בית » בלוג חדשות קריפטו » חדשות קריפטו » ביטקוין, את'ריום, ושוק המניות עולה לקראת הצהרת הפד בארה"ב

ביטקוין, את'ריום, ושוק המניות עולה לקראת הצהרת הפד בארה"ב

שני נכסי הקריפטו הגדולים ביותר ביטקוין (BTC) ואתריום (ETH) עלו בשוק היום, בעקבות תחושת הקלה ששלחה כמעט את כל נכסי הסיכון והמניות לעליות לקראת הצהרת ה-FOMC של הפדרל ריזרב האמריקאי מאוחר יותר היום.

בשעה 17:34 BTC עלה בכמעט 3% ב-24 השעות האחרונות למחיר של 38,268 דולר, בעוד שה-ETH עלה ביותר מ-6%, נסחרת ב-2,622 דולר.

במקביל, מדד מניות נאסד"ק עתיר הטכנולוגיה עלה ב-2.5%, ומדד S&P 500 עלה ב-1.7% – קצת יותר משלוש שעות לתוך יום המסחר בוול סטריט.

הצהרת הפד צפויה היום בשעה 14:00 EST (19:00 UTC), וצפוי נרחב שהפד יאשר כי העלאות הריבית יתחילו במרץ השנה.

"אנו רואים את הפד מתכנן לקראת עלייה במרץ, אך בו זמנית יוצרים גמישות", כתבה חברת השירותים הפיננסיים האירופית Nordea בהערה לקראת ההצהרה היום. היא הוסיפה כי ההצהרה "צריכה לדחות" ספקולציות לגבי עלייה של 0.5%, וכי היא לא מצפה שיוכרז קצב מהיר יותר של הפחתה.

בהתייחסו לאופן שבו השוק עשוי להגיב להצהרה, ג'ורג' סלגין, כלכלן במכון החשיבה הליברטריאני, מכון קאטו, כתב בטוויטר שהוא לא מצפה להפחתה "צנועה" שתהווה השפעה מהותית בכלל.

"טיירינג הפכה לבעיית השוק האחרונה. עם זאת, לפחות בתיאוריה, בניגוד להעלאות ריבית בפועל, לשינויים צנועים בגודל המאזן של הפד, בכל כיוון, לא אמורות להיות השלכות מהותיות", אמר סלגין.

בינתיים, אחרים רמזו שייתכן שהשוק לא יגיב כל כך רגוע למה שיש ל-Fed לומר, כשמנהל הקרן סטיבן ואן מטר כתב שהשגת שליטה על האינפלציה היא כעת המשימה החשובה ביותר עבור הפד, מה שאומר בהכרח שכל תגובות השוק היו להיות משני.

"הנשיא והקונגרס אמרו ל[יו"ר הפד ג'רום פאוול] להוריד את האינפלציה, והוא הולך לעשות את זה", אמר ואן מטר.

בהתייחסו לוול סטריט ג'ורנל היום, אמר לוקה פאוליני, אסטרטג ראשי ב-Pictet Asset Management, כי כל העיניים נשואות לפד היום, והוסיף כי הטון של מסיבת העיתונאים יהיה חשוב לא פחות מהתוכן של ההצהרה.

"זה יותר על הטון של מסיבת העיתונאים. ייתכן שלאנשים יש ציפייה שבהתחשב בסערה בשוק ובמתחים הגיאופוליטיים, הפד עשוי להפחית את הרטוריקה שלו", אמר האסטרטג.

לבסוף, כששווקי הקריפטו כבר ירדו משמעותית מהפסגה בשנה שעברה, מנכ"ל BitMEX לשעבר ארתור הייז כתב בפוסט בבלוג ביום שלישי כי הביטקוין נראה מפתה מתחת ל-30,000 דולר, ללא קשר לטון ההצהרה של הפד.

עבור BTC, ניתן למצוא רמת התנגדות בולטת סביב 28,500 דולר, בעוד ש-1,700 דולר יהיו רמה חשובה עבור ETH

"אני לא מאמין בתחתית עד שהרמות האלה ייבדקו מחדש. אם הרמה תחזיק, מדהים. חוד זה נפגש. אם זה לא יקרה, אז אני מאמין שנר גדול של חיסול יקרה בטווח של 20,000 עד 28,500 דולר ארה"ב עבור BTC וטווח של 1,300 דולר עד 1,700 דולר עבור את'ר", חזה הייז.

Similar Posts