בית » בלוג חדשות קריפטו » חדשות קריפטו » נשיא רוסיה לשעבר אומר שאיסור הקריפטו של רוסיה יוביל ל"תוצאה הפוכה"

נשיא רוסיה לשעבר אומר שאיסור הקריפטו של רוסיה יוביל ל"תוצאה הפוכה"

רוסיה

איסור המסחר בקריפטו ברוסיה

הצעת הבנק המרכזי של רוסיה להוציא מחוץ לחוק כמה פעילויות הקשורות למטבעות קריפטוגרפיים ממשיכה לעורר תגובות כאשר נשיא המדינה לשעבר דמיטרי מדבדב הוא המנהיג האחרון שהעלה חששות בנושא.

מדבדב מאמין שאם החלת איסור הסחר במטבעות מבוזרים תתחיל בקרוב, תהיה לכך השפעה שלילית על המערכת הפיננסית, אך טען כי לבנק המרכזי יש את המוטיבציה שלו.

"עכשיו יש לי עמדה די מגובשת בנושא הזה: אני מאמין שנציגי הבנק המרכזי וממשלת הפדרציה הרוסית יטפלו בעניין הזה בהצלחה. אם כי, למען האמת, כשהם מנסים לאסור משהו, לעתים קרובות זה מוביל לתוצאה הפוכה ממה שציפו לה", אמר מדבדב.

התייחסות זו מגיע לאחר שהבנק המרכזי ברוסיה הגיש מאמר המדגיש את תפקיד הקריפטו במערכת הפיננסית של רוסיה. כתוצאה מכך, הבנק המליץ על איסור מוחלט על מסחר, כרייה ושימוש במטבעות קריפטוגרפיים.

לפי הבנק, מטבעות קריפטוגרפיים תנודתיים ומשמשים גם בפעילויות לא חוקיות תוך שהם מציעים דרך לאנשים להוציא את כספם מהכלכלה הלאומית הרוסית.

לפיכך, ציין הבנק כי קיומם של מטבעות קריפטוגרפיים עלול לערער את תפקידו של המוסד הממשלתי לשמור על מדיניות מוניטרית מיטבית.

מנהיגים נוספים מביעים דאגה בנוגע לאיסור הקריפטו המוצע

מדבדב, שהוא סגן יו"ר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, מצטרף למנהיגים אחרים כדי להתנגד לאיסור המוצע.

פוליטיקאים אחרים כוללים את השר לפיתוח דיגיטלי של המדינה, מקסוט שאדייב, שטען שאם האיסור יאושר, רוסיה תאבד מומחים מוסמכים שעשויים לחפש הזדמנויות במקומות אחרים.

בתגובה, סוכנויות מדינה אחרות, כולל משרד האוצר, מעצב את מפת הדרכים שלו לקראת תקנות קריפטו במדינה.

לדוגמא, ראש ועדת השוק הפיננסי של הדומא הממלכתית, אנטולי אקסאקוב דוחף ללגליזציה של מטבעות קריפטוגרפיים באמצעות הצעת חוק שמכונה "המשפטים הניסיוניים בתחום החידושים הדיגיטליים".

הדעות השונות על קריפטו משכו את תשומת לבו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שקרא לקונצנזוס בין סוכנויות מוצהרות שונות.

פוטין פנה לממשלה הלאומית ולבנק המרכזי להסכים על מטבעות קריפטוגרפיים. פוטין ציין כי צריכה להיות הנחיה ברורה לגבי ציטוט של סיכונים בקריפטו הנוצרים כמו תנודתיות גבוהה.

Similar Posts