בית » בלוג חדשות קריפטו » חדשות קריפטו » איך לקנות קרדנו (ADA) מדריך פשוט שלב אחרי שלב

איך לקנות קרדנו (ADA) מדריך פשוט שלב אחרי שלב

(ADA) Cardano הוא מטבע קריפטוגרפי פופולרי המדורג כיום בין עשר רשתות הבלוקצ'יין המובילות. במהלך השנים האחרונות, ערך הנכס גדל באופן אקספוננציאלי ומייצג הזדמנות השקעה מצוינת. אם אתם מחפשים לרכוש כמה אסימוני Cardano (ADA), המשיכו לקרוא כדי לגלות את המקום הטוב ביותר לקנות אותם, כיצד להשקיע ולמה הנכס הדיגיטלי הזה כל כך פופולרי.

תוכן עניינים

הקדמה

Cardano (ADA) היא רשת בלוקצ'יין חדשנית ביותר שהוצגה לזירת הקריפטו בשנת 2015 אך הושקה רשמית בשנת 2017 לאחר שנתיים של פיתוח קוד. מפתח הליבה שלה, IOHK (Input Output Hong Kong), מובל על ידי אחד השותפים ליצירת Ethereum, צ'רלס הוסקינסון.

זה לא מפתיע אם כן ש-Cardano מציעה פונקציונליות דומה ל-Ethereum, כיום פלטפורמת החוזה החכם המובילה. כמו Ethereum, היא מבקשת להפוך למארח דה פקטו של יישומים מבוזרים (dApps). במטרה לממש את המטרה הזו, השיקה Cardano את שדרוג רשת אלונסו בספטמבר 2021 שהציג פונקציונליות של חוזים חכמים.

ישנם מספר יתרונות להשקעה בקרדנו ובמדריך זה נדגיש כמה מהם ונראה לכם לא רק מדוע להשקיע במטבעות הקריפטו של הרשת (ADA), אלא גם באילו פלטפורמות להשתמש. אנו מציגים כמה מפלטפורמות מסחר קריפטו העיקריות התומכות בקנייה, מכירה ומסחר ב-ADA. ולבסוף, נדריך אתכם, צעד אחר צעד, כיצד להשקיע בקרדנו.

מה זה קרדנו (ADA)?

Cardano היא רשת בלוקצ'יין רב תפקודית המשלבת את הפונקציונליות של ביטקוין ואת'ריום באמצעות מודל דו-שכבתי. שכבת הבסיס, המכונה גם שכבת Cardano Settlement Layer (CSL), אידיאלית לעיבוד העברות ערך או תשלומים באמצעות אסימון ה-ADA המקורי. מצד שני, השכבה השנייה – Cardano Computation Layer (או CCL), תוכננה לארח תוכניות לוגיקה לביצוע עצמי או חוזים חכמים. במילים פשוטות, קרדנו שואפת להחליף גם את ביטקוין וגם את'ריום.

בנוסף, Cardano שואפת להפוך את יכולת הפעולה ההדדית של בלוקצ'יין למציאות על ידי יצירת פרוטוקול המאפשר תקשורת חלקה בין רשתות מבוזרות. עד כה, רוב הבלוקצ'יין נוצרו באמצעות כללים ופרוטוקולים ייחודיים, ואסימונים כדי להניע כלכלות בתוך הרשתות הספציפיות הללו.

לדוגמה, כמעט בלתי אפשרי להחליף נכס אחד, נגיד ביטקוין, בנכס אחר, נניח Ethereum, מבלי להשתמש בצד שלישי. Cardano שואפת לשנות תרחיש זה כדי לאפשר עסקאות ישירות בין נכסים המתארחים ברשתות שונות.

Cardano היא אחת הרשתות הראשונות שאימצו את מנגנון הקונצנזוס של הוכחת הימור (PoS) כשהושקה. הימור הופך את רשתות הבלוקצ'יין לניתנות להרחבה בקלות, וחסכוניות יותר מכרייה. זו הסיבה שמפתחי הליבה של Ethereum נמצאים כעת בתהליך של שדרוג של Ethereum מרשת כרייה לרשת. ההימור גם חסכוני יותר באנרגיה, מה שהופך אותו לבטוח יותר עבור הסביבה.

למה להשקיע בקרדנו?

ישנן שלוש סיבות עיקריות להשקיע בקרדנו:

לתמוך בפיתוח הרשת. חלק מהמשקיעים עשויים להאמין בחזון של IOHK (מפתח הליבה של קרדנו) שהם רוצים לתרום למימושו. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא לקנות אסימוני ADA שיעניקו להם את הזכות להצביע במהלך תרגילי קבלת החלטות ממשל.
כדי לאמת עסקאות ולהרוויח תגמולי הימור. ההימור הופך לאט לאט לערוץ השקעה נפוץ עבור רוב משקיעי הקריפטו להרוויח הכנסה פסיבית. עם Cardano, אתה יכול לבחור להחזיק את אסימוני ה-ADA שלך, להאציל את האחריות להצבעה על ניהול ואימות עסקאות, אך עדיין לקבל תגמול על המניות שלך ברשת.

מחיר ADA. לקרדנו הייתה הערכת ערך מרשימה במהלך השנים האחרונות. המטבע זכה ביותר מפי 60 ממחירו ממרץ 2020 (כאשר הוא רשם את שפל כל הזמנים).
הסיבות שצוינו לעיל אינן היחידות שכן לחלק מהמשקיעים עשויות להיות סיבות סובייקטיביות להשתתף ברשת Cardano. עם זאת, אלה הנפוצים ביותר והם מקיפים את רוב המטרות של המשקיעים.

יתרונות וחסרונות של קרדנו

כאשר שוקלים אם להשקיע בקרדנו, חשוב לקחת בחשבון את היתרונות והחסרונות שלה כדי להבטיח שההחלטה לקנות ADA תהיה מושכלת. לקרדנו, כמו לרוב מטבעות הקריפטו, יש היבטים שבהם היא זוהרת וחלקם, שבה היא מפגרת אחרי פרויקטים אחרים. להלן היתרונות והחסרונות שלו.

יתרונות

פיתוח פרויקטים פעיל – כמו Ethereum, מפתחי הליבה של Cardano מחויבים לשפר את הפונקציונליות שלו באמצעות פיתוח קוד מתמיד ומעורבות קהילתית כדי להחליט אילו תכונות להוסיף ולגזור. המפתחים פרסמו רק לאחרונה את פונקציונליות החוזה החכם, אמנם במצב testnet אבל זה מראה שהרשת עדיין בשיפור. בשנת 2021, Cardano היה פרויקט הקריפטו המפותח ביותר ב- Github.
מנהיגות ידועה – כמה פרויקטים של מטבעות קריפטוגרפיים מושקים עם אנשים בדויים, כמו ביטקוין. עם זאת, עם Cardano, הקהילה יודעת מי עומד מאחורי הפרויקט והם כל הזמן מעדכנים את הציבור בהתקדמות מפת הדרכים. צ'ארלס הוסקינסון, המנהיג של IOHK, שהוא מפתח הליבה של Cardano, הוא גם היוצר המשותף של Ethereum. ההיסטוריה שלו מביאה לגיטימציה מסוימת לתפקידו הנוכחי.
טכנולוגיה חדשנית – Cardano נחשבת לחברה בדור השלישי של רשתות הבלוקצ'יין שמגיעות עם שיפורים ביחס לשני הראשונים. ביטקוין, הבלוקצ'יין היחיד בקטגוריית הדור הראשון, עמוס בבעיות מדרגיות והיעדר תכונות. קבוצת הדור השני, כולל Ethereum, אולי תיקנה את החסרון בתכונות של ביטקוין, אבל אין להם יישום יעיל של פתרונות מדרגיות. קרדנו טוען שפתר את שתי הבעיות הללו למרות שהפתרונות מתגלגלים לאט.
ידידותי לסביבה – למנגנון הקונצנזוס של הוכחת הימור (PoS) ש-Cardano משתמש בו יש מספר יתרונות על פני כרייה. אחד היתרונות העיקריים הוא צריכת פחות אנרגיה מה שהופך אותו ליותר תורם לסביבה. חוץ מזה, נראה שלקהילת הבלוקצ'יין יש נקודה רכה לשמירה על הסביבה כפי שהוכח מכמה מהיוזמות שבוצעו על ידי קרן קרדנו, ארגון ללא מטרות רווח הקשור לבלוקצ'יין. לאחרונה הודיעה הקרן על השגת אבן הדרך של פרויקט השיקום שלה, שהשתמשה ב-ADA וברשת Cardano כדי להקל על נטיעת 1 מיליון עצים. פרויקט זה נעשה בשיתוף פעולה עם סטארט-אפ מטבעות קריפטוגרפיים Veritree.
הכנסה פסיבית – קרדנו משתמשת בהימורים מואצלים כמנגנון הסכמה שבו בעלי העניין בוחרים חלק מבעלי עניין אחרים כדי לאמת עסקאות ברשת ולהצביע בנושאי ממשל. בתמורה, הנציגים חולקים את תגמולי הרשת שלהם עם מצביעיהם שאינם צריכים לעשות דבר מלבד להצביע ולהשתתף בחלוקת התגמולים.

חסרונות

עדיין בפיתוח – Cardano נמצאת בפיתוח מאז 2015, אך היא השיקה את תכונת הפונקציונליות של החוזה החכם ב-testnet רק בשנת 2021. חלק מהמתחרים שלה, כגון Ethereum, EOS ו-Solana, השיקו את אותה פונקציונליות מיד ליד השער והם חוזרים ללא הרף. כדי לשפר אותו. קרדנו יצטרך כעת לשחק תופסת.
טכנולוגיה לא מוכחת – קרדנו בנתה מוניטין של שיתוף פעולה עם אקדמאים כדי להמציא טכנולוגיה חדשנית. אמנם זה דבר טוב, אבל זה מוביל לחידושים תיאורטיים שאינם מוכחים בעולם האמיתי. לדוגמה, החזקה של PoS היא מנגנון קונצנזוס פחות מבוסס מאשר כרייה ולמרות היתרונות שלו, היבטי האבטחה שלו עדיין לא מוכחים.
תחרות קשה – קרדנו היא בין קבוצה של פרויקטים שאפתניים שמטרתם להדיח את Ethereum כפלטפורמת האפליקציות המבוזרת. האחרים כוללים את Solana (SOL), EOS ו-Avalanche (AVAX). לפרויקטים הללו יש הישג במונחים של יישום מפת הדרכים שלהם על פני קרדנו. בנוסף, יש כמה רשתות בלוקצ'יין שנמצאות כבר קילומטרים קדימה מבחינת תשלומים פיננסיים. אלה כוללים Ripple (XRP) ו- Stellar (XLM), שלשתיהן יש מהירויות יישוב עסקאות הרבה יותר מהירות מ-ADA.

כיצד לקנות קרדנו 

בדרך כלל. זה מאוד פשוט לקנות קרדנו. כל התהליך כולל רק חמישה שלבים פשוטים שהם:

מצא בורסת מטבעות קריפטוגרפית התומכת ב-Cardano;
צור חשבון חליפין;
תכנן את אסטרטגיית ההשקעה שלך;
הפקד כספים לחשבון ההחלפה שלך;
קנה קרדנו.
שלב 1 – מצא בורסת מטבעות קריפטוגרפיים של Cardano
המטבע הקריפטו המקומי ADA של קרדנו הוא אסימון זמין בכל מקום ברוב בורסות הקריפטו הגדולות. תלוי איפה אתה נמצא וכמה גורמים אחרים, אתה עשוי לגלות שיש לך גישה לפלטפורמות מסוימות ולא אחרות.

Binance היא בורסת הקריפטו המובילה לפי נפח מסחר יומי, אך היא מגבה זאת עם הרשימה המקיפה ביותר של מוצרים ושירותים הקשורים לקריפטו, כולל מסחר, הימור, כרייה, השקעות, חיסכון, NFT ושתי רשתות בלוקצ'יין מלאות.

Similar Posts