בית » בלוג חדשות קריפטו » חדשות קריפטו » כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שנכנסים לתחום ה-NFT

כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שנכנסים לתחום ה-NFT

NFT

בשנה האחרונה ההייפ של תחום ה -NFT  חוצים במהירות את הקווים למיינסטרים הגלובלי, לפעמים קשה למתחילים ב-NFT לדעת מה הם המהלכים הנכונים בכלכלה העצומה הזו של אסימונים שאינם ניתנים לשינוי/החלפה.

הפוסט הבא ידריך אתכם בתעשייה המתפתחת הזו, ותבחן את השאלות הרבות שבטוח שיש לכם על NFTs כיוצרים.

בעוד שההצלחה המהירה של NFTs בשנת 2021 יצרה שער לאמנים להחזיק ולמכור את ה-NFTs שלהם בצורה מותאמת אישית, רבים מצאו את עצמם לומדים תוך כדי, בלי שום בסיס טוב להתבסס עליו.



מדריך מינטבל MINTABLE לNFT


מדריך NFT מפורט

הכירו את היסודות של NFT

ברגע שאתם מבינים את היסודות של NFT, את הפרטים הקטנים של איך הם עובדים, אז אתם יכול להבין טוב יותר מה הם יכולים לעשות עבורכם כאמנים או יוצרים ואת כל הדרכים שבהן אתם יכולים למנף את העניין לטובתכם.

Mintable (מינטבל) – החלה סדרה כדי לעזור ליוצרים חדשים להכיר את היסודות של NFTs: https://editorial.mintable.app/category/guides/nft-basics/

בחירת השוק/הפלטפורמה הנכונה עבורכם

שווקי NFT עוזרים לאמנים לעקוף את הצורך במתווך שימכור את ה-NFT שלהם. זו טעות להניח שכל פלטפורמות בשוק הם שווים – כל זירה פועלת בצורה שונה, עם מגוון הטבות זמינות לכולם. חלק מהפלטפורמות מיועדות להזמנה בלבד, אחרות מיועדות ליצירות אמנות שנאספו, חלקם מציעות תמלוגים בעוד שאחרות לא, חל מציעות תוכן שניתן לביטול נעילה בעוד חלקם לא. הכל תלוי במה שהשוק מאפשר לכתוב בחוזים חכמים. Mintable היא פלטפורמה פתוחה שנוצרה כדי להפוך את ההטבעה של מוצרי NFT לקלה וזמינה עבור כולם – מינטבל מבצעים דמוקרטיזציה של מרחב ה-NFT על ידי הפיכתו לנגיש ככל האפשר.

עמלות גז

נושא ה"דלק" יכול להכאיב להרבה אמנים ויוצרים, במיוחד כאלה שהם חדשים בעולם של ה NFTs. כמעט כל פלטפורמות ה-NFT בחוץ דורשות תשלום של "עמלות גז", שזה המחיר שמשתמשים משלמים כדי לפצות על השימוש באנרגיית מחשוב לעיבוד ואימות עסקאות בבלוקצ'יין. אלה נוטים להשתנות בהתאם לאופן השימוש בהם לפי כוח המחשוב שיש באותו יום מסוים. אבל העמלות האלה יכולות לעלות ולהגיע למחירים די גבוהים – לא משהו שהיית רוצה לשלם כאמן שרק מתחיל ליצור. ישנם שווקים עם אפשרויות ל"הטבעה עצלנית", אשר דוחה את תשלום דמי הגז עד למכירה בפועל, אך עדיין עשויה להתגלות כלא שוות עבור עבודות שנמצאות בטווח המחירים הנמוך יותר. פלטפורמת Mintable מציעה טביעה ללא גז, אפשרות שבה אינך צריך לשלם דמי גז כלל, אלא רק עמלת עסקה קטנה.

תמלוגים

עבור יוצרים, אחד המאפיינים המועילים של NFTs הם תמלוגים. בהתאם לשוק, כאשר אמן מטביע פריט בתחילה, ניתן לכתוב קוד בחוזה החכם שדוחף אוטומטית חלק מההכנסות מהמכירה החוזרת בחזרה ליוצר המקורי שלו. זהו כלי רב עוצמה המאפשר ליוצר המקורי להרוויח הכנסה חוזרת מעבודתו באמצעות מכירה חוזרת.

זכויות יוצרים

זכויות יוצרים הן קריטיות לאמן בכל הנוגע להבטחת זכויות יצירתיות על הקניין הרוחני שלו. זה מה שמבטיח את הביטחון של היצירה והאמן, על ידי אימות הלגיטימיות של היצירה ווידוא שרק ליוצר יש סמכות בלעדית להחזיק ולהעביר זכויות של הפצה והפקה של עותקים של היצירה, או ליצור יצירה הנגזרת מהיצירה. מְקוֹרִי. עבור NFTs בשוק Mintable, לאמנים יש את הבחירה להעביר זכויות יוצרים לבעלים הבא. תכונה נוספת שהקמנו היא בדיקות מקוריות, כדי לוודא שיצירת אמנות NFT לא נגנבה ישירות או הועתקה מאמן או אתר אחר.

יתרונות וחסרונות NFT

NFT's שינו באופן קיצוני את כלכלת היוצרים, ועזרו לקריאייטיבים בכל העולם להעביר את התשוקות שלהם לקריירה מלאה. במהלך המגיפה, היא גם עיצבה באופן קיצוני את הכלכלה הדיגיטלית עבור קריאייטיב ועזרה בבניית הכנסה לאלה שאיבדו את מקום עבודתם. מסיבה זו, הפופולריות של NFTs המשיכה לגדול וגרמה ליוצרים רבים לבדוק כיצד למנף את הכלכלה הזו לעצמם.

לפני שתתחיל עם ההיבטים היותר מעשיים של יצירת NFT, אולי תרצו לשקול אילו תגמולים יש ל-NFT עבורכם כיוצר, ומהם חלק מהסיכונים.

יתרונות NFT

1. תמלוגים:
כאמן, לעתים קרובות כאשר יצירות אמנות נמכרות לקונה משני, הכנסה קטנה או לא נוצרת עבורך לאחר מכן. NFTs מאפשרים לתכנת תמלוגים ליצירות אמנות, כלומר אתם מקבלים אחוז מהמכירות, תלוי באיזו פלטפורמה אתם נמצאים. זה כתוב בחוזה החכם, ומבטיח שתקבלו רווח בכל פעם שהעבודה שלכם נמכרת מחדש.

2. זה זול:
זה זול להקים. כל עוד יש לכם יצירת אמנות מוכנה להטבעה, התהליך די פשוט. הטבעת נכס נמשכת דקות ספורות, ובהתאם לעמלות הדלק, גם לא אמורה להוביל אותך יותר מדי. שוק Mintable מציע טביעה ללא גז, מה שמבטל את העלות של עמלות הגז לחלוטין. NFTs נמכרים בעיקר בפלטפורמות מבוזרות, עמית לעמית, כגון Mintable. זה עוקף את הצורך בגלריה או בית מכירות פומביות שלרוב לוקחים אחוז גדול מהמכירה של העבודה שלך, כלומר אתם יכולים לשמור יותר ממה שמכרתם.

3. ניתן לאימות ואותנטי:
כל NFT הוא ייחודי. ברגע שהוא נכנס לבלוקצ'יין, זה עובד כמו תעודת מקוריות שאין לחקות אותה. זה מספק שקיפות בשוק מכיוון שיוצרים יכולים להשתמש בו כדי לאמת את היצירות שלהם עבור קונים. עבור המכירות והבעלים הבאים, זו דרך להסתכל על ההיסטוריה ומחירי הרכישה של היצירה.

אבל עם כל תגמול, מגיע סיכון. לכן חובה ליוצר לבחון את הסיכונים הסבירים בבואו להתקדם בתחום זה.

סיכונים

1. שיעורי מכירה איטיים
יש הבנה למאבק של האמנים. במיוחד כאשר השקעתם את הלב והנשמה שלכם ביצירה, תרצו את הסיפוק לראות אותה נאספה על ידי קונה מיד. עם זאת, זה לא קורה לעתים קרובות. בשל הכמות העצומה של NFTs אחרים בפלטפורמה, כל מה שמוטבע עשוי לקחת קצת זמן להתגלות בקרב הרוב המכריע של מחזיקי NFTs אחרים. זה ייקח עבודה של בניית עוקבים לאט וקידום עצמכם כדי לעזור לבחון את ה-NFT שלכם.

2. עמלות גז גבוהות
בהתאם לתעבורה בבלוקצ'יין, התעריף הנגבה לכל עסקה בבלוקצ'יין יכול להיות די גבוה. לא רק שזה יכול להוות מחסום ליוצרים חדשים, זה משפיע מאוד על מחיר ה-NFT. אם יצירות אמנות מתומחרות גבוה מדי מבלי שהמחיר שלהם מוצדק קונים ואספנים פוטנציאליים עלולים להירתע מהיוצר שטבע את היצירה.

Mintable מציע טביעה ללא גז כתכונה שמשנה שאת כללי המשחק, כדי לעזור לאמנים חדשים להוציא את קריירות התשוקה שלהם לדרך.

3. חומרים רגישים
יצירתיות קיימת בכל הנושאים, זה נכון. אבל לפעמים בהיותך יצירתי בנישה הלא נכונה עלולה לגרום ליצירת האמנות שלכם להיות מוסרת מהפלטפורמה. מכיוון שרבות מהפלטפורמות הללו פתוחות לצפייה ציבורית, אמנות שנשענת על הצד הארוטי, או מכילה את מה שהאוכלוסייה הרחבה עשויה להחשיב חומר "רגיש", למשל. עירום, או תוכן טעון פוליטי וחברתי, אינם מועדפים באותה מידה. זהו תחום אפור, אך עם זאת, עשויות להיות כמה מגבלות לאמן שעבודתו חוצה לשטחים אלה.


מדריך מינטבל MINTABLE לNFT


מדריך NFT מפורט

Similar Posts