בית » בלוג חדשות קריפטו » מדריכים מיוחדים » מה ההבדל בין אסימון ERC-20 ל-BEP-20?

מה ההבדל בין אסימון ERC-20 ל-BEP-20?

תוכן עניינים

תקני Blockchain Token

לשניים מהמטבעות הנפוצים ביותר ולסטנדרטים של שני הבלוקצ'יין הגדולים בעולם יש הרבה מן המשותף. אחד המניעים העיקריים ליצירת Ethereum, והפופולריות שלו לאחר מכן הוא המאמצים של מפתחיו כמו Vitalik Buterin ופביאן Vogelsteller המבקשים לפתור את בעיות המדרגיות עם ביטקוין, כמו גם להפוך את האינטראקציה עם blockchain לנגישה וגמישה.

שני הבלוקצ'יין הגדולים בעולם, Ethereum ו-Binance Smart Chain, פיתחו סטנדרטים סמליים כדי להגביר את היעילות של הרשתות שלהם ואת תהליך התכנות עבור בונים. כעת על פני בלוקצ'יין, קיימים סוגי אסימונים סטנדרטיים וקווי תכנות שעוזרים להנחות ולהקל על יצירת חוזה חכם מבלי לשכתב חוזה שלם מאפס.

ERC (בקשת Ethereum להערות) או BEP (Binance Evolution Proposal) הן הצעות שיכולות להפוך לתקני תכנות המבטיחים שאסימונים חדשים יבצעו פונקציות בסיסיות כמו אחזור כתובות, הפעלה עם ארנקים שונים ועוד. הם בעצם שרטוטים שיעזרו לבנות אסימון.

תקנים אלה באים במקום שמות מקודדים כמו ERC-20, BEP-2 או BEP-20. הצעות אחרות על פני רשתות שונות יכולות גם להשפיע על תפקוד הרשת, אך שיפורים טכניים – כמו EIP או BIP, Ethereum והצעות שיפור בביטקוין, בהתאמה – אינם זהים. תקני ERC או BEP אינם תוכנה להתקנה אלא יותר רשימת בדיקה בעת יצירת חוזה חכם.

כאן במאמר זה, נתאר שניים מתקני האסימון הנפוצים ביותר בכל תחום הקריפטו והפיננסים המבוזרים (DeFi): ERC-20 ו- BEP-20. האחד דומה מאוד לשני וכל אחד עם כוח שווה בשרשרת שלו.

מהו אסימון ERC-20 ?

אם קנית NFT או סחרת באסימון ב-Ethereum, סביר להניח שיצרת אינטראקציה עם אסימון ERC-20. אסימונים אלו הם הסטנדרט עבור רוב האסימונים ברשת Ethereum. הם קלים לשימוש (אומרים המפתחים!), והגמישות של הקוד מאפשרת הרבה מאוד מקרי שימוש.

ה-ERC-20 לא התחיל בתור תיאוריה גדולה. לדברי ווגלסטלר, הרעיון נולד מתוך הצעה פשוטה של ​​כמה תכנתים שרצו לסנתז משימות ולהפוך את ייצור האסימון לאינטואיטיבי. ה-ERC-20, שנוצר ב-2015, הוא קרן המסייעת למפתחי תכנתי בלוקצ'יין להפוך את האסימונים שלהם לפעולה הדדית בכל שרשרת Ethereum.

אחד ההיבטים הקריטיים ביותר של ה-ERC-20 הוא הגמישות. זה מאפשר לאסימונים ותוכנות אחרות לשלב את אותו תקן כדי לאפשר עסקאות מהירות, יעילות וגלובליות יותר. עמידה בתקני ERC-20 אלה שומרת על פרוטוקולים מיושרים על פונקציות בסיסיות תוך מתן היכולת לנצל את הפתיחות הזמינה ב-Ethereum.

ה-ERC-20 רשום כבעל שש תכונות מפתח שהוא שומר במדים. ב-"code speak" הם ידועים ביעילות: balanceOf, totalSupply, העברה, העברה מאת, אישור והקצבה. עבור הדיוטות שם בחוץ, פעולות אלו מאפשרות צפייה ביתרות אסימונים בחשבון, צפייה בפרטי אספקת אסימונים הכוללים, מראה כיצד משתמש שולח אסימון, ומאפשרות שליחה אוטומטית מטעם הבעלים, ועוד.

התקן יכול לשמש לפיתוח מגוון של אסימונים שונים. מיצירת המטבעות היציבים הנפוצים ביותר ועד לאסימונים שאינם ניתנים לניתוק ונכסי DeFi, ה-ERC-20 הוא אחד מעמודי השדרה של כל המטבעות הקריפטוגרפיים.

ה-ERC-20 המקורי הוא אבן דרך מרכזית בהיסטוריה של מטבעות קריפטוגרפיים ובלוקצ'יין. זה עזר למספר עצום של משתמשים לממש פוטנציאל עצום ב-Ethereum ופתח את הדלתות לרשתות נוספות ובלוקצ'יין לעשות את אותו הדבר. מפתחים צעירים ומתפתחים ויכולים למקד את האנרגיה שלהם בבניית פרוטוקולים חדשים.

קריצה לגמישות המדהימה של ה-ERC-20 היא באיזו קלות ניתן לשכפל את הסטנדרט והמתאר ב-blockchain חדש כמו Binance Smart Chain…

מהו BEP-20 ?

שרשרת החכמה של Binance הייתה במקור חלופה ל-Ethereum, והתאימות עמוקה. אסימון BEP-20 הופיע כהרחבה של תקן ERC-20 עבור שרשרת החכמה Binance.

ה-BEP-20 מעניק למפתחים ומתכנתים ב- Binance Smart Chain את אותה גמישות כמו ה-ERC-20 ב-Ethereum. הוא מספק מתווה ידידותי למתכנת שיעזור להשיק אסימונים מכל הסוגים בשרשרת החכמה של Binance. אותן פונקציות כמו העברה, איזון וקצבה אפשריות.

בדומה למקבילו ERC-20, BEP-20 פותח את הדלתות לתוכנות ושירותים אחרים. עם זאת, בניגוד ל-ERC-20, ה-BEP-20 גם ניתנת להפעלה הדדית עם ה-Binance הנלווה שלו BEP-2. שני תקני Binance BEP-2 ו- BEP-20, עבור Binance Chain ו- Binance Smart Chain, בהתאמה, מופעלים שניהם על ידי BNB.

שני אסימוני Binance תואמים ומשלימים זה את זה. ניתן להחליף אסימוני BEP-20 ו- BEP-2 באופן שווה. BEP-20, ורשת BSC בכלל, פועלות כרשת המבוזרת יותר במערכת האקולוגית של Binance.

משהו שחשוב לזכור הוא שאסימוני ERC-20 ו-BEP-20 לא בדיוק מוחלפים בשום מקום. משתמשים יצטרכו גשר נכסים מתאים כדי להבטיח את החלפת האסימונים בצורה נכונה. כיום, ארנקים ובורסות רבות – כמו Trust Wallet, MetaMask ו- Binance Wallet – מאפשרים החלפות שוות ישירות על הפלטפורמות שלהם.

ודא תמיד שאתה מבצע את ההחלפה הנכונה, אחרת אתה עלול לאבד את הכספים שלך. לא כל הפלטפורמות פועלות הדדית. Coinbase אינו תואם במיוחד לאסימוני BEP-20. כל אסימוני BEP-20 שנשלחים לארנק Coinbase ייכלאו עד להודעה חדשה.

האסימונים הסטנדרטיים הראשונים, אבל לא האחרונים

ה-ERC-20 הוא עדיין תקן האסימון הפופולרי ביותר ב-DeFi. ההצעה המונומנטלית מראה שכמעט כל דבר בקריפטו וב-DeFi צריך להיות פתוח לדיון ולוויכוח. ה-ERC-20 היה הראשון, והוא רק ההתחלה של תקני סמל רבים.

כאשר Ethereum ו-Binance מפריעים דוחפים למנגנונים דפלציוניים נוספים ברשת שלהם, אנו בטוחים לראות חידושים נוספים. שתי הרשתות הטמיעו לאחרונה מדדי אסימון חדשים שיאיצו שינויים ברשתות הנפרדות שבהן טרם נראו ההשפעות במורד הזרם של יישומים אלו. סטנדרטים סמליים אלה הם ככל הנראה רק ההתחלה.

היכולות של Ethereum, Binance ובלוקצ'יין, באופן כללי, חורגות הרבה מעבר ליכולות האסימונים שנראו ב-ERC-20 וב-BEP-20. כל אחד מהם הוכח כבעל ערך רב והם סטנדרטים של סטנדרטים בשלב זה. הפשטות הייתה נועזת, אבל גם הגמישות.

בתקווה, אנו ממשיכים לראות סטנדרטים חדשים שהועלו ורואים שתקני בלוקצ'יין חדשים יכולים לחקות את ההיסטוריה של ERC-20 ולהוביל מקרי שימוש חדשים. עם זאת, אי אפשר להתעלם מהשימושיות של ERC-20 ו- BEP-20 עד שזה יקרה.

Similar Posts