בית » בלוג חדשות קריפטו » חדשות קריפטו » אתריום: מדריך קצר למיזוג הקרוב של הרשת

אתריום: מדריך קצר למיזוג הקרוב של הרשת

מדריך כריית קריפטו

ב-15 ביולי 2022, מפתח הליבה של Ethereum Tim Beiko הציע את ה-19 בספטמבר כ"תאריך הסופי" להפעלת המיזוג ברשת אתריום (ETH).

רשת אתריום מתקדמת במהרה לאירוע המזיוג הגדול שעשוי להשפיע על המטבע לטווח זמן ארוך מאוד

השדרוג הצפוי ישים קץ לכריית אתריום בתצורה הנוכחית כהוכחת-עבודה (PoW).

אירוע מיזוג אתריום: מדוע בלוקצ'יין אתריום עובר להוכחת החזקה? Ethereum (ETH) קרוב יותר לשדרוג המיזוג, כלומר מעבר מקונצנזוס של הוכחת עבודה (PoW) לקונצנזוס של הוכחת החזקה (PoS).

אירוע מיזוג אתריום אמור להפוך את רשת החוזים החכמים הגדולה ביותר ליעילה יותר במשאבים, מכילה וידידותית יותר לסביבה. מדוע המיזוג כה חשוב עבור תחום הבלוקצ'יין של אתריום (ETH) ותחום ה-Web3 בכללותו?

המיזוג יחליף את הקונצנזוס של הוכחת עבודה (PoW) בהוכחת החזקה (PoS), באמצעותו שלמות רשת אתריום (ETH) תאובטח על ידי משתתפים במקום כורים; זהו האירוע הראשון בהיסטוריית הקריפטו שבה פרוטוקול מיינסטרים משנה באופן קיצוני את ארכיטקטורת הקונצנזוס שלו; מיזוג אתריום כבר הופעל ברשתות הבדיקה Kovan ו- Sepolia; הפעלת Goerli תהיה החזרה הסופית לפני הפיכת הרשת להוכחת החזקה.

המעבר להוכחת החזקה (PoS) אמור לשפר משמעותית את צריכת האנרגיה – POS צורכת פחות אנרגיה, מפחיתה את טביעת הרגל הפחמנית של הרשת והופכת אותה למבוזרת יותר; לאחר שהוכחת ה- ETH תושק, המעבר לאירוע הפיצול תהיה השלב הבא.

בפעם הראשונה, המפרטים של אתריום להוכחת החזקה (נקראים גם Ethereum 2.0, אך מפתחי Ethereum המליצו להימנע משימוש בשם זה ברבעון הרביעי, 2020) נחשפו לפני יותר משנתיים.

מה זה אתריום

Ethereum היא פלטפורמת בלוקצ'יין מבוזרת, בקוד פתוח, המאפשרת יצירת חוזים חכמים ויישומים מבוזרים (dApps). הוא מופעל על ידי רשת מבוזרת של מחשבים הפועלים יחד כדי לאמת ולבצע את הקוד של חוזים חכמים ו-dApps אלה.

Ethereum פועלת על תשתית גלובלית משותפת, מה שאומר שכל אחד יכול להשתמש בה כדי לבנות ולפרוס יישומים מבוזרים. יישומים אלה פועלים ברשת מבוזרת, עמית לעמית, הנקראת Ethereum Virtual Machine (EVM), המסוגלת להפעיל קוד במורכבות שרירותית.

Ethereum מופעל על ידי מטבע קריפטוגרפי בשם Ether, המשמש לתשלום עבור המשאבים החישוביים הדרושים להפעלת dApps וחוזים חכמים ברשת. עסקאות אלו נרשמות ב-Ethereum blockchain, שהוא ספר חשבונות ציבורי ושקוף המתעד את כל הפעילות ברשת.

חוזים חכמים הם חוזים לביצוע עצמי כאשר תנאי ההסכם בין הקונה למוכר נכתבים ישירות לתוך שורות קוד. הקוד וההסכמים הכלולים בו קיימים ברשת הבלוקצ'יין.

איך אתריום עובד?

אתריום הוא הבלוקצ'יין הראשון אי פעם (רשת מבוזרת) עם תמיכה בחוזים חכמים. הוא הושק ברשת הראשית ביולי 2015. אתריום הומצא על ידי מספר מפתחי מטבעות קריפטוגרפיים; ויטליק בוטרין וגווין ווד הם הידועים שבהם.

אתריום נועד לטפל בצווארי הבקבוק העיקריים של ביטקוין (BTC) ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים. ביטקוין (BTC), Litecoin (LTC), XRP וכל מטבעות הקריפטו מהדור הראשון התאימו רק להעברת ערך. אתריום ביסס את עצמו כמחשב מבוזר למטרות כלליות. החוזים החכמים של הרשת משמשות באלפי יישומים מבוזרים: פרוטוקולי פיננסים מבוזרים (DeFi), פלטפורמות למסחר באסימונים שאינם ניתנים לשינוי/תחליף (NFT), משחקים מבוססי בלוקצ'יין וכן הלאה.

המטבע הקריפטוגרפי המקורי של אתריום נקרא Ether, או ETH. את'ר הוא האלטקוין הגדול ביותר; רק ביטקוין (BTC) עולה עליו לפי שווי השוק.

מה זה הוכחת החזקה?

הוכחת החזקה (PoS) הוא סוג של אלגוריתם קונצנזוס בלוקצ'יין שבהם מצביעים ה"מאמתים" (מחזיקי המטבע) על הבלוק הבא לפני שהם מוסיפים אותו לשרשרת. הוכחת החזקה נחשבת לשיפור לעומת אלגוריתם הוכחת העבודה הודות ליעילות המשאבים שלו, הידידותיות לסביבה ופרמטרים מבוססי ביזור טובים יותר:

כדי להצטרף ל-staking, אין צורך לרכוש ציוד כרייה יקר. ישנן מערכות הוכחה מבוססות שרשרת ומבוססות BFT. מערכות הוכחת ההחזקה מסתמכות על בעלי עניין בפעילותן: כל מאמת צריך "להחזיק" (להקפיא) את האסימונים שלו כדי להבטיח את מחויבותו לשלמות הפרוטוקול.

נכון לרבעון השלישי של שנת 2022, יריבה של אתריום – קרדאנו  (ADA), היא רשת הוכחת ההחזקה הגדולה ביותר.

כדי להצטרף להוכחת ההימור של אתריום – משקיע הקריפטו צריך להחזיק לפחות 32 את'ר (ETH) או כמעט 50,000 $ לפי זמן כתיבת הכתבה.

נכון לעכשיו כ13 מיליון מטבעות אתריום, מוחזקים ב"חוזה הפיקדון" של הרשת החדשה, או יותר מ-20.6 מיליארד דולר.

הפעלת מיזוג אתריום:

העדכון החשוב ביותר לשוק הקריפטו בשנת 2022 מבחינה טכנית, אתריום החלה את דרכה להוכחת החזקה בדצמבר 2020 עם השקת חוזי הפקדה והפעלת מה שנקרא Beacon Chain, הוכחה בסיסית של מנגנון תיאום (PoS).

בחודש ספטמבר 2022, כל מבנה האימות שלו יעבור להוכחת החזקה (PoS).

מהו אירוע המיזוג?

בבסיסו, המיזוג הוא ההליך המצטרף לשכבת ביצוע עסקאות אתריום הקיימת –

הרשת המרכזית של אתריום (ETH) שהכרנו ואהבנו מאז 2015 – עם Beacon Chain כשכבת הקונצנזוס החדשה שלה. נכון לעכשיו, המערכת האקולוגית של כורי הוכחת-עבודה (PoW-of-Work) היא שכבת קונצנזוס; Beacon Chain פותר את הבעיה הזו.

חוזה שרשרת Beacon with Deposit – האחסון של כל המטבעות שהוקצו להחזקה – "יוזרקו" לרשת אתריום.

Beacon Chain תהיה אחראית לעיבוד כל נתוני הרשת, לרבות יתרות חשבון, עסקאות וכן הלאה.

שרשרת ביקון הופכת למנוע של ייצור בלוקים; מאמתי הוכחות ההחזקה יהיו אחראים לעיבוד תקפות כל העסקאות והצעת בלוקים. במקביל, המערכת החדשה תשמור על כל היסטוריית העסקאות של ה-Ethereum הישן (ETH).

תהליך המיזוג:

רשתות הבדיקות כדי להבטיח מעבר חלק לקונצנזוס של הוכחת הימור (PoS), מפתחי הליבה של Ethereum (ETH) יפעילו את המיזוג ברגע אחד

ברבעון הראשון של 2022, התאפשר למפתחים לזהות בעיות סנכרון ולעשות שינויים אחרונים בבסיס הקוד שלאחר המיזוג.

כמו כן, מפתחים ניסו מנגנון "מזלג" חדש לגמרי כמו בבדיקת המיזוג. ברבעונים 2-3, 2022, Ethereans הפעילה את המיזוג ברשתות הבדיקה הציבוריות Ropsten ו- Sepolia; Goerli testnet "תמזג" באוגוסט 2022.

המיזוג: ציר הזמן

הנה ציר הזמן של אבני הדרך המכריעות ביותר בדרך של Ethereum למיזוג

  • 30 ביוני 2015: Ethereum (ETH) הושק ב-mainnet בהוכחה של- קונצנזוס עבודה;
  • Q2, 2019: מפתחי Ethereum (ETH) מציעים את קספר כיישום ברמה גבוהה של האופן שבו הבלוקצ'יין יכול לעבור להוכחת החזקה (PoS);
  • תחילת מרץ 2020: Vitalik Buterin, עם מחברים שותפים, משחררת את GASPER, יישום מתקדם יותר של Beacon Chain
  • 20 בנובמבר 2020: חוזה הפקדה Ethereum 2.0 הושק עם הימור מינימלי של 32 ETH; האת'ריאנים החלו להזרים נזילות מהימורים;
  • 1 בדצמבר 2020: Beacon Chain הושקה כרשת מקבילה לרשת המרכזית ;
  • 28 באוקטובר 2021: שרשרת Beacon עברה שדרוג של Altair; מחיר ETH זינק לשיא של כל הזמנים;
  • רבעון 1, 2022: Ethereum (ETH) הטמיע את המיזוג ברשתות הבדיקה של Kintsugi ו- Kiln, "מזלגות צללים" הופעלו בשקט;
  • יוני-יולי 2022: מיזוג Ethereum (ETH) הופעל ברשתות הבדיקה הציבוריות Ropsten ו- Sepolia; 15 ביולי 2022:
  • הפעלת המיזוג ברשת המרכזית מתוכננת לאמצע ספטמבר על ידי הרכז טים בייקו.

המיזוג: השלבים הבאים

ברגע ששדרוג המיזוג יהיה פעיל ב-mainnet ו-Ethereum (ETH) יפעל על הוכחת ההחזקה (PoS), עדכון שנחאי יהיה המזלג הראשון שלו בקונצנזוס החדש.

שנחאי תשנה כמה היבטים של UX/UI, תשדרג את EVM ותפחית את עלויות הגז עבור משתמשי הקצה.

כמו כן, יתווסף ביצוע מקורי של פעולות BLS על ידי Ethereum Virtual Machine.

המזלג הראשון לאחר המיזוג קשור ל-Ethereum מקבל צורה:

מה זה שנגחאי?

אחרון חביב, בחודשים הקרובים, ככל הנראה Ethereum (ETH) יפעיל את ה-sharing. הבלוקצ'יין יפוצל לרשת של רסיסים, או תתי-שרשרות מחוברות. לא בניגוד לפרוטוקול NEAR (NEAR) והרמוני (ONE), עדכון זה ישפר את הביצועים והתפוקה של הרשת המרכזית של Ethereum (ETH).

בונוס: האם המיזוג ישפיע על מחיר האת'ריום (ETH)?

מכיוון שהמיזוג הוא השדרוג הגדול ביותר עבור רשת אתריום הנוכחית, שלא לדבר על השדרוג הטכנולוגי,

מחזיקי ETH רבים ומשקיעים פוטנציאליים תוהים אם זה ישפיע איכשהו על מחיר Ether.

בדרך כלל, כל שדרוג גדול הוא זרז רב עוצמה לטווח קצר למחירי האלטקוינים. יתרה מכך, עם המעבר של Ethereum (ETH) להוכחת החזקה, מחזיקי ETH יקבלו תמריץ לנעול את עושרם להחזקה. זה, בתורו, יפחית משמעותית את לחץ המכירה. בשורה התחתונה Ethereum (ETH), רשת החוזים החכמים הגדולה ביותר, תחליף קונצנזוס של הוכחת עבודה בהוכחת החזקה ב-19 בספטמבר 2022, עם הפעלת רשת המיזוג.

עדכון זה מסכם עבודה של שלוש שנים ומאמצי מחקר ופיתוח של מפתחי Ethereum (ETH) ואחד השינויים הטכניים החשובים ביותר בכל ההיסטוריה של הקריפטו.

כריית Ethereum (ETH) תוחלף ב-staking כדרך להוסיף בלוקים לרשת המרכזית. המעבר להוכחת הימור הופכת את Ethereum (ETH) לעמיד יותר למאמצי ריכוזיות, ידידותי לסביבה ויעיל במשאבים.

Similar Posts