בית » בלוג חדשות קריפטו » מטבע ביום - סקירת מטבעות » מה זה טרה (LUNA) והאם כדאי לקנות אותו?

מה זה טרה (LUNA) והאם כדאי לקנות אותו?

LUNA עלה ביותר מ-2,000% מתחילת השנה הזו והוא בהחלט מטבע שצריך לשים לב אליו.

הדרך הטובה ביותר לחשוב על Terra היא כעל מוסד פיננסי דיגיטלי מלא ומבוזר. יש לו סוג של שמורה מרכזית. לקוחותיו יכולים להרוויח ריבית על נכסיהם, להוציא אותם דרך מערכת התשלומים שלו, ואפילו להשקיע במניות. האסימון Terra (LUNA) עומד בבסיס הרבה ממה שהחברה עושה.

יסודות טרה ו-LUNA

LUNA הוא אסימון ממשל והימור שמזין את כל רשת Terra. הוא תומך ב-stablecoins ומערכות עיבוד התשלומים של Terra.
צוות ההנהלה: מיסודו של דניאל שין ודו קוון. קוון הוא מדען מחשבים שעבד כמהנדס תוכנה עבור אפל ומיקרוסופט. שין הוא יזם עם רקע במסחר אלקטרוני.
תאריך השקה: Terra הושק ב-2018 והושק את LUNA ב-2019.
שווי שוק: 6 מיליארד דולר (CoinMarketCap, אוגוסט 2021).
תומכים בולטים: Arrington Capital, Lightspeed Venture Partners ו-Pantera Capital.
זמינות: משקיעים בארה"ב יכולים לקנות את LUNA, למרות שהיא לא זמינה מכמה בורסות קריפטוגרפיות גדולות בארה"ב.
מטבעות הSTABLE של טרה
לטרה יש אורווה שלמה של מטבעות יציבות, כולל טרה דולר אמריקאי (UST), אירו (EUT), דולר קנדי (CAT) וין יפני (JPY).

 

Terra (Luna) הוא פרוטוקול בלוקצ'יין המשתמש בחוזים חכמים, מערכות אורקל ומטבעות יציבים כדי להקל על יישומים רבים מבוססי בלוקצ'יין.

התשתית המבוזרת של Terra הביאה תיאוריות ומושגים שונים למערכת האקולוגית של DeFi ושל מטבעות הקריפטו. הפרוטוקול מציע אפשרויות רבות של stablecoin למשתמשים באמצעות אלגוריתם ייחודי של יציבות מחיר.

האלגוריתם שומר על ערך הנכסים בבלוקצ'יין על ידי שינוי האספקה הכספית כדי להבטיח שמשתמשים ישלמו עמלות עסקה נמוכות יותר. כמו כן, אלגוריתם יציבות המחירים מבטיח חילופים חלקים ויציבים יותר חוצי גבולות.

 

היסטוריה קצרה של Terra Blockchain

בתחילה, הפרויקט הושק ב-2018, שהוקם על ידי דו קוון ודניאל שין. לדבריהם, טרה עברה ליצור כסף חכם בעל מאפיינים תפעוליים ייחודיים כדי להראות שהכלכלה הדיגיטלית יכולה להיות גמישה.

הבלוקצ'יין שואף לצמצם את הבעיות והאתגרים המגוונים שמחלחלים אפילו למטבעות היציבים המובילים בשוק. היא שואפת להתגבר על הריכוזיות ולחסל את הטינה הטכנית על מטבעות יציבים עם התשתית הפיננסית המבוזרת שלו.

באופן יחסי, טרה שונה מהמתחרות שלה. זה מתפקד על בלוקצ'יין רבים, מה שהמתחרים לא הצליחו לעשות. לפרויקט יש מטבע סטבליק הידוע בשם "Terra USD (UST)". כמו כן, טרה לא משתמשת בבטחונות כדי לייצב את מחירי הנכסים אלא מסתמכת על האלגוריתם שלה.

יתר על כן, לטרה יש יתרון תחרותי יותר על פני מטבעות קריפטו אחרים בשוק. החברה שואפת להביא קריפטו למוצרים או שירותים קיימים שכבר הצרכנים מכירים ומשתמשים בהם.

עם זאת, הם לא מתמקדים בהמרת משתמשים שאינם קריפטו כדי להתחיל לאמץ מטבעות קריפטוגרפיים, ושם הם מצליחים יותר מהמתחרים.

תכונות עיקריות של Terra וכיצד זה עובד
Terra מציעה לשוק מטבעות יציבים מייצבים עצמיים באמצעות התשתית הניתנת לתכנות שלה. זה שומר על הערך של מטבעות stablecoin ברשת על ידי התאמת היצע שלהם. תהליך זה מאפשר למטבעות להישאר צמודים לנכסי הבסיס.

תכונות אחרות של Terra (Luna) כוללות:

לונה
LUNA הוא המטבע המקומי של טרה. הוא משמש ברשת כמנגנון ביטחונות כדי להבטיח שהמחירים של מטבעות stablecoin ב-Terra יישארו יציבים. LUNA גם מקלה על נעילת ערך בפעילויות סיכון על המערכת האקולוגית.

ללא מטבע ה-LUNA, לא תהיה החזקה על טרה. יתר על כן, כורים בטרה מקבלים את התגמולים שלהם ב-LUNA.

פרוטוקול עוגן
זהו פרוטוקול המאפשר למחזיקי Terra stablecoins לקבל תגמולים ברשת. תגמולים אלה מגיעים בצורה של אינטרסים בחשבונות חיסכון מכיוון שהמחזיקים יכולים לבצע הפקדות ולמשוך את המטבעות שלהם כאשר הם צריכים אותם.

כמו כן, מחזיקים יכולים לקבל הלוואות לטווח קצר באמצעות פרוטוקול Anchor על ידי שימוש ב"נכסי PoS המוחזקים בנוזל" שלהם מבלוקצ'יין אחרים. נכסים אלו ישמשו כבטוחה להלוואות בפרוטוקול.

Stablecoins
Terra מציעה מספר אפשרויות של stablecoin, כגון TerraUSD (UST), המוצמדת ישירות לדולר ארה"ב. הוא מציע גם TerraSDR (SDT), המוצמד ישירות ל-SDR של IMF, TerraKRW (KRT) המקושר למטבע דרום קוריאה (Won), ו-TerraMNT צמוד ישירות לטוגריק המונגולי.

פרוטוקול מראה
פרוטוקול המראה מאפשר למשתמשי Terra ליצור נכסים ניתנים לשינוי (NFT) או "סינתטיים" נכסים ניתנים לשינויים אלה עוקבים אחר מחירי נכסים בעולם האמיתי ומכניסים אותם ל- Terra blockchain כבסיס לחסימות חוזים חכמים.

עם זאת, כדי שמשתמש יטבע את ה-mAsset, הוא/היא חייבים לספק בטחונות. הביטחונות ינעלו מטבעות mAssets/Terra stablecoin בשווי 150% יותר משווי הנכס.

הימור
משתמשי Terra מרוויחים תגמולים על ידי החזקה של LUNA (מטבע מקורי) במערכת האקולוגית. הדרך שבה טרה משלמת היא על ידי שילוב מסים, תגמולי מצור ועמלות מחשוב/דלק. מסים משמשים כעמלות יציבות, בעוד שעמלות עסקה של 0.1% עד 1% עוזרות לחזק את התגמולים לספקי נזילות.

הוכחת הימור
Terra פועלת על פי קונספט הוכחת הימור מואצלת. תפיסה זו היא דמוקרטיה מבוססת טכנולוגיה המשתמשת באלגוריתם קונצנזוס לתהליך ההצבעה והבחירות. מטרת השימוש ב- DPoS היא לאבטח בלוקצ'יין מפני שימוש זדוני או מרוכז.

Terra משתמשת ב-DPoS כדי להקל על אישור העסקה והוספת בלוקים לאקוסיסטם שלה על ידי Validators. כדי שכל משתמש יהפוך לאימות, הוא/היא חייבים להחזיק בכמות עצומה של LUNA. אבל אם הם לא יכולים, משתמשים עדיין יכולים לעסוק בהימור עבור תגמולים פסיביים.

גַז
Terra משתמשת ב-GAS כדי להקל על ביצוע חוזים חכמים ברשת שלה. זו דרך לצמצם עסקאות ספאם וגם דרך לתמרץ כורים להמשיך ולבצע את החוזים.

השימוש ב-GAS בולט ב-blockchains כמו Ethereum מכיוון שמשתמשים אפילו בוחרים לשלם עמלות GAS גבוהות יותר כדי להבטיח שהכורים דוחפים את החוזים שלהם לפני אחרים ברשת.

ממשל מבוסס קהילה
ב-Terra ניתנת לתוקף הזכות להצביע על החלטות לגבי עדכוני רשת חשובים. עדכון הרשת יכול להיות כל דבר על שדרוגים, שינויים טכניים, שינויים במבנה העמלות וכו'.

שיטת הממשל של טרה מסייעת להבטיח תמיכת קונצנזוס כאשר מועלית הצעה ברשת. כמו כן, זה מאפשר לקהילה להצביע על הצעות שהועלו על ידי Validators לאישור.

שלבי טרה (LUNA).
ישנם שלושה שלבים בשימוש ב-LUNA.

בונדד LUNA; זהו שלב ההימור של האסימון. בשלב זה, האסימון ממשיך להפיק תגמולים עבור נותנים ומאצילים למי שהאסימון קשור. כמו כן, LUNA קשור בדרך כלל נעולה ב-Terra ולא תשמש למסחר.
LUNA לא קשור; אלו הם אסימונים שאין להם הגבלות. משתמשים יכולים לבצע איתם עסקאות בדיוק כמו אסימונים אחרים.
ביטול מחייב; זה שלב שבו לא ניתן לסחור באסימון, להמרה או לצפות להניב תגמולים כלשהם. שלב ביטול הקשירה נמשך עשרים ואחד ימים, ולאחר מכן, האסימון הופך ללא קשר.

 

יתרונות השימוש ב- Terra (LUNA)
יש הרבה דברים להרוויח על ידי שימוש ב- Terra. הפרוטוקול פונקציונלי מאוד בשל אופיו חסר ההרשאות והמבוזר, שמתאים לשחקנים רבים בתעשייה. כמו כן, כל מה שקשור לתשלומים, לתשתית והלוגיסטיקה שלה, מתאים למפתחי stablecoin ו-Dapp מכיוון שזה מפשט את עבודתם.

יתרונות נוספים של Terra כוללים:

Terra קל לתכנת עבור מפתחים
למתכנתים קל יותר להשתמש ב- Rust, AssemblyScript ו-Go כדי לפתח חוזים חכמים. כמו כן, הם יכולים להסתמך על אורקל רשת כדי לשפר את הפונקציונליות של ה-Dapps שלהם. Oracle מקלה על רשתות בלוקצ'יין לגלות מחירים לפעולות פונקציונליות יותר.

הם אוספים נתונים מהחיים האמיתיים או מחוץ לשרשרת כדי לאפשר חוזים חכמים. אורקל מגשר על הפער בין העולם החיצון לבלוקצ'יין. Terra מאפשרת למתכנתים לבנות Dapps טוב יותר דרך אורקל הרשת שלה.

זה מפשט את הפעולות הפיננסיות
לדברי מייסדי Terra (Luna), הרשת שמה לה למטרה לפשט את פעולות העסקאות בשוק הקריפטו. הרשת פועלת לצמצום התלות בצדדים שלישיים כמו בנקים, שערי תשלום ואפילו רשתות כרטיסי אשראי.

שכבת הבלוקצ'יין הבודדת של Terra מקלה על המשתמשים לבצע עסקאות פיננסיות ללא עמלות גבוהות.

Terra מקל על יכולת פעולה הדדית
רשת טרה היא פרוטוקול מרובה שרשראות. זה יכול לתקשר בצורה חלקה עם בלוקצ'יין אחרים דרך Cosmos IBC. הפרוטוקול הוא דוגמה טיפוסית של יכולת פעולה הדדית של בלוקצ'יין. יכולת פעולה הדדית של בלוקצ'יין פירושה היכולת של רשת לראות מידע ולגשת אליו במערכות בלוקצ'יין רבות.

המשמעות היא שרשתות מבוזרות רבות יכולות לתקשר ביניהן בקלות. Terra פועלת כעת על Solana ו-Ethereum, והמפתחים מבצעים מהלכים לפעול על בלוקצ'יין אחרים בקרוב.

Validators
הקונצנזוס של Tendermint מניע את קיומה של טרה. Tendermint מאבטחת את הרשת שלה באמצעות מאמתים. המאמתים אחראים לקונצנזוס על המערכת האקולוגית וגם מפעילים צמתים מלאים. הם אחראים על ביצוע בלוקים חדשים ל-Tendermint ולהרוויח תגמולים על כך. בניהול האוצר משתתפים גם מאמתים. עם זאת, ההשפעה של כל מאמת תלויה ברמת ההימור שלו.

ב-Terra, מספר המאמתים חייב להיות לפחות 100, ורק אלה שביצעו את הקיצוץ משמשים כמאמתים. אם מישהו מהם לא מופיע באינטרנט כל הזמן או סימן כפול, הם מסתכנים ב-LUNA, שאותו הם החזיקו בפלטפורמה. הסיבה לכך היא שהפרוטוקול יכול לחתוך את LUNA על רקע של התנהגות לא נכונה או עונש רשלנות.

משלחות
אלו משתמשים המחזיקים באסימון LUNA אבל לא רוצים להפוך לאימות או לא יכולים אפילו אם הם רוצים. הנציגים הללו תלויים באתר "תחנת טרה" בהאצלת אסימוני ה-LUNA שלהם למאמתים אחרים לצורך חלוקת הכנסות.

מכיוון שהם מקבלים כמה הכנסות מהמאשרים, הם מקבלים גם חלק מהאחריות מהנציגים. על ידי כך, אם נותן תוקף נענש על התנהגות בלתי הולמת והאסימון שלו נחתך, הנציגים משלמים גם חלק מהעונש.

לכן, העצה הטובה ביותר לנציגים היא לבחור את מאמת היעד שלהם בחוכמה. כמו כן, אם אתה יכול לפזר את ההימור על מאמתים רבים ברשת, זה יהיה עדיף מאשר תלוי במאמת אחד איטי ורשלני. יתרה מכך, אם גורם מוסמך יכול לעקוב אחר הפעילויות של המאמת שלו, זה יודיע לו/ה מתי לשנות לגורם אחראי יותר.

חיתוך סיכונים בטרה
זהו סיכון הקשור לעמדה של מאמת ב-Terra. בהתחשב בחשיבותם של מאמתים ברשת, הם צפויים לפעול תמיד באחריות כדי להגן על המערכת ועל הנציגים שלהם. אך כאשר המאמתים אינם פועלים או פועלים כצפוי, המערכת מצמצמת את ההימור שלהם ברשת, מה שמשפיע על הנציגים.

שלושה מהתנאים הנפוצים של חיתוך בטרה כוללים:

זמן השבתה של צומת; מקרה של אי היענות מצד גורם תוקף
חתימה כפולה: כאשר מאמת משתמש במזהה שרשרת אחד בגובה אחד כדי לחתום על 2 בלוקים
הרבה הצבעות החמיצו: אי דיווח על מספר ההצבעות בתקשורת המשוקללת באורקל שער החליפין.
סיבה נוספת לחיתוך היא כאשר מאמת מדווח על התנהגות לא נכונה של מאמת אחר. המאמת המדווח "ייכלא" לזמן מה, והרשת גם תחתוך את ה-LUNA שלו/ה לאחר גזר דין אשם.

Terra Tokenomics
לרשת יש מטבעות יציבים רבים המוצמדים למטבעות פיאט שונים. ניתן להשתמש במטבעות יציבים אלה לביצוע תשלומי מסחר אלקטרוני. כל תשלום מ-Terra מגיע לחשבון הסוחר תוך 6 שניות או פחות תמורת עמלה של 0.6% לרשת.

אם תשווה את החיובים הללו לתשלומים הרגילים בכרטיס אשראי, תבחין בהבדל עצום. בעוד שהראשון גובה רק 0.6%, האחרון גובה 2.8% פלוס. זו הסיבה ש- Terra גדלה בתשלומים ובהכנסות שנוצרו מעיבוד התשלומים.

לדוגמה, הרשת הרוויחה 3.3 מיליון דולר בהכנסות על ידי עיבוד תשלומים של 330 מיליון דולר לסוחרים רבים.

ייצוב מחירים לטרה
אחת הדרכים שבהן מטבעות stablecoin ב-Terra מייצבים את מחיריהם היא על ידי מעקב אחר דרישות השוק להתאים את האספקה ​​שלהם. בכל פעם שהביקוש עולה, תהיה גם עלייה במחיר ה-terra stablecoin. אבל כדי לייצב את הנכס, הרשת מבטיחה שההיצע תואם את הביקוש על ידי הטבעה ומכירת טרה לשוק.

גישה זו ידועה בשם הרחבה פיסקלית. טרה מתמקדת בשימוש בכוחות השוק כדי לייצב את המטבעות היציבים שלה. היא משתמשת במדיניות מוניטרית אלסטית המשתנה במהירות לכל חריגות מחיר וחוסר איזון בין היצע או ביקוש בשוק.

ייצוב תמריץ כורים
כדי ש-Terra תייצב ללא הרף את המטבעות היציבים שלה, הרשת חייבת להבטיח שהכורים מקבלים תמריצים נאותים. הכורים חייבים להחזיק מעמד ב-LUNA ללא קשר לתנאי השוק הרווחים. הסיבה היא שכדי שהמחיר של טרה ישאר יציב, הביקוש חייב להיות ברמה מסוימת לא משנה כמה השוק תנודתי באותה תקופה.

זו הסיבה שיש לעודד את הכורים לכרות ברציפות כדי לרכך את התנודתיות הנובעת מעליית מחירי LUNA. לכן, הכורים חייבים להחזיק מעמד בכל עת כדי שהכלכלה תמשיך לפעול. אבל כדי לעשות זאת, גם התמריצים שלהם חייבים להיות יציבים, ללא קשר לתנאים בשוק.

דלק חדשנות של כסף
אחד הדברים שמניעים את טרה הוא היכולת שלה להמיר מטבעות פיאט ל-LUNA. לונה גם מעניקה בטחונות ל-Terra ומייצבת אותה באמצעות פעולות של ארביטראג'רים של פתרון מחירים בעת חילוץ רווחים מאחר שהם עושים זאת ב-Terra & LUNA.

פעולת האיזון מחייבת בדרך כלל החלפת ערך בין מטבע ובטחונות. משקיעים לטווח ארוך בבטחונות הם מחזיקי לונה או שהכורים סופגים את התנודתיות לטווח הקצר כדי להשיג רווח כרייה וצמיחה מתמדת.

מי שמחזיק ב-stablecoin משלם עמלות על העסקה שלהם, והעמלות הללו עוברות לכורים. על ידי פעולות האיזון המתמשכות הללו, Terra/Luna תמשיך לתפקד. עם זאת, חייב להיות בהם מספיק ערך כדי להקל על הפעולה.

הכל על Terraform Labs
Terraform lab היא חברה מדרום קוריאה ש-Do Kwon & Daniel Shin הקימו ב-2018. לחברה היה גיבוי של 32 מיליון דולר מ-Coinbase Ventures, Pantera Capital ו-Polychain Capital. בעזרת משאבים אלה, החברה שחררה את LUNA stablecoin ויצרה את Terra Network, רשת תשלומים גלובלית מבוזרת.

Terra מציעה עמלת עסקה נמוכה יותר ומשלימה עסקה תוך 6 שניות. למרות שהמערכת עדיין לא צוברת תאוצה באמריקה ובאירופה, משתמשי Terra הם כבר יותר מ-2 מיליון. כמו כן, הרשת מתהדרת בעסקאות של 2 מיליארד דולר מדי חודש. Terra משתמשת ב- CHAI וב-MemePay, כל הפלטפורמות הדרום קוריאניות כיום, כדי להשלים עסקאות.

דבר ייחודי אחד ב-LUNA הוא שהיא מחזירה את כל התשואות מעסקאות למחזיקים. רוב התשואות הללו הן עמלות עסקה המשולמות במערכת.

טרה ממשל

הממשל בטרה נופל בחיקם של מחזיקי LUNA. מערכת זו מסמיכה אותם לאכוף שינויים על Terra באמצעות תמיכת קונצנזוס בהצעות שלהם.

הצעות

חברי הקהילה אחראים ליצירת הצעות ולהגשתן כדי שקהילת Terra תשקול. לפעמים, ברגע שהקהילה מאשרת הצעה כלשהי באמצעות הצבעות, הן מיושמות אוטומטית. הצעות אלו עשויות לכלול לעתים קרובות שינוי פרמטרים של בלוקצ'יין, התאמת שיעורי מס, עדכון משקלי תגמול, או אפילו הסרת כספים מהמאגר הקהילתי.

כאשר מדובר ברוב הנושאים כגון שינויים מסיביים בכיווני המבצעים או החלטות אחרות הדורשות מעורבות אנושית, הקהילה תצביע. עם זאת, על האחראי להגיש הצעת מבחן. הוא/היא ייצור אותו, יבצע כמה הפקדות ב-LUNA ויגיע לקונצנזוס בתהליך ההצבעה.

איך לקנות Terra (LUNA)
שלושת הברוקרים המובילים שבהם ניתן לקנות Terra כוללים את Binance, OKEx ו-Bittrex. אתה יכול לקנות את טרה עם כרטיס החיוב שלך, ביטקוין או כרטיס האשראי שלך בבורסות.

Binance
הסיבה העיקרית לקנות Terra on Binance היא שעמלות ההחלפה נמוכות יותר והנזילות. כמו כן, בשל רמת הנזילות הגבוהה, אתה יכול לקנות ולמכור מהר ככל שאתה צריך לרווחים.

OKEx
החלפה זו נהדרת אם אתה מבצע עסקאות מאסיה. הפלטפורמה תומכת במטבעות שונים באסיה, כמו היואן הסיני. כמו כן, OKEx מאפשרת השקעה ב-Terra בנפח גבוה.

ביטרקס
Bittrex היא חנות מומלצת לכל מיני מטבעות קריפטוגרפיים. הם מובילים בכל הקשור למתן אפשרויות קריפטו מרובות למשקיעים כמוך. Bittrex לא גובה עמלות רישום עבור פרויקטים, והם אמינים.

אתה יכול גם לקנות טרה מהברוקרים המהימנים שלנו.

כיצד לאחסן או להחזיק את Terra "LUNA"
המקום הטוב ביותר לאחסן את Terra או להחזיק את Terra הוא על ארנק חומרה. אם אתה רוצה להשקיע עצום ב-LUNA או לשמור על המטבע במשך שנים רבות בהמתנה לעליית מחיר, השתמש בשיטת אחסון לא מקוונת.

ארנק חומרה או אחסון קר הוא שיטה לאחסון מטבעות קריפטוגרפיים במצב לא מקוון. היתרון באחסון קר הוא שהוא מגן על ההשקעות שלך מפני פושעי סייבר. בעוד שהאקרים יכולים להתפשר על צורות אחרות של אחסון קריפטו, הם לא יכולים לגשת לארנק הלא מקוון שלך.

ישנם סוגים רבים של ארנקי חומרה שכדאי לקחת בחשבון, כגון Ledger Nano S, Trezor Model T, Coinkite ColdCard, Trezor One, Billfold Steel BTC Wallet וכו'. כל אחד מהארנקים הללו יכול לשמור על מטבעות ה-LUNA שלך מפני האקרים ופושעי סייבר.

מה צופן העתיד לטרה?
מומחי קריפטו צופים כי טרה תחווה עליית מחירים מונומנטלית בשנים הקרובות. תחזיות המחיר של טרה מ-2021 עד 2030 נראות מבטיחות. לכן, השקעה ב- Terra LUNA והחזקתה במשך שנים נראית כמו השקעה טובה.

יש לציין שאף אחד לא יכול לחזות את התנועה המושלמת של מטבע קריפטוגרפי כלשהו. לכן יש עדיין כמה תוצאות חיזוי משתנות לגבי טרה.

עם זאת, Terra הביאה סט חדש של מושגים לשוק הקריפטו. מנגנון האספקה המתאים את עצמו מעודד אימוץ עולמי ותמיכה על ידי חובבי קריפטו.

למרות שאין תחזית מדויקת אחת לגבי המחירים העתידיים שלה, הערך והאימוץ של טרה עלו בהדרגה.

Similar Posts