|

מטבע ביום: פולקה דוט DOT

polka dot coin

תוכן עניינים

מה זה Polkadot (DOT)?

Polkadot הוא פרוטוקול ריסוק מרובה שרשרת בקוד פתוח המאפשר העברה צולבת של שרשרת של כל סוגי נתונים או נכסים, לא רק אסימונים, ובכך גורם למגוון רחב של בלוקצ'יין לעבוד זה עם זה.

יכולת עבודה הדדית זו שואפת להקים רשת מבוזרת ופרטית לחלוטין, הנשלטת על ידי המשתמשים שלה, ולפשט את היצירה של יישומים, מוסדות ושירותים חדשים.

פרוטוקול Polkadot מחבר בין רשתות ציבוריות ופרטיות, רשתות נטולות הרשאה, אורקל וטכנולוגיות עתידיות, ומאפשר לבלוקצ'יין העצמאיים הללו לשתף מידע ועסקאות ללא תלות דרך שרשרת הממסר Polkadot.

אסימון ה-DOT המקורי של Polkadot משרת שלוש מטרות ברורות: מתן ממשל ותפעול רשת, ויצירת parachains (שרשרות מקבילות) על ידי חיבור.

לפולקה דוט ארבעה מרכיבי ליבה:

  • שרשרת ממסר: "הלב" של Polkadot, עוזר ליצור קונצנזוס, יכולת פעולה הדדית ואבטחה משותפת על פני רשתות שונות;
  • Parachains: רשתות עצמאיות שאפשרת שיהיה להן אסימונים משלהן בהתאמה למקרי שימוש ספציפיים;
  • Parathread: דומה ל-parachains אך עם קישוריות גמישה המבוססת על מודל שכר חסכוני;
  • גשרים: מאפשר ל-parachains ול-parathreads להתחבר ולתקשר עם בלוקצ'יין חיצוניים כמו Ethereum.

מי הם המייסדים של פולקה דוט?

Polkadot נוסדו על ידי קרן Web3, קרן שוויצרית שנוסדה כדי לאפשר אינטרנט מבוזר פונקציונלי וידידותי למשתמש, כפרויקט בקוד פתוח.

מייסדיה הם ד"ר גאווין ווד, רוברט הברמאייר ופיטר צ'באן.

ווד, נשיא קרן Web3, הוא הידוע ביותר מבין השלישייה הודות להשפעתו בתעשייה כמייסד שותף של Ethereum, מייסד Parity Technologies והיוצר של שפת קידוד החוזים החכמה Solidity.

הברמאייר הוא עמית , ותיל' חוקר ומפתח מיומן של בלוקצ'יין והצפנה.

צ'בן הוא המנהל הטכנולוגי של קרן Web3. עם ניסיון עשיר בתעשיות פינטק, הוא עוזר כעת בפיתוח דור חדש של טכנולוגיה מבוזרת.

מה מייחד את פולקה דוט?

Polkadot היא רשת מרובת שרשרת, כלומר היא יכולה לעבד עסקאות רבות במספר רשתות במקביל ("parachains"). כוח עיבוד מקביל זה משפר את המדרגיות.

בלוקצ'יין מותאמים אישית מהיר וקל לפתח באמצעות מסגרת Substrate וניתן לחבר אותם לרשת של Polkadot תוך דקות. הרשת גם גמישה וסתגלנית ביותר, ומאפשרת שיתוף מידע ופונקציונליות בין המשתתפים בדומה לאפליקציות בסמארטפון. ניתן לשדרג את Polkadot אוטומטית ללא צורך במזלג על מנת ליישם תכונות חדשות או להסיר באגים.

לרשת יש מערכת שליטה שמונעת ממשתמשים.
המערכת מתוחכמת ביותר ועוזרת לאבטח את עצמה.

קהילות יכולות להתאים אישית את ניהול הבלוקצ'יין שלהן ב-Polkadot על סמך הצרכים והתנאים המתפתחים שלהן. מועמדים, מאמתים, מקבצים ודייגים כולם ממלאים חובות שונות כדי לעזור לאבטח ולתחזק את הרשת ולמגר התנהגות רעה.

כמה אסימוני פולקה דוט (DOT) יש בסרקולציה בשוק הקריפטו?

ל-Polkadot יש כיום הקצאה של 1 מיליארד אסימוני DOT

הנפקת המטבעות הראשונית הראשונה של Polkadot נערכה באוקטובר 2017. מחיר Polkadot ב-ICO היה $0.29, עם 2.24 מיליון אסימונים שהוצעו. ה-ICO השני נערך ביולי 2020, עם מחיר Polkadot לאסימון של $1.25 ו-342,080 אסימוני DOT שנמכרו.

כיצד מאובטחת רשת Polkadot?
יכולת הפעולה ההדדית ההמונית של Polkadot באמצעות סט של מאמתים נפוצים עוזרת לאבטח את מספר הבלוקצ'יין שלה ומאפשרת להם להרחיב את העסקאות שלהם על ידי הפצת הנתונים שלהם על פני פרצ'יין רבים.

הרשת משתמשת במנגנון NPoS (הוכחה מועמדת) לבחירת נותנים ומציינים ולמקסם את אבטחת השרשרת.

ערכת תוקף ייחודית זו מאפשרת לרשתות ליצור אינטראקציה זו עם זו בצורה מאובטחת תחת אותם כללים, אך עם זאת להישאר מנוהלת באופן עצמאי.

היכן ניתן לקנות Polkadot (DOT)?

הבורסה המובילה למסחר ב-Polkadot (DOT) היא כרגע Binance

Similar Posts