בית » בלוג חדשות קריפטו » חדשות קריפטו » מדריך ENS (שמות מתחם אתריום)
|

מדריך ENS (שמות מתחם אתריום)

ENS

תוכן עניינים

מה זה Ethereum Name Service (ENS)?

שירות שמות המתחם של אתריום (ENS) הוא שירות שמות מתחם עבור כתובות ארנק, האשינג ומזהים אחרים הניתנים לקריאה ע"י מחשבים ומכונות. קשה לקרוא מחרוזות של נתונים ולהעביר אותם לכתובות שניתנות לקריאה בקלות. השירות עובד בדומה למערכת שמות המתחם (דומיין) הרגיל (DNS) המשמש עבור אתרי אינטרנט.

בתחילה, ENS הוציאה למכירה פומבית שמות דומיינים פופולריים בני שש, חמש, ארבע ושלוש אותיות. לכל שם יש ‎.eth בקצהו וניתן לצרף אותו למספר כתובות של מטבעות קריפטוגרפיים, האשינג ומידע אחר.

כעת תוכלו לרכוש שמות בקלות ללא מכירה פומבית ולשכור אותם לפי שנה. המחירים תלויים באורך השם שתרצו לשכור. כמו כן, אם היה לכם דומיין ENS עד ל-31 באוקטובר 2021, אתם זכאים להורדת אסימוני ממשל של $ENS. יש לכם עד 4 במאי 2022 לאסוף אותם.

ENS

הקדמה

אחד האתגרים הגדולים ביותר של כל בלוקצ'יין הוא שיפור קלות השימוש והנגישות שלו. אם נסתכל על תשלומים באמצעות אתריום (ETH) או ביטקוין (BTC), משתמשים חדשים ואפילו מנוסים יכולים למצוא כתובות ארנק ארוכות לא מעשיות ומבלבלות.

מחרוזות של מספרים הן אולי פשוטות למחשב ל"קריאה", אבל פחות אינטואיטיביות עבור משתמשים אנושיים. שירות השמות של את'ריום (ENS) נלחם בבעיה בכך שהוא מאפשר לכל אחד ליצור כתובות פשוטות בסגנון אתר שקל יותר לזכור ולהשתמש בהן.

מהו שירות השמות של Ethereum?

The Ethereum Name Service (ENS) הוא פרויקט מבוסס את'ריום שהושק ב-4 במאי 2017, על ידי אלכס ואן דה סאנד וניק ג'ונסון מקרן Ethereum. הפרויקט מאפשר למשתמשים להציג כתובות ציבוריות ארוכות של Ethereum בצורה פשוטה מבוססת טקסט. זה מקל על שיתוף, שימוש  וזכירת כתובות ונתונים אחרים. הפיכת מספרים הניתנים לקריאה במכונה כמו 0xAb5801a7D398351b8bE11C439e05C5B3259aeC9B לחלופות קריאות לאדם היא חלק חשוב בשיפור אימוץ הבלוקצ'יין.

ENS אינו מוגבל רק לכתובות ארנק. הוא יכול לשמש לייצוג מזהה עסקאות, האשינג ומטא נתונים, כולם נמצאים בדרך כלל בעולם המטבעות הקריפטוגרפיים. אולי אתם כבר מכירים את מערכת שמות הדומיין (DNS), מערכת שמות הפועלת כמו ספר הטלפונים של האינטרנט. DNS לוקח כתובות IP שקשה לזכור ומצרף אותן לכתובת URL קלה לשימוש כמו https://binance.com. למעשה, ENS הוא ה-DNS של בלוקצ'יין אתריום.
מאז השיקה ENS אסימון ממשל כחלק מהמעבר שלה לארגון אוטונומי מבוזר (DAO). עקב עלייה גדולה במחיר האסימון, הפרויקט החל במגמות ויצר עניין רב.

איך עובד שירות שמות מתחם Ethereum?

שם מתחם של ENS משתמש באסימוני ERC-721 NFT כדי לייצג כתובת ייחודית. אתם יכולים לסחור בדומיין על ידי העברה או מכירה של ה-NFT למישהו אחר. כתובות ארנק ומידע אחר מצורפים לכל אסימון, אשר ניתן לניהול על ידי הבעלים. דומיין ברמה עליונה כמו .eth הוא בבעלות חוזה חכם הנקרא "רשם" השולט ביצירת תת-דומיינים. אם תרצו ליצור את bitgo.eth, תצטרך ליצור אינטראקציה עם רשם ה-.eth.
כדי לרכוש שם דומיין Ethereum, אתם יכולים לבדוק את זמינותו ולשכור אותו מדי שנה. עם זאת, שמות פופולריים נמכרו בתחילה במכירה פומבית. המציע הגבוה ביותר שזכה בדומיין יוכל לאחר מכן לצרף כתובות, ליצור תת-דומיינים ולהשאיל או למכור את שם הדומיין שלו. לדוגמה, אם הייתם הבעלים של BinanceAcademy.eth, תוכל גם ליצור learn.BinanceAcademy.eth בחינם.

מה אפשר לעשות עם ENS?

אם אי פעם התבלבלתם עם מספרי כתובות בעת שליחת מטבעות קריפטוגרפיים, תבינו את הצורך בשימוש ב-ENS. כמו שהייתם שומרים מספר טלפון של חבר תחת השם או הכינוי שלו, ENS מאפשר למשתמשים להפוך מספרים ארוכים למילים שקל לזכור. זה יוצר חוויה פשוטה יותר עם פחות סיכוי לטעויות.

בעל תחום ENS יכול גם ליצור תת-דומיינים שהם יכולים להקצות להם נתונים אחרים. זה גם לא תמיד חייב להיות כתובת ארנק. אתם יכולים להשתמש בו כדי להפנות לחוזה חכם, עסקה או מטא נתונים.

איך להשיג דומיין ENS משלכם?

כיום, השגת שם ENS היא תהליך פשוט תצטרכו לבדוק את הזמינות ב-https://app.ens.domains ואם הוא פנוי תוכלו לעבור לרישום שלו.

בואו נסתכל על דוגמה כיצד להתחיל את התהליך. ראשית, עברו אל https://app.ens.domains חברו את הארנק שלכם והקלידו את הדומיין שבו אתם מעוניינים


כעת תראו את הזמינות של השם שבחרתם. במקרה שלנו, ניתן לרשום את ENS-GUIDE-BITGO-CO-IL.ETH

לאחר שתלחצו על השם, תראו הוראות לרישום דומיין ENS. אתo יכולים לבחור את תקופת הרישום שלכם וגם לראות אומדן של העמלות. עם א'תר (ETH) בארנק, תוכלו לבצע את שלושת השלבים המוצגים ולבקש לרשום את הכתובת.


כמה עולה לרכוש דומיין ENS?

ישנם שני חלקים לעלות של קניית דומיין ENS: עלויות מכירה ועלויות שכירות. המחיר של שם דומיין ENS במכירה פומבית היה תלוי בפופולריות של השם. שמות מוכרים כמו God, Car או ETH, הביאו מחירים גבוהים יותר, ומילים קצרות בעלות שלוש אותיות היו בדרך כלל היקרות ביותר. תוכל לראות דוגמאות למטה של ​​חלק מהמחירים ששולמו עבור שמות דומיין.

מרגע שאתם הבעלים של דומיין ENS, תצטרכו לשלם עלות חידוש שנתית ועמלת GAS FEE ב-ETH. העמלות מסומנות בדולרים אך מומרות באמצעות שער חליפין שניתן על ידי אורקל Chainlink ETH/USD. עלות החידוש השנתית היא $5 לשנה עבור שמות עם חמישה תווים או יותר, אך הולכת ומתייקרת ככל שיש לכם פחות אותיות בדומיין.

כיצד לקבל את האייר דרופ AIRDROP של שירות השמות של Ethereum?

כל מי שהייתה לו כתובת eth. במהלך צילום תמונת המצב ב-31 באוקטובר 2021, זכאי לקבל אסימוני $ENS.
אתם יכולים לקבל אותם בכמה שלבים פשוטים. יש לכם עד ה-4 במאי 2022 לתבוע את האסימונים שלכם לפני שהם ישרפו.

1. ראשית, עברו אל ENS Airdrop וחברו את הארנק שלכם עם הלחצן [התחבר] או [התחבר לארנק].


2. בחרו את הארנק שאליו תרצו להתחבר, כמו : MetaMask, WalletConnect או ארנק אחר.

3. לחצו על [התחל] כדי להמשיך.

4. כעת תראו את האפשרות [התחל את תהליך התביעה שלך] יחד עם הסכום שאתה זכאי לקבל.

5. הקפד לקרוא את המידע החינוכי לגבי $ENS, ואחריו את החוקה, עליה תצטרך לחתום באמצעות הארנק שלך.

6. כעת, אתה יכול לבחור להאציל את כוח ההצבעה של האסימונים שלך לעצמך או למשתמש אחר.

7. לבסוף, בדוק את הסכום שאתה תובע ואת הנציג שלך לפני שתלחץ על [תבע] ותשלם עמלת דלק כדי לפתוח את האסימונים שלך.

סיכום

בעולם הרשתות המבוזרות, ENS הוא צעד קדימה ליצירת דרכים נגישות בקלות לאינטראקציה עם בלוקצ'יין. בדיוק כמו שאנחנו כבר לא משתמשים בכתובות IP כדי לנווט באינטרנט, אנו עשויים לראות עלייה בשמות ENS עקב השימושיות והפופולריות הגוברת שלו. מאז ירידת האוויר שלו, חלה עלייה בעניין גם מהמערכת האקולוגית של מטבעות הקריפטו בפרויקט.

Similar Posts