מה זה NFT

בית » מה זה NFT

NFT המדריך המקיף לעולם האסימונים חסרי התחליף

אין כמו הפצצה קבועה של חדשות בלוקצ'יין כדי לגרום לכם לחשוב, "אממ… מה קורה כאן?" זו התחושה שחוויתי כשקראתי על הזמרת גריימס שמרוויחה מיליוני דולרים עבור NFTs או על Nyan Cat שנמכר.

מייסד טוויטר העמיד למכירה ציוץ חתום כ-NFT.

עדיין רואים כותרות על אנשים שמשלמים כסף מהבית עבור אוסף תמונות של סלעים – ואמא שלי עדיין לא ממש מבינה מה זה NFT.

אתם אולי תוהים: מה זה בכלל NFT?

אחרי שעות של לימוד, אני חושב שאני יודע. 

אוקיי, בואו נתחיל עם היסודות:

מה זה NFT? מה מייצג NFT?

אסימון לא משתנה / ללא תחליף.

זה לא עושה את זה יותר ברור.

נכון, סליחה. "לא ניתן לשינוי" פחות או יותר אומר שהוא ייחודי ולא ניתן להחלפה במשהו אחר. לדוגמה, ביטקוין ניתן להחלפה – החליפו אחד בביטקוין אחר, ויהיה לכם בדיוק אותו דבר. כרטיס מסחר יחיד במינו, לעומת זאת, אינו ניתן לביצוע. אם היית מחליף אותו בכרטיס אחר, היה לך משהו אחר לגמרי. וויתרת על Squirtle, וקיבלת T206 Honus Wagner משנת 1909, ש-StadiumTalk מכנה "המונה ליזה של קלפי הבייסבול". (אני אקבל את המילה שלהם.)

כיצד פועלים NFTs?

בפשטות, רוב ה-NFTs הם חלק מרשת אתריום-Ethereum blockchain.

Ethereum הוא מטבע קריפטוגרפי, כמו ביטקוין או דוגקוין, אבל הבלוקצ'יין שלו תומך גם ב-NFTs האלה, שמאחסנים מידע נוסף שגורם להם לעבוד בצורה שונה, למשל, ממטבע ETH. ראוי לציין ש- blockchains אחרים יכולים ליישם גרסאות משלהם של NFTs. (לחלקם יש כבר.)

מה שווה לאסוף בפלטפורמת NFT?

NFTs באמת יכולים להיות כל דבר דיגיטלי (כגון ציורים, מוזיקה, המוח שלך שהורד והפך ל-AI), אבל הרבה מההתרגשות הנוכחית היא סביב השימוש בטכנולוגיה למכירת אמנות דיגיטלית.

NFT

אתה מתכוון, כאילו, אנשים שקונים את הציוצים הטובים שלי?

אני לא חושב שמישהו יכול לעצור אותך, אבל לא לזה באמת התכוונתי. הרבה מהשיחה עוסקת ב-NFTs כהתפתחות של איסוף אמנות יפה, רק עם אמנות דיגיטלית.

(הערה צדדית, כשהבאנו את השורה "לקנות את הציוצים הטובים שלי", ניסינו לחשוב על משהו כל כך מטופש שזה לא יהיה דבר אמיתי. אז כמובן שמייסד טוויטר מכר אחד בקצת פחות מ-3 מיליון דולר זמן קצר לאחר שפרסמנו את המאמר.)

האם אנשים באמת חושבים שזה יהפוך כמו איסוף אמנות?

אני בטוח שחלק מהאנשים באמת מקווים כך – כמו מי ששילם כמעט 390,000 דולר עבור סרטון של 50 שניות של גריימס או האדם ששילם 6.6 מיליון דולר עבור סרטון של ביפל. למעשה, אחד היצירות של ביפל נמכר במכירה פומבית בכריסטיס, המפורסמת…

סליחה, הייתי עסוק בלחיצה ימנית על סרטון הביפל הזה ולהוריד את אותו קובץ שהאדם שילם עבורו מיליוני דולרים.

וואו, גס רוח. אבל כן, שם זה נהיה קצת מביך. אתה יכול להעתיק קובץ דיגיטלי כמה פעמים שתרצה, כולל האמנות הכלולה ב-NFT.

אבל NFTs נועדו לתת לך משהו שלא ניתן להעתיק: בעלות על היצירה (אם כי האמן עדיין יכול לשמור על זכויות היוצרים וזכויות העתקה, בדיוק כמו עם יצירות אמנות פיזיות). אם לומר זאת במונחים של איסוף אמנות פיזית: כל אחד יכול לקנות הדפס של מונה. אבל רק אדם אחד יכול להחזיק במקור.

אין צל לביפל, אבל הסרטון הוא לא באמת מונה.

מה אתה חושב על 3,600 $ Gucci Ghost? כמו כן, לא נתת לי לסיים מוקדם יותר. התמונה הזו שביפל מכרה במכירה פומבית בכריסטי'ס נמכרה בסופו של דבר ב-69 מיליון דולר, שהם, אגב, 15 מיליון דולר יותר מהציור של מונה נימפה שנמכר עבורו ב-2014.

מי שקיבל את המונה הזה באמת יכול להעריך אותו כאובייקט פיזי. עם אמנות דיגיטלית, עותק הוא ממש טוב כמו המקור.

אבל הגמישות של בעלות על ביפל מקורית…

אני חושב שאני זוכר ששמעתי ש-NFT כבר נגמרו. הבום לא נשבר?

אבל בטוח שמעת על קהילות פינגווינים?

P…קהילות פינגווינים?

נכון, אז… אנשים בנו מזמן קהילות על סמך דברים שבבעלותם, ועכשיו זה קורה עם NFTs. קהילה אחת שהייתה מאוד פופולרית סובבת סביב אוסף של NFTs בשם Pudgy Penguins, אבל זו לא הקהילה היחידה שנבנתה סביב האסימונים. אפשר לטעון שלאחד מפרויקטי ה-NFT המוקדמים ביותר, CryptoPunks, יש קהילה סביבו, ויש עוד פרויקטים בנושא חיות כמו מועדון היאכטות משועמם אפה שיש להם קליק משלהם.

כמובן שהפעילות הקהילתית תלויה בקהילה. לבעלי Pudgy Penguin או Bored Ape, נראה שזה כרוך ברטט ושיתוף של ממים בדיסקורד, או מחמאות אחד לשני על אווטרים שלהם בטוויטר Pudgy Penguin.

מה הטעם של NFTs?

זה באמת תלוי אם אתה אמן או קונה.

אני אומן.

דבר ראשון: אני גאה בך. דרך ללכת. ייתכן שתתעניין ב-NFTs כי זה נותן לך דרך למכור עבודה שאחרת אולי לא יהיה הרבה שוק עבורה. אם יש לך רעיון ממש מגניב למדבקה דיגיטלית, מה אתה הולך לעשות? למכור אותו ב-iMessage App Store? אין סיכוי.

כמו כן, למכשירי NFT יש תכונה שתוכל להפעיל שתשלם לך אחוזים בכל פעם שה-NFT נמכר או מחליף ידיים, מה שמוודא שאם העבודה שלך תהיה סופר פופולרית ובעלת ערך, תראה חלק מהתועלת הזו.

אני קונה.

אחד היתרונות הברורים של רכישת אמנות הוא שהוא מאפשר לך לתמוך כלכלית באמנים שאתה אוהב, וזה נכון עם NFTs (שהם הרבה יותר טרנדיים מאשר, כמו, מדבקות טלגרם). קניית NFT גם מעניקה לך בדרך כלל כמה זכויות שימוש בסיסיות, כמו היכולת לפרסם את התמונה באינטרנט או להגדיר אותה כתמונת הפרופיל שלך. בנוסף, כמובן, יש זכויות התרברבות שאתה הבעלים של האמנות, עם ערך בלוקצ'יין כדי לגבות אותה.

לא, התכוונתי שאני אספן.

אה, בסדר, כן. NFTs יכולים לעבוד כמו כל נכס ספקולטיבי אחר, שבו אתה קונה אותו ומקווה שהערך שלו יעלה יום אחד, כך שתוכל למכור אותו ברווח. אבל אני מרגיש די מלוכלך לדבר על זה.

אז כל NFT הוא ייחודי?

במובן המשעמם והטכני שכל NFT הוא אסימון ייחודי בבלוקצ'יין. אבל למרות שזה יכול להיות כמו ואן גוך, שבו יש רק גרסה אחת אמיתית, זה יכול להיות גם כמו כרטיס מסחר, שבו יש 50 או מאות עותקים ממוספרים של אותה יצירה.

מי ישלם מאות אלפי דולרים עבור מה שמסתכם בעצם בכרטיס מסחר?

ובכן, זה חלק ממה שעושה NFTs כל כך מבולגן. יש אנשים שמתייחסים אליהם כאילו הם העתיד של איסוף אמנות יפה (קרא: כמגרש משחקים למגה-עשירים), ויש אנשים שמתייחסים אליהם כמו קלפי פוקימון (שם הם נגישים לאנשים רגילים אבל גם מגרש משחקים עבור מגה עשיר). אם כבר מדברים על קלפי פוקימון, לוגן פול בדיוק מכר כמה NFTs הקשורים לקופסה של מיליון דולר של-

בבקשה תפסיק. אני שונא לאן זה הולך.

כן, הוא מכר קטעי וידאו NFT, שהם רק קטעים מסרטון שאתה יכול לצפות בו ביוטיוב בכל זמן שתרצה, תמורת עד $20,000. הוא גם מכר NFTs של כרטיס פוקימון לוגאן פול.

מי שילם 20,000 דולר עבור סרטון וידאו של לוגן פול?!

טיפש וכספם נפרדים בקרוב, אני מניח?

זה יהיה מצחיק אם לוגן פול יחליט למכור עוד 50 NFTs של אותו סרטון בדיוק.

מייק שינודה של לינקין פארק (שמכר גם כמה NFTs שכללו שיר) דווקא דיבר על זה. זה לגמרי דבר שמישהו היה יכול לעשות אם הוא היה, במילותיו, "טיפש עקום אופורטוניסט". אני לא אומר שלוגן פול הוא זה, רק שאתה צריך להיזהר ממי אתה קונה.

האם NFTs הם מיינסטרים עכשיו?

זה תלוי למה אתה מתכוון. אם אתה שואל אם, נניח, לאמא שלי יש אחד, התשובה היא לא.

אבל ראינו מותגים גדולים וסלבריטאים כמו מארוול וויין גרצקי משיקים NFTs משלהם, שנראה כי הם מכוונים לאספנים מסורתיים יותר, ולא לחובבי קריפטו. למרות שאני לא חושב שאקרא ל-NFT "מיינסטרים" באופן שבו סמארטפונים הם מיינסטרים, או מלחמת הכוכבים היא מיינסטרים, נראה שהם הראו, לפחות במידה מסוימת, כוח עמידה מסוים גם מחוץ לקריפטוספירה.

אבל מה חושבים עליהם הנוער?

אה כן, שאלה מצוינת. לנו כאן ב-The Verge יש עניין במה שעושה הדור הבא, ובהחלט נראה שחלק מהם התנסו עם NFTs. ילד בן 18 העונה לשם FEWOCiOUS אומר שירידות ה-NFT שלו הניבו יותר מ-17 מיליון דולר – אם כי ברור שרובם לא זכו לאותה הצלחה. הניו יורק טיימס שוחח עם כמה בני נוער בתחום ה-NFC, וחלקם אמרו שהם השתמשו ב-NFT כדרך להתרגל לעבוד על פרויקט עם צוות, או סתם להרוויח קצת כסף.

האם אוכל לקנות מאמר זה כ-NFT?

לא, אבל מבחינה טכנית כל דבר דיגיטלי יכול להימכר כ-NFT (כולל מאמרים מ-Quartz ו-The New York Times, בתנאי שיש לך בין $1,800 ל-$560,000). deadmau5 מכרה מדבקות מונפשות דיגיטליות. וויליאם שאטנר מכר כרטיסי מסחר בנושא שאטנר (שאחד מהם היה ככל הנראה צילום רנטגן של שיניו).

דוחה. למעשה, האם אוכל לקנות שיניים של מישהו כ-NFT?

היו כמה ניסיונות לחבר NFTs לאובייקטים בעולם האמיתי, לעתים קרובות כמעין שיטת אימות. נייקי רשמה פטנט על שיטה לאימות האותנטיות של נעלי ספורט באמצעות מערכת NFT, שהיא מכנה CryptoKicks. אבל עד כה, לא מצאתי שיניים, לא. אני מפחד להסתכל.

תראה? איפה?

ישנם מספר שווקים שצצו סביב NFTs, המאפשרים לאנשים לקנות ולמכור. אלה כוללים את OpenSea, Rarible ובחירה של Grimes, Nifty Gateway, אבל יש הרבה אחרים.

שמעתי שהיו מעורבים חתלתולים. ספר לי על הגורים.

NFTs באמת הפכו אפשריים מבחינה טכנית כאשר Ethereum blockchain הוסיף תמיכה עבורם כחלק מתקן חדש. כמובן, אחד השימושים הראשונים היה משחק בשם CryptoKitties שאפשר למשתמשים לסחור ולמכור חתלתולים וירטואליים. תודה, אינטרנט.

אני אוהב חתלתולים.

לא כמו האדם ששילם מעל 170,000 דולר עבור אחד.

ארררר

אותו. אבל לדעתי, החתלתולים מראים שאחד ההיבטים המעניינים ביותר של NFTs (לאלו מאיתנו שלא מחפשים ליצור מאורה של דרקון דיגיטלי) הוא כיצד ניתן להשתמש בהם במשחקים. יש כבר משחקים שמאפשרים לך NFT כפריטים. אחד אפילו מוכר חלקות אדמה וירטואליות כ-NFT. יכולות להיות הזדמנויות לשחקנים לקנות אקדח או קסדה ייחודיים במשחק או כל דבר אחר בתור NFT, וזה יהיה גמישות שרוב האנשים באמת יוכלו להעריך.

לפחות זה לא סלעים דיגיטליים לחיות מחמד… נכון?

למעשה, ישנם אנשים שמוציאים עשרות או מאות אלפי דולרים על סלעי מחמד NFT (האתר שעבורו אומר שהסלעים אינם משרתים שום מטרה מלבד היותם סחירים ומוגבלים).

אני יכול לבכות על הכתף שלך?

רק אם אני יכול לבכות על שלך.

האם אוכל לבצע שוד במוזיאון כדי לגנוב NFTs?

זה תלוי. חלק מהפיתוי של בלוקצ'יין הוא שהוא מאחסן תיעוד של כל פעם שמתבצעת עסקה, מה שמקשה על גניבה והיפוך מאשר, למשל, ציור התלוי במוזיאון. עם זאת, מטבעות קריפטוגרפיים נגנבו בעבר, כך שזה באמת יהיה תלוי איך ה-NFT מאוחסן וכמה עבודה קורבן פוטנציאלי יהיה מוכן להשקיע כדי להחזיר את הדברים שלו.

הערה: נא לא לגנוב.

האם עלי לדאוג שאמנות דיגיטלית תהיה בסביבה בעוד 500 שנה?

כנראה. ריקבון ביט הוא דבר אמיתי: איכות התמונה מתדרדרת, לא ניתן לפתוח יותר פורמטים של קבצים, אתרי אינטרנט יורדים, אנשים שוכחים את הסיסמה לארנקים שלהם. אבל האמנות הפיזית במוזיאונים היא גם שברירית להחריד.

אני רוצה למקסם את השימוש שלי בבלוקצ'יין. האם אני יכול לקנות NFTs עם מטבעות קריפטוגרפיים?

כן. כנראה. הרבה מהשווקים מקבלים Ethereum. אבל מבחינה טכנית, כל אחד יכול למכור NFT, והוא יכול לבקש כל מטבע שהוא רוצה.

האם המסחר ב-Logan Paul NFTs שלי יתרום להתחממות כדור הארץ ולהמיס את גרינלנד?

זה בהחלט משהו שצריך לשים לב אליו. מכיוון שמכשירי NFT משתמשים באותה טכנולוגיית בלוקצ'יין כמו כמה מטבעות קריפטוגרפיים זוללי אנרגיה, הם גם בסופו של דבר משתמשים בהרבה חשמל. יש אנשים שעובדים על הפחתה של הבעיה הזו, אבל עד כה, רוב ה-NFTs עדיין קשורים למטבעות קריפטוגרפיים שיוצרים הרבה פליטות גזי חממה. היו כמה מקרים שבהם אמנים החליטו לא למכור NFTs או לבטל ירידה עתידית לאחר ששמעו על ההשפעות שיכולות להיות להן על שינויי האקלים. למרבה המזל, אחד מהקולגות שלי באמת חפר בזה, אז אתה יכול לקרוא את הקטע הזה כדי לקבל תמונה מלאה יותר.

האם אני יכול לבנות מערת אמנות תת קרקעית / בונקר כדי לאחסן את ה-NFT שלי?

ובכן, כמו מטבעות קריפטוגרפיים, NFTs מאוחסנים בארנקים דיגיטליים (אם כי ראוי לציין שהארנק חייב להיות תואם NFT). אבל תמיד אפשר לשים את הארנק על מחשב בבונקר תת קרקעי.

מה אם הייתי רוצה לצפות בתוכנית טלוויזיה שקשורה איכשהו ל-NFT?

תאמינו או לא, יש לכם אפשרויות! סטיב אאוקי עובד על תוכנית המבוססת על דמות מירידה קודמת של NFT, שנקראת Dominion X. באתר של התוכנית כתוב שזו תהיה סדרה אפיזודית שתושק בבלוקצ'יין (הסרטון הקצר הראשון נמצא ב-OpenSea), ויש מאות NFTs כבר קשורים לתוכנית.

יש גם הופעה בשם Stoner Cats (כן, היא עוסקת בחתולים שמתנשאים, וכן מככבים בה מילה קוניס, כריס רוק וג'יין פונדה), שמשתמשת ב-NFT כמעין מערכת כרטיסים. נכון לעכשיו, יש רק פרק אחד זמין, אבל סטונר Cat NFT (שכמובן נקרא TOKEN) נדרש כדי לצפות בו.

נמאס לך להקליד "NFT"?

כן.