו בשימוש אך היו להן תופעות לוואי לא רצויות.
Staking – BSC משתמשת במודל של Staking כדי להבטיח השתתפות בממשל ולחסום יצירה מקהילת BSC. עם זאת, הסיבה הגדולה ביותר לכך ש-Binance אימצה את ההימור במקום כרייה הייתה שהם נתנו עדיפות למהירות הרשת על חשבון ביזור ואבטחה. יתרה מזאת, דגמי ההימור ידידותיים יותר לסביבה ותומכים ביצירת בלוקים מהירה יותר.
תאימות Ethereum – Ethereum, פלטפורמת החוזה החכם הפופולרית ביותר, עשתה את העבודה הכבדה עבור Binance. היה לו בסיס משתמשים גדול, כורים וקהילת פיתוח. הרשת ניצחה את התחרות למרות בעיות כולל מחירי דלק גבוהים ופגיעות אבטחה. Binance החליטה לא להמציא את הגלגל מחדש ובמקום זאת השתמשה במה שעבד עבור Ethereum עם כמה שינויים, בעיקר במנגנון הקונצנזוס. העתקת קוד המקור של Ethereum הופכת את יכולת הפעולה ההדדית בין שרשרת לפשוטה יותר, ומאפשרת להעביר בקלות אפליקציות Ethereum dApps מקוריות ל-BSC.
Native Cross-Chain Communication – למרות שבינאנס בחרה ליצור את BSC כשרשרת מקבילה ל-BC, היא דאגה לעצב תאימות מקורית צולבת שרשרת בין שני הבלוקצ'יין. כעת ניתן להחליף בקלות אסימונים ברשת BSC לאסימונים אחרים באמצעות Binance DEX המהיר יחסית בשרשרת Binance.
מנגנון קונצנזוס של הוכחת סמכות (PoSA).
BSC משתמש במנגנון PoSA כדי להשיג קונצנזוס בתוך הרשת. PoSA, כפי שמיושם על ידי הרשת, הוא שילוב של הוכחה מואצת של מניות (DPoS) והוכחת סמכות (PoA). הראשון יושם בעבר בהצלחה בבלוקצ'יין כגון EOS.

ה-DPoS הוא סוג של מודל הימור לפיו מאמתים מעמידים חלק מהאסימונים המקומיים של הרשת כדי לקבל הזדמנות לאמת עסקאות וליצור בלוקים. מבחינה טכנית, כל מי שיש לו כמות מינימלית של האסימונים הנדרשים יכול להפוך לאימות, אבל הרשת תהפוך להיות איטית אם זה היה מותר. רשתות DPoS מאפשרות לבעלי אסימונים להצביע במספר מסוים של נציגים כדי להפוך לאימות. במקרה של BSC ו-EOS, המספר הזה הוא 21 מאמתים.

PoA, כפי שהוא חל על Binance Smart Chain, מייצג מודל שבו מאמתים נבחרים או נבחרים על ידי גורם מרכזי, במקרה זה, Binance. הבורסה בודק את כל המאמתים לפני שניתן יהיה להצביע עליהם על ידי הנציגים (בעלי האסימונים.) תחשוב על זה כמו מאמת KYC שבו Binance מאשר מי יכול להשתתף ביצירת בלוק.

למרות שמיזוג ה-PoA עם מודלים הקונצנזוסים של DPoS מגביר את ריכוזיות הרשת, נראה כי Binance הייתה מוכנה לעשות את הפשרה כדי להשיג תפוקת רשת גבוהה. BSC יכול להשיג זמן יצירת בלוק של 3 שניות לעומת 13 עבור Ethereum ו-10 דקות עבור Bitcoin.

Binance Smart Chain Ecosystem
המערכת האקולוגית של BSC היא מרחב הולך וגדל עם יישומים וחידושים חדשים שאומצו מדי יום מקהילת Ethereum. אנו נתמקד בארבעה מהחלקים החשובים ביותר של המערכת האקולוגית בחלק זה, אך אנו ממליצים לך לחקור את המערכת האקולוגית לרחבה יותר כדי לגלות את כל מה שיש ל-BSC להציע.

אסימון מקורי (Binance Coin – BNB)

מטבע Binance (BNB) נוצר עוד ביולי 2017 כאסימון שירות בבורסת Binance. זה שימש בתחילה כתמריץ לקהילת הקריפטו להשתתף ב- Binance ICO. הבורסה הבטיחה הנחות בעסקאות אם המחזיקים השתמשו במטבע כאמצעי תשלום.

מאתיים מיליון אסימונים של BNB נוצרו בתאריך ההשקה, מחציתם נמכרו לציבור במהלך מימון ההמונים. החצי השני התחלק בין צוות המייסדים למשקיעי האנג'לים. Binance גייסה כ-15 מיליון דולר מה-ICO, כסף שבו השתמשה לבניית פלטפורמת ההחלפה.

בהשקתו, BNB היה אסימון Ethereum שהוטבע באמצעות תקן ההנפקה הפופולרי ERC-20. עם זאת, כאשר Binance השיקה את BC blockchain באפריל 2019, היא העבירה את כל אסימוני BNB לתקן החדש BEP-2. BNB הפך לאסימון המקורי של Binance DEX ברשת BC, ומשמש עדיין כאסימון שירות לתשלום עבור עמלות עסקה.

בשנת 2020, עם השקת ה-BSC, ה-BNB שוב הותאם לשמש כאסימון ה-BSC המקורי שהונפקו תחת תקן BEP-20. מכיוון שקיימים שני בלוקצ'יין של Binance, ישנן גם שתי גרסאות של BNB מכיוון שהבורסה לא בחרה לבטל את אסימוני BEP-2 הקודמים. במקום זאת, הם יצרו את התאימות בין שרשרת בין BC ל-BSC, מה שמאפשר המרת אסימון BNB קלה.

ב-BSC, BNB משרת כעת שלוש מטרות:

לשלם דמי גז כדי לפרוס חוזים חכמים ב-BSC.
להמר על מאמתי BSC נבחרים ולקבל תגמולים מתאימים.
לביצוע פעולות צולבות שרשרת, כגון העברת נכסי אסימון על פני BC ו-BSC.

ארנקי Binance Smart Chain (BSC).

ארנקי Blockchain מאפשרים למשתמשים לאחסן את הנכסים שלהם בבטחה הרחק מפלטפורמות החלפה. אבל הכי חשוב, במקרה של רשתות חוזים חכמות כמו BSC ו-Ethereum, הארנקים מאפשרים למשתמשים ליצור אינטראקציה עם dApps מקורי. למרות גילה הצעיר יחסית, ל-BSC כבר יש מבחר תוסס של אפליקציות מבוזרות, וכדי להשתמש בהן, הנה שלושה ארנקים מצוינים שהרשת תומכת בהם:

ארנק שרשרת Binance
ארנק Binance Chain הוא תוסף דפדפן שנוצר ומתוחזק על ידי Binance Exchange. זהו ארנק Binance הרשמי לגישה ל-BSC ו-Binance Chain, הזמין גם בדפדפני Firefox וגם בדפדפנים Chromium, כמו הדפדפן האמיץ. הפונקציונליות של הארנק עשויה להיות מוגבלת, אבל הוא עושה את העבודה החשובה ביותר, ובינאנס משפר אותה ללא הרף.

אמון ארנק

ה-Trust Wallet הוא ארנק נייד עצמאי ל-iOS ואנדרואיד בבעלות ובתחזוקה של Binance. הוא תומך במספר תכונות הקשורות ל-BSC, כולל אינטראקציה עם BSC dApps, החלפת BEP-2 באסימוני BEP-20, קנייה ומכירה של אלפי נכסים דיגיטליים, והחזקה של אסימונים לתגמולים.

Trust Wallet היה הארנק הראשון שתמך ב-BSC. הוא תומך גם במספר פרוטוקולי רשת אחרים, כולל Ethereum, Tron, EOS ו- Solana. בנוסף, הוא משתלב בקלות עם ארנקי חומרה כגון Coolwallet, מה שמגביר את בטיחות הנכסים.

מטאמסק

Metamask הוא ארנק קריפטו פופולרי שפותח ומתוחזק על ידי סטודיו הפיתוח Ethereum Consensys והוא זמין כהרחבה לדפדפן אינטרנט וכן כאפליקציה לנייד בפלטפורמות iOS ו- Android כאחד. הדפדפנים הנתמכים הם Google Chrome, Brave, Firefox ו- Microsoft's Edge.

Metamask מאפשרת למשתמשים שלה לחקור יישומי בלוקצ'יין גם ב-Ethereum וגם ב-Binance Smart Chain, כמו גם לקנות, למכור, לשלוח ולהחליף אסימונים. למען בטיחות ואבטחה נוספת של נכסים, Metamask תומכת באינטגרציות של ארנק חומרה עם חברות כמו Trezor ולדג'ר, בין היתר.

גשר בינאנס

The Binance Bridge הוא פרויקט המנוהל על ידי Binance המשמש ככלי יכולת פעולה הדדית בין BC, BSC ושאר בלוקצ'יין המשמש כדרך להביא אסימונים שהוטבעו והונפקו על בלוקצ'יין אחרים שאינם תואמים למערכות האקולוגיות Binance DEX ו-Smart Chain.

באמצעות גשר Binance, כל אחד יכול ליצור אסימון חדש המוצמד לערך של האסימון המקורי ברשת של צד שלישי. לדוגמה, חשבו על מטבעות Eth ב-Ethereum. הם ילידי Ethereum, אך הם אינם עומדים בתקני ERC-20 ברשת Ethereum. כדי להשתמש ב-Eth ברשת BSC, עליך להמיר אותם לאסימונים תואמי BEP-20 באמצעות הגשר. התוצאה היא אסימון עטוף שמוצמד לערך של Eth.

התהליך שלעיל מכונה באופן מקורי pegging, וההיפך שלו, שבו אתה ממיר את האסימונים העטופים שלך ב-BEP-20 בחזרה לגרסאות המקוריות שלהם, נקרא pegging out. לכן, נכון להתייחס לאסימוני BEP-20 המוטבעים האלה כאל 'עטופים' או 'מוצמדים'.

Binance לא גובה עמלות כלשהן כדי להמיר אסימונים. עם זאת, כל מי שמשתמש בשירות יצטרך לשלם דמי רשת של הבלוקצ'יין של היעד או המקור. אם, למשל, אתה מעביר מטבעות ETH לגשר, אתה צריך לשלם עמלות עסקת Ethereum לכורי Ethereum.

יש כמה יתרונות לעטיפת אסימונים. הם כוללים:

תאימות צולבת שרשרת – עטיפת אסימונים שאינם מקוריים נותנת להם ערך ב-blockchains חדשים, וזה מגדיל את השימושיות שלהם.
נזילות מוגברת – אסימונים עטופים גמישים יותר וקלים יותר לסחור. ניתן להעביר אותם לפלטפורמות עם יותר נזילות המאפשרות לסוחרים ולמשקיעים להיכנס ולצאת מהפוזיציות ביתר קלות.
הרחבת זמינות הבלוקצ'יין – קל יותר לנצל את תכונות הבלוקצ'יין השונות על ידי עטיפה ופריקה של אסימונים. לדוגמה, BSC מהיר יותר מאתריום וביטקוין, אך שני האחרונים מאובטחים יותר. אם אתה צריך רשת מהירה, יש לך אפשרות לעטוף את מטבעות ה-ETH או ה-BTC שלך ולהשתמש בהם ב-BSC, אך כאשר אתה זקוק לרשת מאובטחת יותר, אתה יכול לבחור בביטקוין או ב-Ether.
יתרונות וחסרונות של Binance Smart Chain
ל-BSC, בדיוק כמו לכל רשת בלוקצ'יין אחרת, יש את היתרונות והחסרונות שלה. הוא מקריב בכמה תחומים שהופכים אותו לאופציה טובה יותר לארח יישומי בלוקצ'יין, אך ייתכן שהבחירות הללו לא יחבבו אותו על משתמשי קריפטו אחרים. אז מה הופך אותה לפלטפורמת חוזים חכמים פחות או יותר אטרקטיביים בהשוואה לשחקנים אחרים בשוק? הנה כמה מהסיבות.

יתרונות BSC
מהירות עסקה – BSC היא כיום אחת מפלטפורמות החוזים החכמים המהירות ביותר, תורמת לצמיחה המהירה שלה. בלוקים נוצרים כל שלוש שניות בהשוואה ל-13 שניות של Ethereum, מה שהופך אותו לפחות פי ארבעה למהיר יותר.
עמלות דלק נמוכות – כיום עולה בממוצע 5 Gwei לעבד עסקה ב-BSC, וזה הרבה יותר זול מ-40 Gwei שנגבה ב-Ethereum. זהו תג מחיר זול פי 8 להפעלת dApp ב-BSC מאשר הפעלת אותה אפליקציה ב-Ethereum.
תאימות צולבת שרשרת – לא רק ש-BSC תואם למכונה הוירטואלית של Ethereum (EVM), היא גם תומכת במטבעות מוצמדים ממספר בלוקצ'יין אחרים המאפשרים למשתמשים ליצור מספר אסימונים לשימוש ברשת. תאימות צולבת שרשרת מגדילה את הנזילות, התועלת והערך האסימונים.
תאימות EVM – הבחירה לחלק את לקוח Geth Ethereum הופכת את BSC למוכר יותר למפתחי Solidity, מה שמעניק לרשת Binance גישה נוחה לקהילה תוססת ממילא של מפתחים ומשתמשים. בנוסף, מכיוון שזול יותר להפעיל dApps על BSC, זה מקל על העברה של יישומים מ-Ethereum, שהוא מהיר וזול יותר לביצוע.
פלטפורמה אמינה – Binance היא אחת הבורסות הפופולריות ביותר, והאמינות שלה משותפת על פני כל הפלטפורמות שלה, כולל BSC. הבורסה גם משחקת תפקיד חשוב בקונצנזוס PoSA על ידי בדיקה

כל המאמתים ברשת, המבטיחים שה- blockchain מאובטח ואמין.
חסרונות BSC
ריכוזיות – הביקורת הגדולה ביותר כלפי BSC היא רמת הריכוזיות שלה. הודות למנגנון הקונצנזוס של Proof of Staked Authority (PoSA), בורסת Binance מעורבת יתר על המידה בהפעלה ותחזוקה חלקה של הבלוקצ'יין, מה שגורם לנקודת כשל מרכזית ענקית. BSC ו-BC שניהם תלויים יתר על המידה בבורסת Binance.
תלות יתר ב-Ethereum – Binance עשתה מאמצים רבים כדי להעתיק את רשת Ethereum, מה שהופך אותו ללא מאמץ להעביר אפליקציות dApps מבוססות Ethereum ל-BSC. כתוצאה מכך, BSC ראתה מעט חדשנות מחוץ למה שכבר זמין ב-Ethereum. עד שבינאנס תשקיע בחדשנות מקומית ברשת BSC, היא תמיד תתקיים בצל ה-Ethereum.
אסימונים דפלציוניים – אסימוני BNB עוברים באופן קבוע שריפת מטבעות המובילה לפחות יתרות. זה אולי נראה כמו דבר חיובי לצמצם את ההיצע, מה שמוביל לעתים קרובות למחיר סמלי הולך וגדל, אבל כמה תרחישים שליליים עשויים להופיע. לדוגמה, ביקוש הולך וגובר עם היצע הולך ומצטמצם עלול להוביל לסחיטת היצע, להוביל למחירים בורחים, וכתוצאה מכך להוביל לעלויות עסקה גבוהות יותר.
אלה רק חלק מהדאגות הגדולות יותר שעומדות בפני BSC. עם זאת, נראה שהם לא מרתיעים את הצמיחה שלה, מה שיכול להתפרש רק כדבר טוב.

סיכום

BSC היא רשת בלוקצ'יין מוצקה למרות שהיא, ללא ספק, מביאה פחות בדרך של חדשנות בהשוואה לאתריום. תוך פחות משנה, הבלוקצ'יין עבר מעיבוד של כעשרת אלפים עסקאות ביום (בספטמבר 2020) ליותר משלושה עשר מיליון ליום בשיא שלו (במאי 2021). זהו הישג מדהים בהתחשב בכך ש-Ethereum עיבד כ-1.7 מיליון עסקאות ביום בשיאה באותו חודש מאי.

עם זאת, ראוי לציין כי Ethereum כבר מיישמת שדרוג שרשרת שיגרור אותו ממנגנון קונצנזוס PoW ל-PoS, מה שאמור להגביר את מהירותו. השינוי אולי לא יספיק כדי לנצח את BSC במונחים של מדרגיות, אבל זה יכול להיות מספיק כדי לשמור על מפתחי dApp מרוצים ומחדשים בפלטפורמה שלה.

יש בשרשרת החכמה של Binance הרבה יותר ממה שדיברנו, כולל השקות של Defi ו-NFT. זוהי תקופה מרגשת עבור הבלוקצ'יין ותחום המטבעות הקריפטוגרפיים בכלל, ואנו מאוד ממליצים לך להתעמק ולחקור עוד.

Similar Posts