בית » בלוג חדשות קריפטו » ביטקוין » הלחץ על Bitcoin נמשך: יציאות מ-ETF וטון קשוח מה-Fed מעמידים את התמיכה במבחן

הלחץ על Bitcoin נמשך: יציאות מ-ETF וטון קשוח מה-Fed מעמידים את התמיכה במבחן

הלחץ על Bitcoin נמשך: יציאות מ-ETF וטון קשוח מה-Fed מעמידים את התמיכה במבחן

הלחץ על Bitcoin נמשך: יציאות מ-ETF וטון קשוח מה-Fed מעמידים את התמיכה במבחן

Bitcoin שוב עומד במבחן. לפי דיווח וניתוחים שפורסמו ב-The Block, רמת התמיכה שנחשבה עד לאחרונה ליציבה יחסית מתחילה להיראות פחות בטוחה, כשברקע שני כוחות פועלים יחד: יציאות הון מתמשכות מקרנות spot Bitcoin ETF בארה"ב, וטון ניצי מצד בכירים ב-Federal Reserve.

הנקודה המרכזית בסיפור אינה רק ירידה נקודתית במחיר, אלא התחושה שהשוק מאבד שכבת תמיכה שהייתה חשובה לו בחודשים האחרונים. כשכסף יוצא ממוצרי ETF במקום להיכנס אליהם, וכשסביבת הריבית נשארת מאתגרת לנכסי סיכון, Bitcoin מתקשה לקבל רוח גבית.

מה בעצם קרה?

לפי The Block, אנליסטים מזהים שחיקה ב"רצפה" שעליה Bitcoin נשען בתקופה האחרונה. במקביל, משקיעי ETF ממשיכים למשוך כספים, ולא מספקים את זרם הביקוש שחלק מהשוק קיווה לראות. מעל כל זה מרחפת גם המדיניות המוניטרית בארה"ב: כאשר ה-Fed משדר קו קשוח יותר, המשמעות היא שלשוק קשה יותר לתמחר הקלה מהירה בתנאים הפיננסיים.

חשוב לדייק: עצם קיומן של יציאות מ-ETF או אמירות נוקשות מצד בכירי Fed לא מוכיחים לבדם מה יהיה המהלך הבא במחיר. שוק הקריפטו נוטה להגיב במהירות, ולעיתים גם בצורה חדה מדי, לא רק לנתונים אלא גם לציפיות. לכן נכון יותר לראות במצב הנוכחי סימן ללחץ גובר, ולא כהכרעה ברורה לגבי הכיוון הבא.

למה ה-ETF כל כך חשובים ל-Bitcoin?

מאז אישור קרנות ה-spot Bitcoin ETF בארה"ב, המוצרים האלה הפכו לאחד המדדים המרכזיים לבריאות הביקוש המוסדי והחצי-מוסדי למטבע. בניגוד לרכישות ישירות בזירות קריפטו, תנועות בקרנות ETF נתפסות בעיני שחקנים רבים כמדד נקי יותר לסנטימנט של משקיעים שפועלים דרך שוק ההון המסורתי.

כשהקרנות רושמות כניסות, השוק נוטה לפרש זאת כתמיכה רחבה יותר ב-Bitcoin. כשהן רושמות יציאות, במיוחד לאורך כמה ימים או תקופה ממושכת, המסר משתנה: יש פחות דחיפה מבחוץ, ופחות נכונות לספוג היצע.

זה לא אומר ש-ETF הם הגורם היחיד שמשפיע על המחיר. רחוק מזה. אבל בשלב הנוכחי, הם חלק מרכזי מהנרטיב של Bitcoin, ולכן כל יציאה או כניסה נבחנת בזכוכית מגדלת.

הקשר ל-Fed: למה קריפטו מגיב בכלל לבנק מרכזי?

לכאורה, Bitcoin נבנה כרשת מבוזרת שאינה תלויה בבנק מרכזי אחד. בפועל, המחיר שלו עדיין מושפע עמוקות מהסביבה המאקרו-כלכלית. כאשר ה-Fed נשמע ניצי, כלומר פחות ממהר להקל במדיניות או להוריד ריבית, נכסי סיכון עלולים להיפגע. זה נכון למניות צמיחה, וזה נכון לעיתים גם לקריפטו.

הסיבה פשוטה: כסף יקר יותר, תשואות אלטרנטיביות גבוהות יותר, ופחות תיאבון לסיכון. במצב כזה, משקיעים נוטים להיות סלקטיביים יותר. Bitcoin, למרות מעמדו הייחודי, עדיין נסחר בתוך עולם שבו נזילות, ריבית וציפיות מאקרו משפיעות על התמחור.

במילים אחרות, גם מי שמאמין בסיפור ארוך הטווח של Bitcoin צריך לקחת בחשבון שבטווח הקצר והבינוני, המסר של ה-Fed ממשיך לחלחל גם לשוק הקריפטו.

מה זה אומר על רמות התמיכה?

הביטוי "רצפה שבירה" שמתואר בכותרת המקורית משקף נקודה מוכרת בשווקים: רמת מחיר שנראתה יציבה יכולה להיסדק אם מספיק קונים נסוגים בבת אחת. זה לא בהכרח אומר קריסה, אבל כן מצביע על כך שהתמיכה פחות אמינה ממה שנדמה היה קודם.

כשאנליסטים מדברים על תמיכה שנחלשת, הם לא מתכוונים רק לגרף. הם מדברים גם על מבנה השוק: מי קונה, מי מוכר, מי ממתין בצד, ואילו זרמי הון תומכים בנכס. במקרה של Bitcoin, אם ה-ETF לא מספקים ביקוש עקבי, ואם המאקרו נשאר לוחץ, כל ירידה מקבלת משקל גדול יותר.

עם זאת, אין במידע שבמקור קביעה חד-משמעית לגבי יעד מחיר מסוים או לוח זמנים ברור להמשך. כל ניסיון להציג זאת כאילו השוק "כבר החליט" יהיה הרחבה שאין לה בסיס מספיק.

למה זה חשוב לקוראי קריפטו בישראל?

גם עבור משקיעים ועוקבים בישראל, הסיפור הזה חשוב משום שהוא מזכיר עד כמה Bitcoin כבר מחובר לשוקי ההון הגלובליים. מי שעדיין חושב שהשוק הזה מנותק מהחלטות ריבית, מזרימות לקרנות או מסנטימנט מוסדי, מקבל שוב תזכורת שהקשר הדוק יותר מבעבר.

בנוסף, השיח סביב ETF ורגולציה ממשיך להשפיע גם על התפיסה הציבורית של Bitcoin. ככל שהמוצר נהיה נגיש יותר דרך מערכות פיננסיות מסורתיות, כך גם השפעתן על דפוסי המסחר מתחזקת. זו לא רק שאלה של טכנולוגיה או של אמונה בבלוקצ'יין, אלא גם של התנהגות משקיעים ושל תנאים פיננסיים עולמיים.

מבחינת קוראים מקומיים, המשמעות היא שחדשות על ה-Fed, על קרנות ETF בארה"ב ועל שוקי המניות כבר אינן "רעש רקע" עבור Bitcoin. לעיתים הן חלק מהסיפור המרכזי.

ומה הלאה?

נכון לעכשיו, התמונה שמצטיירת מהדיווח היא של שוק זהיר, אולי אפילו פגיע יותר מכפי שנראה קודם. אבל עדיין מוקדם לקבוע אם מדובר בשבירה עמוקה ומתמשכת או בעוד שלב תנודתי במחזור המוכר של Bitcoin.

מה שכן אפשר לומר בזהירות הוא שהשילוב בין יציאות מ-ETF לבין מסר מאקרו קשוח אינו שילוב נוח עבור נכס כמו Bitcoin. אם נראה שינוי בזרימות לקרנות או ריכוך במסרים מצד ה-Fed, גם הסנטימנט יכול להשתנות. אם לא, הלחץ עשוי להימשך.

המסקנה בשלב הזה צנועה: Bitcoin לא פועל בוואקום. מי שעוקב אחרי השוק צריך להסתכל לא רק על הגרף, אלא גם על זרמי ההון ועל השפה שמגיעה מוושינגטון.

המידע בכתבה זו מובא לצורכי מידע בלבד ואינו מהווה ייעוץ השקעות, ייעוץ פיננסי או המלצה לפעולה.

Similar Posts