CME Group מאיימת לתבוע את ה־CFTC אחרי אישור לחוזים עתידיים נצחיים
מנכ״ל CME Group אמר ל-CNBC כי החברה מתכוונת לתבוע את ה-CFTC בעקבות אישור לחוזים עתידיים נצחיים. עבור שוק הקריפטו, זהו מבחן חשוב לשאלה מי מגדיר את גבולות המותר במוצרי נגזרים בארה״ב.
מנכ״ל CME Group אמר ל-CNBC כי החברה מתכוונת לתבוע את ה-CFTC בעקבות אישור לחוזים עתידיים נצחיים. עבור שוק הקריפטו, זהו מבחן חשוב לשאלה מי מגדיר את גבולות המותר במוצרי נגזרים בארה״ב.
דיווחים בארה"ב מצביעים על כך ש-Coinbase מתכננת להיכנס למרוץ המניות המוטמעות על הבלוקצ'יין, כולל מודל שבו בעלי הטוקנים עשויים להיות זכאים לדיבידנדים. אם המהלך אכן יושק, הוא עשוי לקרב את שוק ההון המסורתי לעולם הקריפטו — אבל גם להציב שאלות רגולטוריות כבדות מול ה-SEC.
Coinbase מצטרפת לתחרות סביב מניות אמריקאיות טוקניזטיביות עם כוונה להציע נכסים מגובי 1:1 ויכולת לחלוקת דיבידנדים. כעת העיניים נשואות ל-SEC, לשאלת המבנה המשפטי ולמשמעות עבור שוק הקריפטו.
הרגולטור האמריקאי CFTC צירף לשורותיו יועץ שפעל בצוות הקריפטו של ה־SEC, עם רקע בבלוקצ'יין פורנזי. המינוי לא משנה לבדו את כללי המשחק, אבל הוא עשוי לרמוז על חיזוק היכולות המקצועיות של ה־CFTC בדיוק בנקודה רגישה לתעשייה.
דיווח שוק של CoinDesk מצביע על כך ש-Bitcoin עדיין חשוף ללחץ, לאחר אזהרה של דונלד טראמפ לגבי תקיפות נוספות באיראן. בלי לקבוע כיוון חד-משמעי, הסיפור מזכיר עד כמה אירועים גיאו-פוליטיים ממשיכים להשפיע גם על שוק הקריפטו.
רשת Bitcoin ביצעה התאמת קושי שלילית של כ־10%, אחת הירידות הבולטות שנרשמו במדד הזה. עבור כורים, מדובר בשינוי תפעולי מיידי; עבור שוק הקריפטו הרחב, זהו איתות למצב הרשת, לקצב ייצור הבלוקים ולשינויים אפשריים בכוח החישוב הפעיל.
Metaplanet הודיעה כי תרכוש את Siiibo כדי להקים פעילות ניירות ערך חדשה. עבור קוראי קריפטו, השאלה המרכזית היא לא רק העסקה עצמה אלא מה היא עשויה לרמוז על החיבור בין חברות עם חשיפה ל-Bitcoin לבין תשתיות שוק הון מסורתיות.
BlackRock הגישה מסמכים לקראת רישום של קרן Bitcoin Income ETF, ובדיווחים בשוק מעריכים שההשקה עשויה להגיע כבר בשבוע הבא. הנה מה שידוע כרגע, למה זה מעניין את שוק הקריפטו, ומה עדיין לא ברור.
Anchorage Digital הביעה תמיכה במסגרת ה-AML של Treasury סביב GENIUS, אך ביקשה הבהרה רגולטורית לגבי אכיפת סנקציות בעסקאות שוק משני. עבור שוק הקריפטו, ובעיקר סביב stablecoins, זו שאלה מעשית: מי נושא באחריות כשהטוקן כבר נסחר בין משתמשים ופלטפורמות.
TRM Labs מצביעה על היקף רבעוני של כ־14 מיליארד דולר בפעילות הימורים און־צ'יין, גם כששוק הקריפטו מציג חולשה. הכתבה בוחנת למה הנתון הזה חשוב, איך הוא מתחבר לדיון רגולטורי רחב יותר, ומה הקשר העקיף ל-SEC ול-Stablecoins.
Coinbase ו-Cardless חשפו כרטיס אשראי חדש עם חיבור לעולם ה-stablecoins. הפרטים המלאים עדיין מוגבלים, אבל עצם המהלך מצביע על המשך החיבור בין תשתיות קריפטו למוצרי תשלום יומיומיים — בזמן שה-SEC ממשיך להשפיע על גבולות המשחק בארה״ב.
Coinbase ו-Cardless הציגו כרטיס אשראי שמגובה בסטייבלקוינס, צעד שמחבר בין תשתיות קריפטו לשימוש יומיומי. הפרטים המלאים עדיין מוגבלים, אבל המהלך מציף שוב את שאלת הפיקוח, ובמרכזה גם ה-SEC.
ניתוח טכני חדש מצביע על דפוס ב-Bitcoin שמזכיר תקופה קודמת בשוק, סביב קריסת FTX. יש מי שרואים בכך בסיס אפשרי להמשך עליות לכיוון 90 אלף דולר, אך בשלב זה מדובר באיתות טכני בלבד ולא בעובדה מבוססת.
מטבעות Bitcoin ישנים במיוחד, שיוחסו בדיווחים לכתובות מהשנים הראשונות של הרשת ושקשורים לפי הפרסום להליך משפטי ענק בהיקף 285 מיליארד דולר, עברו תנועה ראשונה אחרי כ-14 שנה. נכון לעכשיו, עצם ההעברה לא מוכיח מכירה, זהות בעלים או שינוי משפטי — אבל היא כן מחזירה למרכז הבמה שאלות על בעלות, מעקב on-chain והמשקל של מטבעות רדומים בשוק.
Coinbase מתכננת להשיק כבר בקיץ אפשרות להשתמש בנכסים טוקניזטיביים כחלק ממקדמה למשכנתה. הפרטים המלאים עדיין לא פורסמו, אבל עצם הכיוון מצביע על ניסיון לחבר בין קריפטו, Stablecoins ושוק הדיור המסורתי.
משרד המשפטים האמריקאי הודיע על מבצע אכיפה נגד הונאות קריפטו, שבמסגרתו הוקפאו כ-3.8 מיליון דולר. לפי הדיווח, Coinbase, Meta ו-SpaceX סייעו למהלך. הנה מה שידוע, מה עדיין לא ברור, ולמה זה חשוב לשוק.
Coinbase הודיעה על השקעה בקרן ETF של ProShares שמכוונת לנכסים הקשורים לרזרבות של סטייבלקוינס. הפרטים עדיין מוגבלים, אך המהלך מציף מחדש את הקשר בין תשתיות Stablecoins, שוק הקרנות המסורתיות ו-Ethereum, שעליו מתבצעת חלק ניכר מהפעילות בתחום.
ארה״ב הרחיבה את רשימת הסנקציות על גורמים באיראן, ובמסגרת ההודעה הוזכרו גם ארבע זירות קריפטו. עבור קוראי שוק הקריפטו, זו תזכורת לכך שאכיפה גיאופוליטית וציות רגולטורי ממשיכים להשפיע על תשתיות מסחר, נזילות וגישה לשירותים.
MoneyGram הודיעה על השקת MGUSD, סטייבלקוין חדש על רשת Stellar. המהלך מציב עוד חברת תשלומים מסורתית בתוך מירוץ הדולר הדיגיטלי, ומחדד למה Stablecoins הופכים לכלי תשתיתי ולא רק למוצר מסחר קריפטו.
Strive רכשה בשבוע שעבר 2,500 BTC והגיעה להחזקה מצטברת של 19,000 מטבעות, לפי הדיווחים. ברקע, Strategy דווחה כמוכרת. הנה מה שידוע, מה עדיין לא ברור, ולמה זה מעניין את שוק הקריפטו.
