|

מטבע ביום: tether usdt תת'ר

tether

תוכן עניינים

הכל אודות TETHER המטבע היציב

תקציר:

  • תת'ר tether usdt הוא מטבע הקריפטו החמישי בשוויו בעולם לפי רשימת המטבעות המובילים. פופולריות המטבע גורמת למוסדות כלכליים – כולל פקידים בפדרל ריזרב בארה"ב – לדאוג.
  • נשיא הפדרל ריזרב של בוסטון, אריק רוזנגרן, העלה לאחרונה חששות בנוגע לתת'ר, וכינה את מטבע הקריפטו מטבע בסיכון פיננסי פוטנציאלי גבוה.
  • חלק מהמשקיעים בקריפטו מאמינים כי אובדן אמון בתת'ר עשוי להיות "הברבור השחור" ותחילת הנפילה של שוק הקריפטו, אירוע בלתי צפוי שישפיע קשות על השוק.

מה זה Tether (USDT)?

USDT הוא מטבע יציב (מטבע קריפטוגרפי בעל ערך יציב) המשקף את מחיר הדולר האמריקאי, ההצמדה של האסימון לדולר $ מושגת באמצעות שמירה על סכום של ניירות ערך מסחריים, פיקדונות נאמנות, מזומנים, שטרי ריפו ושטרות אוצר ברזרבות השווה בערכו של דולר ארה"ב למספר ה-USD במחזור הכולל.

המטבע הושק במקור ביולי 2014 כ-Realcoin, אסימון מטבעות קריפטוגרפיים בשכבה שנייה שנבנה על גבי הבלוקצ'יין של ביטקוין באמצעות שימוש בפלטפורמת Omni, הוא שונה מאוחר יותר ל-USTether, ולאחר מכן, לבסוף, ל-USDT.

המטרה המוצהרת של USDT היא לשלב את האופי הבלתי מוגבל של מטבעות קריפטוגרפיים – ושניתן יהיה לשלוח מטבעות ערך בין משתמשים ללא מתווך צד שלישי – עם הערך היציב של הדולר האמריקאי.

USDT

מי הם המייסדים של Tether?

USDT – או כפי שהיה ידוע בתקופה מוקדמת יותר תת'ר נקרא בתחילת דרכו Realcoin – הושק ב-2014 על ידי ברוק פירס, ריב קולינס וקרייג סלרס.

ברוק פירס הוא יזם ידוע, שהיה שותף להקמת מספר פרויקטים בעלי פרופיל גבוה בתעשיות הקריפטו והבידור.

ב-2013 הוא ייסד חברת הון סיכון Blockchain Capital, שעד 2017 גייסה למעלה מ-80 מיליון דולר במימון. בשנת 2014, פירס הפך למנהל של קרן הביטקוין, עמותה שהוקמה כדי לעזור לשפר ולקדם את הביטקוין.
פירס גם ייסד את Block.one, החברה מאחורי EOS, אחד ממטבעות הקריפטו הגדולים בשוק.

ריב קולינס היה מנכ"ל Tether בשנתיים הראשונות להקמתו. לפני כן, הוא היה שותף להקמת מספר חברות מצליחות, כמו רשת המודעות המקוונת Traffic Marketplace, אולפן הבידור RedLever ואתר ההימורים Pala Interactive. החל משנת 2020, קולינס עומד בראש SmarMedia Technologies, חברת טכנולוגיה , שיווק ופרסום.

מלבד העבודה על Tether, קרייג סלרס היה חבר בקרן Omni במשך יותר משש שנים. פרוטוקול Omni מאפשר למשתמשים ליצור ולסחור בנכסים ומטבעות מבוססי חוזים חכמים על גבי הבלוקצ'יין של ביטקוין.
סלרס עבד גם בכמה חברות וארגונים אחרים של מטבעות קריפטוגרפיים, כמו Bitfinex, Factom, Synereo וקרן MaidSafe.

תת'ר

מה מייחד את Tether?

התכונה הייחודית של USDT היא העובדה שערכו מובטח על ידי תת'ר תמיד להיות צמוד לדולר האמריקאי. לפי Tether, בכל פעם שהם מנפיקים אסימוני USDT חדשים, הם מקצים את אותו סכום של דולרים לעתודות שלהם, ובכך מבטיחים ש-USDT מגובה במלואו במזומן ובשווי מזומנים אחר.

התנודתיות הגבוהה המפורסמת של שוקי הקריפטו פירושה שמטבעות קריפטו יכולים לעלות או לרדת ב-10-20% תוך יום אחד (אפילו יותר מכך), מה שהופך אותם לתנודתיים מאוד וקשים להחזקת ערך קבועה. USDT, לעומת זאת, מוגן מפני תנודות אלה.

נכס זה הופך את USDT למקלט בטוח למשקיעי קריפטו: בתקופות של תנודתיות גבוהה, הם יכולים להחליף את תיקי ההשקעות שלהם ב-Tether מבלי להמיר לחלוטין ל-USD.
בנוסף, USDT מספקים דרך פשוטה לבצע עסקה שווה ערך לדולר $ ארה"ב בין אזורים, מדינות ואפילו יבשות באמצעות בלוקצ'יין – מבלי להסתמך על מתווך איטי ויקר, כמו בנק או ספק שירותים פיננסיים.

עם זאת, במהלך השנים, היו מספר מחלוקות בנוגע לאמיתות הטענות של Tether לגבי יתרות הדולרים שלהם, ולעתים שיבשו את המחיר של USDT, שירד עד ל-0.88 דולר בשלב מסוים בהיסטוריית המסחר שלו . רבים העלו חששות לגבי העובדה שהעתודות של Tether מעולם לא עברו ביקורת מלאה על ידי צד שלישי בלתי תלוי.

כמה מטבעות Tether (USDT) יש בסירקולציה בשוק?

אין מגבלה מובנית על האספקה הכוללת של USDT – בהתחשב בעובדה שהוא שייך לחברה פרטית, תיאורטית, הנפקתו מוגבלת רק על ידי המדיניות של Tether עצמם. עם זאת, מכיוון שב-Tether טוענים שכל USDT בודד אמור להיות מגובה בדולר אמריקאי אחד, כמות האסימונים מוגבלת על ידי עתודות המזומנים בפועל של החברה.

יתרה מכך, Tether לא חושפים את לוחות הזמנים של ההנפקות שלהם מבעוד מועד. במקום זאת, הם מספקים דוחות שקיפות יומיים, המפרטים את הסכום הכולל של יתרות הנכסים וההתחייבויות שלהם, שהאחרון מתאים לסכום ה-USDT במחזור.

נכון לספטמבר 2020, ישנם למעלה מ-14.4 מיליארד אסימוני USDT במחזור, אשר מגובים בנכסים של 14.6 מיליארד דולר, לפי Tether.

כיצד מאובטחת רשת Tether?

ל-USDT אין בלוקצ'יין משלו – במקום זאת, הוא פועל כאסימון בשכבה שנייה על גבי שרשראות בלוקצ'יין של מטבעות קריפטוגרפיים אחרים: Bitcoin, Ethereum, EOS, Tron, Algorand, Bitcoin Cash ו-OMG, ומאובטח על ידי אלגוריתמי הגיבוב שלהם.

היכן ניתן לקנות Tether (USDT)?

אפשר לקנות Tether / USDT במספר רב של בורסות מטבעות קריפטוגרפיים.
למעשה, נפח המסחר היומי הממוצע של USDT הוא לעתים קרובות בשווה או אפילו עולה על זה של ביטקוין. הדבר בולט במיוחד בבורסות שבהן צמדי מסחר של כסף "אמיתי" לקריפטו אינם זמינים, מכיוון שהוא מספק אלטרנטיבה רלוונטית לדולר ארה"ב. מומלץ להשתמש בבורסת בינאנס לצורך מסחר בתת'ר במסחר ב-Tether:

מה זה תת'ר גולד

Tether Gold (XAUt) הוא נכס דיגיטלי המוצע על ידי TG Commodities Limited. אסימון XAUt אחד מייצג אונקיית זהב טרוי אחת על מטיל זהב בלונדון. אסימוני XAUt יהיו מסוגלים להיות מחולקים עד שישה מקומות עשרוניים (כלומר במרווחים קטנים כמו 0.000001 אונקיה עדינה). XAUt נמכר על ידי TG Commodities Limited.

מה היתרון של נכסים פיזיים בבלוקצ'יין?

בעלות על נכסים פיזיים בבלוקצ'יין מספקת למחזיקים את היתרונות המשולבים של נכסים פיזיים ודיגיטליים כאחד. מחזיק אסימון XAUt יוכל ליהנות מבעלות על זהב תוך הימנעות מחסרונות הקשורים לזהב פיזי, כגון עלויות אחסון גבוהות ונגישות מוגבלת.
תת'ר גולד אינו זמין בבורסת בינאנס

Similar Posts