בית » בלוג חדשות קריפטו » חדשות קריפטו » מטבע ביום: קרדאנו ADA
|

מטבע ביום: קרדאנו ADA

Cardano (ADA) הפך לאחד מנכסי הבלוקצ'יין הצומחים ביותר בכל תעשיית הקריפטו ב2021.

ADA נכנס ל10 מטבעות הקריפטו המובילים לפי שווי השוק מאז שוחרר בשנת 2015, וצבר באזז משמעותי.

הטכנולוגיה של קרדאנו מתקדמת במהירות אדירה ונראה שבקרדאנו קיבלו החלטה לקחת על עצמם פרויקטים כמו בניית מערכת אקולוגית על רשת בלוקצ'יין מובילה.

Cardano מבדיל את עצמו על ידי שימוש בעקרונות מתמטיים במנגנון הקונצנזוס שלו ובארכיטקטורה ייחודית מרובת שכבות, הגורמת לו להתבלט מרשתות מתחרות אחרות.

עם מייסדים שהתחילו את דרכם ביצירת אתריום, רבים משוכנעים שקרדאנו הוא הדור הבא של מטבעות הקריפטו.

במבט מהיר על Cardano, נספר על הטכנולוגיה שלו, ומה הופך אותו למטבע משמעותי בקהילת הקריפטו.

מהו קרדאנו?
בדומה למטבעות קריפטוגרפיים אחרים, ADA – Cardano הוא מטבע דיגיטלי שניתן להשתמש בו לצורך צבירת ערך או לשליחת וקבלת כספים.

ה- ADA פועל על רשת הבלוקצ'יין של Cardano, רשת מבוזרת ראשונה מסוגה, המבוססת לחלוטין על עקרונות מדעיים ומתמטיים ותוכננה על ידי מומחים בתחומי ההצפנה וההנדסה. ניתן להשתמש בבלוקצ'יין Cardano לבניית חוזים חכמים וגם ליצור יישומים ופרוטוקולים מבוזרים. בנוסף, היכולת לשלוח ולקבל כספים באופן כמעט מיידי, בעמלות מינימליות, הם גורמים בעלי היתכנות ליצירת יישומים רבים בעולם העסקים והפיננסים.

במקום לנסות לסכל רגולטורים גלובליים, Cardano בונה בלוקצ'יין עם תקנות חשבונאיות, כדי לספק שירותים פיננסיים לכולם.

Cardano מנסים לפתור בעיות רבות בזמן הנוכחי של תעשיית הבלוקצ'יין, כולל:

  • שימוש במתמטיקה כדי לספק בלוקצ'יין מאובטח מאוד שהוא פחות מועד להתקפות
  • הפרדת בין פעולות חשבונאיות לבין פעולות מיחשוב.
  • יצירת מנגנון הצבעה מאובטח לבעלי אסימוני קרדאנו.
  • מנגנון קונצנזוס שניתן להרחבה לאין סוף.

ארכיטקטורת הבלוקצ'יין של Cardano

בלוקצ'יין Cardano מורכב משני מרכיבי ליבה. שכבת התיישבות Cardano (CSL) פועלת כיחידת חשבונאית והיא המקום שבו מחזיקי אסימונים יכולים לשלוח ולקבל ADA באופן מיידי עם עמלות עסקה מינימליות. שכבת החישוב (Cardano Computational Layer) (CCL) היא קבוצת פרוטוקולים, המהווים את עמוד השדרה של הבלוקצ'יין, הם מסייעים בניהול חוזים חכמים, הבטחת אבטחה ותאימות, ומאפשרת פונקציונליות מתקדמות אחרות, כגון רשימה שחורה ואימות זהות.

הקוד הקוד הפתוח של Cardano נכתב באמצעות Haskell, שפת תכנות מוכרת ומאובטחת אוניברסלית.

Cardano עובד על פרוטוקול Blockchain של הוכחת הון (PoS) שתוכנן במיוחד לפרוטוקול הנקרא Ouroboros. מנגנון קונצנזוס זה מאפשר לשלוח ולקבל ADA בקלות ובבטחה בכל עת, תוך הבטחת בטיחות חוזים חכמים בבלוקצ'יין קרדאנו. יחד עם זאת, כמנגנון קונצנזוס של PoS, Ouroboros מספקת תגמולים למחזיקי אסימונים המציבים את ה- ADA שלהם לרשת ומסייעים להבטיח קונצנזוס ברשת.

מי עומד מאחורי קרדאנו?

מי יצר את קרדאנו?
בימיו הראשונים של את'ריום, אחד ממייסדי החברה, צ'ארלס הוסקינסון ראה את הצורך בבלוקצ'יין סטנדרטי שניתן להרחבה.

עם הרקע המתמטי שלו, הוסקינסון החל לחשוב על דרכים מדעיות מוכחות יותר לבנות בלוקצ'יין חדשני. במהלך תקופה זו, הוסקינסון התחבר לג'רמי ווד, לשעבר עמית לעבודה באת'ריום, שחיפש ליצור פלטפורמה טובה יותר של בלוקצ'יין וחוזים חכמים. השניים ייסדו את קרדנו כפי שהוא מוכר כיום.

שימושים לקרדאנו

ניתן להשתמש במטבע Cardano כהעברת שווי ערך באופן דומה לזה שמשמש כיום כסף מזומן. זה לא מצב שונה מאוד ממטבעות קריפטוגרפיים אחרים כגון Ethereum ו- Bitcoin, אך ל- ADA יש שימושים אחרים גם כן.

אחד מעקרונות הליבה של Cardano הוא פרוטוקול הבלוקצ'יין של PoS שבו ADA מוצמד לבלוקצ'יין כדי לסייע ל"מפעילי מאגר ההימור "לאמת בהצלחה עסקאות בבלוקצ'יין. כאן שימושי לקריפטו של Cardano. מי שמחזיק את ה- ADA שלו לבלוקצ'יין מתוגמל על מאמציו עם עוד הצפנת Cardano בתמורה. מערכת ההימור הזו עוזרת לשמור על האבטחה ברחבי הבלוקצ'יין.

יש גם שימוש ב- ADA בהצבעה. בקרדאנו, בניגוד לפרויקטים אחרים של בלוקצ'יין, לא הכורים מצביעים ומחליטים על שינויים בפרוטוקול, הם מחזיקים באסימונים. לכן, כאשר מוצע שינוי או פיתוח חדש לבלוקצ'יין Cardano, מחזיקי הקריפטו של Cardano משתמשים ב- ADA שלהם כדי להצביע על הצעות אלה. בדרך זו, לכל מי שמחזיק בקריפטו יש את דעתו בפיתוחו.

בעתיד, ADA תשמש גם להפעלת פלטפורמת החוזה החכם בבלוקצ'יין Cardano. מפתחים ישתמשו ב- ADA ליצירת חוזים ויישומים חכמים הפועלים על הבלוקצ'יין המאובטח והמבוזר של Cardano. ללא מטבע Cardano יליד, לא הייתה דרך לבצע את החוזים האלה.

Similar Posts