בית » בלוג חדשות קריפטו » חדשות קריפטו » סיבות אפשריות לקריסה בשוק הקריפטו בתחילת 2022

סיבות אפשריות לקריסה בשוק הקריפטו בתחילת 2022

סיבות אפשריות לקריסה בשוק הקריפטו בתחילת 2022

מחירי הביטקוין קרסו בצורה מסיבית בסוף השבוע. שוק מטבעות הקריפטו הכולל ירד ביותר מ-7% ב-72 השעות האחרונות. מחירי הביטקוין הגיעו לשפל של 42,000 דולר, בעוד שמטבעות אלטים אחרים פרצו את רמות התמיכה שלהם. האם נכנסנו רשמית לשוק דובי קריפטו? מדוע שוק הקריפטו קורס? בואו נצלול לכמה סיבות לירידות.

הפדרל ריזרב האמריקאי

לאחר שהפדרל ריזרב האמריקאי (FED) פרסם אתמול בערב את הפרוטוקולים של הפגישות הקודמות, כמעט כל מניות הטכנולוגיה בארה"ב התרסקו. מדד הטכנולוגיה Nasdaq-100 איבד כמעט 2% בתום המסחר. עם הערכים הטכניים, ערכי הקריפטו גם התרסקו. בנוסף לביטקוין, גם את'ריום, קרדנו וסולנה הפסידו. בדרך כלל אפילו בספרות כפולות. נראה שהשוק מעריך כעת מטבעות קריפטוגרפיים כמניית טכנולוגיה, או שהקשר בין שוק הקריפטו לשוק המניות מתהדק והשפעות במדדי המניות משפיעות על מדדי שוק הקריפטו.

למה שוק הקריפטו קורס?

מניות טכנולוגיה בדרך כלל מגיבות הרבה יותר באגרסיביות לחדשות מבנקים מרכזיים מאשר מניות ערך. במיוחד שינויי ריבית ואינפלציה מכבידים בדרך כלל על מניות הטכנולוגיה. חברות לעתים קרובות צריכות להוציא יותר כסף כדי לשלם את חובותיהן כאשר הריבית גבוהה יותר. אם האינפלציה תהיה גבוהה יותר, הרווחים העתידיים שלהם יהיו שווים פחות, מה שגם יוריד את המחיר. גם אם זה לא המקרה של ביטקוין, נראה שהמחיר מותאם עם מניות טק או לפחות עם פרוטוקול ה-FED. באותו פרוטוקול, הבנקאים המרכזיים חוששים מעלייה נוספת באינפלציה (יותר מהמשוער) ולפחות שלוש העלאות ריבית לשנת 2022. אולי אפילו רביעית. 

איך זה ישפיע על ביטקוין?

ההשפעות על הביטקוין אמורות להיות ניתנות לניהול. למעשה, עדיין לא ידוע כיצד ביטקוין מתנהג כאשר האינפלציה גבוהה. ייתכן שאינפלציה גבוהה יכולה אפילו לתדלק את מחיר הביטקוין ולתת לו מוניטין של "זהב" דיגיטלי. העובדה שתהיה פחות נזילות בשוק בגלל ריביות גבוהות יותר אמורה להשפיע על הביטקוין במידה מוגבלת. במיוחד מכיוון שהריבית צפויה להישאר נמוכה יחסית גם לאחר העליות.

ככלל, רוב סיכוני האינפלציה והריבית צפויים להיות מובאים בחשבון עד כה. מעט אמור לעמוד בדרכו להתאוששות ארוכת טווח של מחיר הביטקוין.

Similar Posts