|

מטבע ביום: סולנה SOL

sol

תוכן עניינים

מהו מטבע סולנה (SOL)?

Solana הוא פרויקט קוד פתוח פונקציונלי במיוחד, שמבוסס על האופי חסר הרשות של טכנולוגיית הבלוקצ'יין לספק פתרונות פיננסים מבוזרים (DeFi). בעוד שהרעיון והעבודה הראשונית על הפרויקט החלו ב-2017, סולנה הושקה רשמית במרץ 2020 על ידי קרן סולאנה עם המשרד הראשי בז'נבה, שוויץ.

פרוטוקול Solana נועד להקל על יצירת אפליקציה מבוזרת (DApp). מטרתו היא לשפר את יכולת ההרחבה על ידי הצגת קונצנזוס הוכחת היסטוריה (PoH) בשילוב עם הקונצנזוס הבסיסי של הוכחת ערך (PoS) של הבלוקצ'יין.

בגלל מודל הקונצנזוס ההיברידי החדשני, סולאנה נהנית מעניין של סוחרים קטנים וסוחרים מוסדיים כאחד. מוקד משמעותי עבור מטבע סולנה הוא להנגיש מימון מבוזר בקנה מידה גדול יותר.

מי הם המייסדים של סולנה?

אנטולי יאקובנקו הוא האדם החשוב ביותר מאחורי סולאנה. הקריירה המקצועית שלו החלה בקוואלקום, שם עלה במהירות בסולם הדרגות והפך למנהל מהנדס צוות בכיר בשנת 2015. בהמשך דרכו המקצועית השתנתה, ויעקובנקו נכנס לתפקיד חדש כמהנדס תוכנה בדרופ בוקס.

בשנת 2017, יעקובנקו החל לעבוד על פרויקט שלימים יתממש כסולנה. הוא חבר עם עמיתו לקוואלקום, גרג פיצג'רלד, והם הקימו פרויקט בשם Solana Labs. משך עוד כמה עמיתים לשעבר של קוואלקום בתהליך, פרוטוקול Solana ואסימון SOL שוחררו לציבור ב-2020.

מה מייחד את סולאנה?

אחד החידושים המהותיים שמביאה סולנה לשולחן העבודה הוא קונצנזוס הוכחת ההיסטוריה (PoH) שפותח על ידי אנטולי יאקובנקו. תפיסה זו מאפשרת מדרגיות רבה יותר של הפרוטוקול, אשר בתורה מגבירה את השימושיות.

סולנה ידועה בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים בגלל זמני העיבוד הקצרים להפליא שה-blockchain מציע.

הפרוטוקול ההיברידי של סולנה מאפשר ירידה משמעותית בזמני האימות הן עבור העסקאות והן לביצוע חוזה חכם. עם זמני עיבוד מהירים, סולאנה משכה גם עניין רב ממוסד.

פרוטוקול Solana נועד לשרת גם משתמשים קטנים וגם לקוחות ארגוניים כאחד. אחת ההבטחות העיקריות של סולנה ללקוחות היא שהם לא יופתעו מעמלות ומסים גבוהים. הפרוטוקול מתוכנן כך שיהיה בעל עלויות עסקה נמוכות תוך הבטחת מדרגיות ועיבוד מהיר.

בשילוב עם המומחיות המקצועית ארוכת השנים שיוצרים אנטולי יאקובנקו וגרג פיצג'רלד מביאים לפרויקט, סולאנה מדורגת במקום ה-6 בדירוג CoinMarketCap החל מספטמבר 2021.

זה בא על רקע עליות שווי מרשימות, שבהם מחיר סולאנה עלה במעל 700% מאז אמצע יולי 2021.

השקת קולקציית ה-Degenerate Ape NFT שלחה את מחיר SOL לשיא של כל הזמנים (ATH) מעל 60 דולר, והוא מטפס מאז, בעיקר בגלל פעילות מפתחים גבוהה יותר במערכת האקולוגית של סולאנה, עניין רב יותר של המוסדות, מערכת האקולוגית הגוברת של DeFi ועליית ה-NFTs והמשחקים בסולנה.

מחיר סולנה עלה לשיא כל הזמנים ל $216 למטבע ב-9 בספטמבר 2021.

כמה מטבעות סולנה (SOL) יש בסרקולציה בשוק הקריפטו?

קרן סולאנה הודיעה כי בסך הכל ישוחררו במחזור 489 מיליון אסימוני SOL. נכון לעכשיו, כ-260 מיליון אסימונים כבר נכנסו לשוק.

חלוקת האסימונים של SOL היא: 16.23% ניתנו במהלך מכירה ראשונית, 12.92% מהאסימונים הוקדשו למכירה מכוננת, 12.79% ממטבעות SOL חולקו בין חברי הצוות ו-10.46% מהאסימונים ניתנו לקרן סולנה. האסימונים הנותרים כבר שוחררו למכירות ציבוריות ופרטיות או שעתידים להשתחרר לשוק.

מחיר סולנה במהלך המכירה הראשונית, שהתקיימה ב-5 באפריל 2018, היה 0.04 דולר. בהתחשב בשיא כל הזמנים האחרון, הדבר מייצג החזר מרשים של 5400X על ההשקעה (ROI).

כיצד מאובטחת רשת סולנה?

סולאנה מסתמכת על שילוב ייחודי של מנגנוני קונצנזוס של הוכחת היסטוריה (PoH) ומנגנוני הסכמה של הוכחת שווי (PoS).

הוכחת היסטוריה היא המרכיב העיקרי בפרוטוקול סולנה, שכן הוא אחראי על עיקר עיבוד העסקאות. PoH מתעד פעולות מוצלחות ואת הזמן שחלף ביניהן, ובכך מבטיח את אופיו חסר האמון של הבלוקצ'יין.

הקונצנזוס של הוכחת ערך (PoS) משמש ככלי ניטור לתהליכי PoH, והוא מאמת כל רצף של בלוקים המיוצרים על ידו.

השילוב של שני מנגנוני קונצנזוס הופך את סולנה לתופעה ייחודית בתעשיית הבלוקצ'יין.

היכן ניתן לקנות את סולנה (SOL)?

ניתן לרכוש אסימוני SOL ברוב הבורסות הידועות.
אחת האפשרויות המומלצות ביותר לסחור בסולאנה היא דרך Binance, שכן יש בבינאנס את נפח המסחר SOL/USDT הגבוה ביותר, 753,103,225 $ נכון לספטמבר 2021.

sol

Similar Posts