בית » בלוג חדשות קריפטו » כרטיסי מסך לכרייה » מדריך ספקי כוח לכרייה

מדריך ספקי כוח לכרייה

תוכן עניינים

מבוא

כאשר אתם מחפשים ספק כוח לכרייה, יש כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם, אז לפני שנדבר על 5 האפשרויות המובילות לספקי כוח לכרייה, ננסה לכסות תחילה את היסודות כדי שתוכלו להבין את ההיגיון מאחורי הבחירה של ספקי הכוח ושימושם בריג כרייה.

כמה וואט אתם באמת צריכים?

ראשית, בשביל לדעת כמה וואט אתם צריכים, אתם צריכים לזכור שכריית כרטיסי מסך משתמשת בפחות חשמל מאשר במחשב למשחקים, כך שאתם לא צריכים להסתכל על ה-TDP. במקום זאת, בדקו בכמה וואט כרטיס המסך שלכם משתמש לצורך כרייה,  אפשר לחפש ב-whattomine.com או במשאבים אחרים ברשת.

עכשיו תחשבו כמה וואט תצטרכו עבור כל כרטיסי המסך ואז תוסיפו עוד 200 וואט עבור החלקים האחרים ואם אתם לא משתמשים באף מאוורר אז כדאי להוסיף 100 וואט מקסימום. 
לא משנה מה הסכום הכולל בוואטים שיוצא, אתם צריכים לוודא שהמתח לא יעלה על 80% מכל ספק כוח שאתם מנסים להשתמש בו. אז אם הסכום הכולל הוא 850 וואט אז קניית ספק כוח של 1200 וואט תספיק.

יש בזה חששות בטיחות מכיוון שהחישוב מבוסס על שעוני יתר ותת-מתח מסוימים שאתם צריכים להקפיד ליישם את ה-GPU שלכם – אם ההגדרות הללו מתאפסות, אתם נמצאים באזור הסכנה כי המערכת תמשוך הרבה יותר מה-850 וואט.

מערכת הדירוג

יש לכם את הרייטינג של ספק הכוח. הדירוגים מייצגים את איכות החיווט המשמש בתוך ספק הכוח. ככל שהדירוג גבוה יותר כך ספק הכוח הופך בטוח ויעיל יותר. בדרך כלל ספק כוח בדירוג זהב ומעלה זה בסדר גמור, אבל אם אתם מחפשים למקסם את היעילות אתם יכולים להשיג פלטינה או יהלום אבל המספרים ממש קטנים בשביל לשים לב באמת. לסיכום הייתי ממליץ לקנות את ספק הכוח בדירוג הטוב  ביותר והשוואת המחיר הזול כאשר מדובר בדירוג זהב ומעלה.

כמות כבלי PCIe

אחד הגורמים החשובים ביותר של ספק כוח לכרייה הוא מספר כבלי PCI-E שהוא מגיע איתם. בתור כורה המשתמש בכרטיסי מסך, אתם רוצים את הכי הרבה כבלי PCI-E שאתם יכולים להשיג בקניית ספק כוח, הכבל ידוע גם בשם כבל VGA.כמות יציאות גדולה יותר יעזרו לכם לחבר יותר כרטיסי מסך בשקט נפשי. כבלים אלו מגיעים ב-3 וריאציות שונות. יש לכם 8 פינים בודדים, 8 פינים כפולים ו-8 + 6 פינים. ככל שיש יותר פינים כך טוב יותר, כך שתמיד יש להעדיף 8 פינים כפולים.

שיטות מרובות להפעלת כרטיסי המסך שלכם

ישנן מספר דרכים בהן תוכלו להשתמש בכבלי PCIE באסדת הכרייה שלכם, אך כמעט תמיד תצטרכו מפצלים. מפצלים בעצם לוקחים 8 פינים בודדים או 6 פינים ונותנים לך 2 X בתמורה. מה שהופך את יציאות והכבלים המקוריים לכפולים במספרם ובכך תוכלו להקל ולהפעיל ביעילות יותר כרטיסי מסך על הריג שלכם.

הנה כמה שיטות מהירות שונות שבהן אתם יכולים להשתמש כדי לחבר את כרטיסי המסך והמפצלים:

שיטה 1 מיועדת לכרטיסי 8 פינים בודדים. אתם יכולים להשתמש בכבל בודד של 8 פינים ולחבר אליו מפצל 6 פינים או 8 פינים ומשם להפעיל את כרטיס המסך והמפצלים עם 2x  8 פינים.

שיטה 2 מיועדת לכרטיסי 8 פינים כפולים. זה ישתמש בכבל כפול 8 פינים עם מפצל 6 פינים או 8 פינים ל-8 פינים כפול והוא יעבוד עם כל GPU מלבד RTX 3090s.

אתם צריכים לחבר את המפצל לאחד מ-8 הפינים שלכם אז עכשיו יש לכם 3 ובסך הכל 8 פינים, 2 עבור כרטיס מסך ואחד עבור המפצל. (אתם יכולים להשתמש רק בחלק 6 הפינים שלו)

שיטה 3 מיועדת גם לכרטיסי 8 פינים כפולים כאשר חסרים לכם כבלים, זה יעבוד רק על כרטיסי מסך שמשתמשים ב-150 וואט או פחות לכרייה על הקיר. אתם תשתמשו בשני כבלים של 8 פינים כפולים ו-2 מפצלים כדי להפעיל 3 כרטיסי מסך. יהיו לכם בסך הכל 6x 8 פינים ומשם, אתם יכולים לחבר כרטיס מסך אחד וחצי לכל כבל PCI-E. פיזור העומס של 3 כרטיסי מסך על 2 כבלים שונים.

המפצלים – עדיף לחבר כבל VGA 6 פינים, אם אין לכם אפשרות ניתן לחבר כבל מולקס, אבל בשום פנים ואופן לא לחבר כבל SATA גם אם יש שקע זמין על המפצל, הדבר יכול לגרום לשריפה 

ואז לבסוף עבור כרטיסים בעלי הספק גבוה שמשתמשים ב-250 וואט ומעלה בזמן הכרייה, תצטרך להשתמש ב-2 כבלים מלאים עבורם כדי למנוע עומס יתר של כבלי ה-PSU שלך.

אל תפעיל 2 GPUs עם כבל אחד אלא אם כן זה GPU שמשתמש בפחות מ-80 וואט מהקיר בזמן הכרייה, כמו 1660 TI.

מתאמים שימושיים שונים עבור PSUs
ישנם מתאמים שונים שיכולים לעזור לכם לעבוד עם הריג שלכם בצורה יעילה יותר. להלן רשימת הנפוצים ביותר:

מפצלים
מפצל מעבד ל-GPU – נבדק רק עם מעבדי Corsair PSU
מתאם PSU כפול
6 פינים עד 8 פינים
SATA ל-6 פינים – הימנע משימוש בו.

מידע נוסף על PSUs
אז כיסינו את רוב היסודות שאתם צריכים לדעת. הנושא הזה הוא רחב מאוד ולכן יש הרבה יותר מידע עליהם כמו הגבלת הספק ולאן הולכים כל הכבלים האחרים, אז אם אתם רוצים ללמוד עוד על זה אתם יכולים לבדוק ברשת

Similar Posts