בית » בלוג חדשות קריפטו » חדשות קריפטו » מה זה WEB 3.0? האם זה העתיד של האינטרנט? איך זה יכול לשנות את העתיד

מה זה WEB 3.0? האם זה העתיד של האינטרנט? איך זה יכול לשנות את העתיד

תוכן עניינים

מה זה Web 3.0? האם זה הדבר הגדול הבא? איך זה יכול לשנות את העתיד??

אין איזו אנציקלופדיה אינטרנטית שיש לה הגדרה מדויקת של מה זה Web 3.0. אז מאמר זה הולך לתת הגדרה גסה של מה שהאינטרנט אומר על – web 1.0, מה שהרבה אנשים אומרים ש-web 2.0 מבוסס עליו ואז ננסה להסביר את התופעה החדשה הזו שרבים מכנים כרגע כ – web 3.0.

Web 1.0 – איפה הכל התחיל

אם אתם רוצים ללמוד על web 3.0, אז אתם צריכים להתחיל עם Web 1.0 ו-Web 2.0.

בין השנים 1991 ו-2004, האינטרנט היה בעיקר קבוצה של דפים סטטיים, כלומר כאשר טענתם אותם, הם פשוט הראו כמה דברים וזהו. חלק קראו לזה 'לקריאה בלבד'. לא הייתה התחברות או אינטראקציה עם פוסטים או צפייה בנתונים. רוב האינטרנט המוקדם אפילו לא היה רווחי מפרסומות.

Web 1.0 היה חד כיווני. התאגידים והחברות הגדולות יצרו תוכן שאנשים יוכלו לקרוא. לא הייתה אינטראקציה עם זרימת הנתונים. הדברים היו משעממים למדי, התוכן לא דיבר על האנשים ואל האנשים. באתרי האינטרנט היו מונולוגים ארוכים מלאים במידע ליניארי בלבד.

זה היה בעיקר כמו ויקיפדיה אחת גדולה שמקושרת יחד. עם הזמן לאט לאט בוצעו שיפורים, ודברים כמו פלאש ו-Javascript הוסיפו תכונות חדשות ושונות. עם זאת, במהלך הזמן, המשתמשים באינטרנט נהיו צרכנים, הם הלכו לאינטרנט כדי לצרוך מידע.

המשתמשים הראשונים יכלו לקרוא רק את הנתונים. רק אוצרי תוכן יכלו לערוך ולכתוב את התוכן. אז – זה היה כמו לקרוא ספרים בספרייה. למשתמשים לא הייתה הרבה זכות, הם היו רק צרכנים.

ואז התחילה תקופת ההעתקה. אנשים התחילו להעתיק תוכן של אחרים ופשוט הדביקו אותם באתרים שלהם. תכנים ייחודיים הפכו לנדירים. הגיע הזמן שהאינטרנט יתפתח. אפילו האוניברסיטאות בהן רמת ההשכלה הגבוהה ביותר לא האמינו באינטרנט.

לא היו רשתות חברתיות והרבה מהשירותים שאנחנו מכירים כיום. ללא כל ספק, לאינטרנט הייתה התחלה מטלטלת בהתחלה. אבל הדברים קיבלו תפנית לטובה והאינטרנט החל לצמוח.

Web 2.0 – המהפכה

לאחר מכן, יש לנו את Web 2.0, מסביבות 2004 ועד פחות או יותר עכשיו. במהלך תקופה זו, האינטרנט התפתח מאוד, אך אחד השינויים הגדולים ביותר היה האינטראקטיביות של האינטרנט. זה אומר שלא רק שקיבלנו מידע מעמודים, אלא שעמודים התחילו לקבל מאיתנו מידע. כשצפינו בפייסבוק וב-YouTube ובצענו חיפושים בגוגל, החברות המרוכזות הללו החלו לאסוף עלינו נתונים כדי להגיש לנו תוכן טוב יותר כדי שנישאר באתרים שלהם זמן רב יותר ובכך ניצור להם רווחים גדולים יותר.

משמעות הדבר הייתה יותר כסף עבורם, ובסופו של דבר, הם הבינו שהם יכולים לאסוף את כל הנתונים שיש להם עלינו ולמכור אותם למפרסמים. Web 2.0 הוא עידן הפרסום הממוקד והיעדר הפרטיות של המשתמשים.

WEB 2 = הכוונה היא לדור השני של שירותי האינטרנט, שהתמקד במתן אפשרות למשתמשים לקיים אינטראקציה עם תוכן באינטרנט. Web 2.0 טיפחה את הצמיחה של תוכן שנוצר על ידי משתמשים לצד יכולת פעולה הדדית ושימושיות עבור משתמשי קצה. האינטרנט של הדור השני אינו מתמקד בשינוי מפרט טכני כלשהו. להיפך, היא שמה דגש על שינוי עיצוב דפי אינטרנט ודרכי השימוש בהם. Web 2.0 עודדה שיתוף פעולה ואינטראקציה בין משתמשים בעסקאות P2P, ובכך היווה את הבמה למסחר אלקטרוני ופלטפורמות מדיה חברתית.

מלבד ההשלכות החיוביות של יכולת פעולה הדדית, אינטראקטיביות ושימושיות, web 2.0 גם מטפחת יכולת פעולה הדדית בין שירותים שונים. הדגשה חשובה נוספת לגבי Web 2.0 בהבדלים של Web 2.0 ו-Web 3.0 תתייחס לטכנולוגיות של דפדפן אינטרנט. AJAX ו-JavaScript הופיעו כמכשירים אדירים ליצירת אתרי אינטרנט 2.0.

מה זה Web 3.0? העידן החדש של האינטרנט

Web 3.0 היא האבולוציה הבאה של האינטרנט, ככל הנראה תוך שימוש בטכנולוגיית בלוקצ'יין וכלי ביזור. ב-Web 2.0 אתה היית המוצר בזמן שגלשת ברשתות חברתיות, אבל ב-web 3.0, יש המאמינים שאתה תהיה הבעלים של התוכן שלך, הדברים שאתה מפרסם באינטרנט. זה נכון, אז אם אתה רוצה שפוסט יישאר ב"אוויר", הוא יישאר גלוי, אבל אם אתה רוצה להוריד אותו, אתה תוכל לשלוט בזה, אבל לא באמת, כי כפי שאנחנו יודעים בדרך כלל כשמשהו מופיע באינטרנט פעם אחת, זה תמיד יישרא באינטרנט.

Web 3.0 עוסק ברשת שקופה והוגנת יותר שבה כולם יכולים להשתתף מבלי לחשוש מאובדן הפרטיות והאבטחה. המעבר מ-Web 2.0 ל-3.0 ניכר עם התפתחות הטכנולוגיה סביבנו.

טכנולוגיות כגון בינה מלאכותית, ביג דאטה ואחרות יקלו על מתן חווית אינטרנט מותאמת אישית יותר מאי פעם. כמו כן, אפליקציות אינטרנט יהיו אינטואיטיביות יותר ויהפכו אותן לנגישות יותר עבור אנשים לשימוש בחיי היומיום שלהם. כעת יש לנו הרבה דוגמאות לאפליקציות Web 3.0 שנדון בהן במאמר זה.

ב-Web 3.0, מומחים אומרים שנגיע לנקודה של האינטרנט כאשר כל חברה מנוהלת על ידי קבוצה מבוזרת הנקראת DAO

כלומר ארגון אוטונומי מבוזר, עם זאת, DAOs אומר שאין מנכ"לים או נשיאים להרשים, רק בעלי מניות ואלה שהם בעלי המניות מחליטים את מי לשכור לעבוד בחברה שבבעלותם אסימונים. אלה עם הכי הרבה אסימונים יכולים להצביע על איך החברה משתנה, הדבר לא מוגבל על ידי הממשלה או מסורת משפחתית כלשהי. המשמעות היא שאין צנזורה על רשתות חברתיות כמו פייסבוק או טוויטר.

אחד הדברים הגדולים ביותר ב-web 3.0 הוא שהזהות הדיגיטלית שלכם לא מחוברת ב-100% לזהות שלכם בעולם האמיתי. זה אומר שאני יכול לצפות בדפים, להוריד דברים, לבצע רכישות וכל פעילות אחרת באינטרנט מבלי להתחקות אחר האני האמיתי. ישנן דרכים רבות שבהן אנו יכולים לעשות אנונימיות באינטרנט.

אז אלו אולי רעיונות ארוכי טווח של מי שחושב על web 3.0, אבל במציאות, מה ש-web 3.0 באמת אומר עבורנו בעשור הזה הוא שאתה תוכל לקנות כרטיסי מתנה של אמזון עם Metamask ולשלם עם Ethereum, או שאתם תוכלו באופן אנונימי להשאיר לייק לפוסטים של חבר שלכם באמצעות אחד מהארנקים הנסתרים שלכם, שום דבר לא משנה חיים בבת אחת. סביר להניח שזו תהיה סדרה של רעיונות שיצמחו יחד עד שחברות ריכוזיות כמו פייסבוק וגוגל יפורקו על ידי בית המחוקקים בעוד ש-DAO מבוזר ולא מוסדר יצמחו כדי להחליף אותם.


Web 3.0 הוא עידן חדש לחלוטין – עידן הביזור שבו יישומים המשתמשים ברשת המבוזרת ישלטו על העליונה. כמו כן, שום מודל עסקי מסורתי לא יושפע מהשינוי הזה. תראה סוגים חדשים של מודלים עסקיים של בלוקצ'יין כדי לצבור פופולריות לאט. כמעט הכל ניתן לשפר ולחזות בטכנולוגיות חדשות, במיוחד עם בלוקצ'יין.

היתרונות של WEB 3.0

אנטי מונופול ופרו-פרטיות

Web 3.0 יביא מבנה פרו-פרטי ואנטי-מונופול לרשת. זה לא יתמרץ פלטפורמות ריכוזיות.

בקיצור, נראה תפנית מוחלטת שבה הנושא המרכזי יהיה פרטיות וביזור. המתווך לא יידע עסק או צורך בפלטפורמה מסוג זה. מהלך זה יתאפשר בעזרת בלוקצ'יין כגון Ethereum, Hyperledger, Corda ואחרים.

הממשלה, לעומת זאת, תראה גם ביזור. למען האינטרס הטוב ביותר, זה חכם עבור תאגידים להסתגל לסטנדרטים חדשים של Web 3.0 על ידי מתן שירותים מבוזרים המתמקדים בפרטיות ובאבטחה במקום בשליטה.

רשת מאובטחת

תכונות Web 3.0 יהיו מאובטחות יותר מקודמותיה. זה מתאפשר על ידי שני גורמים, כולל טבע מבוזר וביזור. האקרים או מנצלים יתקשו לחדור לרשת. כמו כן, אם הם מסוגלים לעשות זאת, ניתן לעקוב ולבטל כל אחת מהפעולות שלהם בתוך הרשת.

ללא ריכוזיות, גם להאקרים יהיה קשה להשתלט על ארגון. עם זאת, פלטפורמות בלוקצ'יין אכן סובלות מניצול כלשהו כגון 51% התקפה, אך ניתן לתקן במהירות את רוב אפליקציות ופלטפורמות הבלוקצ'יין כדי להגן על סוגי איומים אלה.

בעלות על נתונים

למשתמשים יהיה קל לסמוך על Web 3.0. עד כה, הנתונים שנוצרו על ידי המשתמשים היו מאוחסנים ושימשו תאגידים גדולים. עם תכונות Web 3.0, למשתמשי הקצה תהיה בעלות מלאה על הנתונים. הנתונים שיועברו דרך הרשת יהיו מוצפנים לחלוטין.

כמו כן, המשתמשים יוכלו להחליט איזה מידע הם רוצים לשתף עם תאגידים או פלטפורמות פרסום של צד שלישי. עם זאת, המגמה הנוכחית שונה לחלוטין.

עם תכונות Web 3.0, המשתמשים יכולים כעת למכור את הנתונים שלהם לתאגידים ולהרוויח מהם.

יכולת פעולה הדדית

יכולת פעולה הדדית היא אחת מתכונות המפתח של Web 3.0. עם רשת מבוזרת, יישומים יהפכו קלים לעבוד על פני מכשירים ופלטפורמות שונות כגון טלוויזיות, סמארטפונים, כבישים חכמים וכן הלאה.

למפתחים גם יהיה קל לפתח אפליקציות Web 3.0.

אין הפרעה בשירות

מערכות מבוזרות נוטות פחות להפרעות בשירות. מכיוון שאין ישות מרכזית לתפקוד, קשה להשפיע על מניעת שירות מבוזרת (DDoS) או צורות אחרות של תקלות שירות. זה הופך את Web 3 למקום מצוין לשיתוף נתונים ושירותים קריטיים מבלי לדאוג מהפרעות בשירות.

בלוקצ'יין ללא רשות

הרעיון מאחורי Web 3.0 הוא להפעיל בלוקצ'יין שלא צריך סמכות מרכזית. המשמעות היא שכל אחד יכול להצטרף לבלוקצ'יין ולהשתתף על ידי יצירת כתובת. בלוקצ'יין חסרי הרשאה פותחים מערך חדש של אפשרויות, כולל גישה לאנשים שמופלים מוקדם לרעה בשל מגדרם, הכנסתם, גיאוגרפיה וכו'. זה אומר שלא יהיו הגבלות על Web 3.0.

רשת סמנטית

Web 3.0 יארח גם את המאפיינים של אינטרנט סמנטי. הרשת הסמנטית היא שיפור ביחס לסט הטכנולוגיות האחרון המשמש עבור Web 2.0. זה מאפשר שיתוף נתונים על פני מספר מערכות, פלטפורמות וגבולות קהילה. זה ישמש כגשר בין פורמטי נתונים ופלטפורמות שונות.

על ידי שימוש ברשת הסמנטית, נוכל להתחבר טוב יותר, לשתף וליהנות מהאינטרנט כפי שלא היה מעולם.

הִמָצְאוּת בְּכָל מָקוֹם

נוכחות בכל מקום היא תוצאה של יכולת פעולה הדדית. עם Web 3.0, אנו יכולים לגשת לנתונים ולמידע על פני יישומים מרובים ללא צורך במכשיר מסוים. משמעות הדבר היא שאינך צריך לדאוג לקבל מכשיר מסוים כדי לקבל גישה ל-Web 3.0. אם למכשיר יש פונקציונליות אינטרנט בסיסית וקישוריות, תוכל לגשת לאינטרנט.

בסך הכל, חיינו ישתנו לחלוטין מכיוון שנהיה מחוברים באמצעות סט טוב יותר של טכנולוגיות כגון בינה מלאכותית, בלוקצ'יין ועוד הרבה יותר.

Web 3.0 dApps

המעבר כבר התחיל עם -Web 3.0 dApps. כדי לקבל הבנה טובה יותר, נחלק לקטגוריות שונות ונדון ב-dApps שיחליפו שירותים ויישומים מסורתיים. באמצעות ה-dApps, ניתן ליצור בקלות גם מודלים עסקיים של ארגונים מבוזרים. המעבר הוא בלתי נמנע, וזה רק הזמן שבו יתרחש אימוץ המוני של האפליקציות הללו. כדי באמת לקבל תמונה ברורה של מהו Web 3.0, אתה צריך להבין לעומק את dApps.

כדי להקל עליך לעקוב, נפרט את הקטגוריות השונות. הם:

  • רשתות חברתיות
  • שירותי החלפה
  • הודעות
  • אִחסוּן
  • ביטוח ובנקאות
  • סטרימינג (וידאו ומוזיקה)
  • עבודה מרחוק
  • דפדפן

סיכום

תפקיד הבלוקצ'יין ב-web 3.0 ברור למדי מתצפיות בסיסיות על הדור השלישי של האינטרנט. בלוקצ'יין הגיע ככוח אדיר ושינה תהליכים ארגוניים קונבנציונליים עם תכונותיו המובהקות. עם זאת, התכונה המשמעותית ביותר של blockchain אשר מהווה בסיס אידיאלי עבור web 3.0 היא ביזור. הבעיות הבולטות המזוהות עם web 2.0, במיוחד בקרה מרכזית ודאגות של שלמות הנתונים, מציגות את הצורך בווריאציה חדשה של האינטרנט. עם האיטרציה השלישית של האינטרנט, משתמשים יכלו לקבל גישה לאינטרנט אוטונומי ופתוח. יחד עם זאת, חשוב גם לציין כיצד למידת מכונה, AI ו-IoT יתמכו בעליית הדור השלישי של האינטרנט.

Similar Posts