בית » בלוג חדשות קריפטו » חדשות קריפטו » הרגולטור באיי בהאמה החרים נכסים בשווי 3.5 מיליארד דולר לבורסת FTX

הרגולטור באיי בהאמה החרים נכסים בשווי 3.5 מיליארד דולר לבורסת FTX

בורסת FTX ממשיכה להסתבך

הרגולטור באיי באהמה – ששם נתפס מייסד בורסת FTX, סם בנקמן – אומר כי תפס נכסי קריפטו של בורסת FTX בשווי 3.5 מיליארד דולר והכניסם ל"שמירת נאמנות"

נציבות ניירות הערך של איי בהאמה אמרה שהיא העבירה 3.5 מיליארד דולר מחברת הבת של FTX באיי הבהאמס – FTX Digital Markets, לארנקים הדיגיטליים שלה השמורים שלה.

הרגולטור באיים הטרופיים הוסיף כי 'הכספים מוחזקים' "על בסיס זמני" עד שיורה על ידי בית המשפט העליון במדינה למסור אותם ללקוחות ולנושים, או למפרקים.

הרגולטור לקח את הכספים לאחר שקיבל מידע מסם בנקמן-פריד בנוגע למתקפות סייבר על המערכות של יחידת הבהמה של FTX.

בורסת FTX

נציבות ניירות הערך של איי בהאמה אמרה כי תפסה מטבעות קריפטוגרפיים בשווי 3.5 מיליארד דולר מבורסת הקריפטו FTX שקרסה מוקדם יותר השנה.

בהודעה לתקשורת ביום חמישי, הודעה שיצאה מידי הרגולטור במדינה הקאריבית, אישרה את הסכום הכולל שנלקח מחברת הבת של FTX באיי הבאהמה, FTX Digital Markets, והוסיפה כי הכספים הועברו לארנקים הדיגיטליים שלה "לשמירה".

הרגולטור אישר בעבר שהוא מחזיק בחלק מהנכסים הדיגיטליים של FTX אך לא ציין את הסכום.

הכספים הוערכו ביותר מ-3.5 מיליארד דולר, בהתבסס על תמחור השוק בזמן ההעברה, לפי הוועדה. ההעברה בוצעה ב-12 בנובמבר, יום לאחר ש-FTX הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל.

הוועדה לניירות ערך בהאמה מסרה כי הכספים מוחזקים "על בסיס זמני" עד שיורה על ידי בית המשפט העליון של בהאמה למסור אותם ללקוחות ולנושים, או למפרקי עיזבון חדלות הפירעון.

הרגולטור אמר שהוא לקח את הכספים לאחר שקיבל מידע מסם בנקמן-פריד, המייסד המבויש של FTX, בנוגע למתקפות סייבר על המערכות המקומיות של הארגון באיי הבהאמה של FTX.

היה "סיכון משמעותי להתרסקות קרובה" של הנכסים שבשליטת FTX Digital Markets, נכתב.

מה קרה לבורסת FTX?

לאחר ש-FTX הגישה בקשה לפשיטת רגל, היא הייתה במוקד לפריצה חשודה שגרמה לניקוז של 477 מיליון דולר מארנקי הקריפטו של החברה. זהות המבצע/ים טרם ידועה.

הרגולטור באי הטרופי נבדק בתפקודו בקריסת ה-FTX ובהליכים משפטיים שלאחר מכן.

הוועדה רצתה לטפל בהליכי חדלות פירעון עבור FTX באיי בהאמה. אבל עורכי הדין של FTX בארה"ב ערערו על המהלך, וטענו ב-17 בנובמבר כי הרגולטור תיאם עם סם בנקמן-פריד קבלת "גישה בלתי מורשית" למערכות FTX כדי להעביר נכסים דיגיטליים למשמורתו.

בתגובה אמר הרגולטור באיי הבהאמס כי הטענות "לא מדויקות", וכי החלטתו להעביר את הכספים התקבלה כדי להגן על האינטרסים של הלקוחות והמשקיעים.

מה קרה לסם בנקמן פריד?

סם בנקמן-פריד, בן 30, הוא המנכ"ל לשעבר של FTX, נעצר באיי בהאמה והוסגר לאחר מכן לארה"ב, שם הוא ממתין למשפט באשמת הונאה, קשירת קשר לביצוע הלבנת הון וקשירת קשר להונאת ארה"ב ולהפרת מימון הקמפיין.

הוא שוחרר בשבוע שעבר בערבות של 250 מיליון דולר, ולפי הדיווחים קיבל מבקרים בבית הוריו בקליפורניה.

סם בנקמן-פריד צפוי לעמוד לדין בבית המשפט הפדרלי במנהטן בתאריך-3 בינואר 2023

Similar Posts