בית » בלוג חדשות קריפטו » מטבע ביום - סקירת מטבעות » מה זה Zcash (ZEC)? מדוע משקיעים קונים ZEC?

מה זה Zcash (ZEC)? מדוע משקיעים קונים ZEC?

Table of Contents

מטבעות פרטיים הם הסיבה לעליית ערכם מטבעות כמו ביטקוין. מאמר זה עוסק כולו במטבע פרטיות אחד – Zcash. בשונה מZCASH סחר חליפין במטבע ביטקוין שבו כל ארנק הוא חסר שם, אבל בכל זאת, כל חילוף מוצהר באופן מיידי וגלוי לכולם בפנקס החשבונות (בלוקציין) המשותף.

המשמעות היא שניתן לראות ולנתח את כל ההחלפות עבור ארנק מסוים. לפיכך, אם שמו של מישהו מצורף לכתובת ארנק, כבר אין אנונימיות באמת.

מה זה Zcash?

Zcash הוא מטבע קריפטוגרפי שפותח על בסיס קוד המקור הבסיסי של ביטקוין.
זהו מטבע פרטי, אנשים יכולים לקנות ביעילות מטבעות ZCASH בבטחה עם עמלות נמוכות.

הפרטיות Zcash מבטיחה שהעסקאות הן פרטיות תוך שהרשת מאפשרת לאנשים לתת באופן סלקטיבי נתוני כתובת ועסקאות לצורך ביקורת או הרשאה מנהלתית.

Zcash הוא בעצם מזלג של ביטקוין, כך שקל לארנקים לתמוך בעסקאות סטנדרטיות. ה-Zcash blockchain החל ב-28 באוקטובר 2016, והוביל לפיתוח המערכות הפיננסיות הראשונות של Zcash.

מהדורת תוכנה זו וההיבט העיקרי של הבלוקצ'יין מתוארים 'Sprout' כדי לציין שזהו בלוקצ'יין רענן ומבטיח עם פוטנציאל גבוה לשיפור.

במילים אחרות, Zcash הוא מטבע קריפטוגרפי מבוזר המרוכז בסודיות ואנונימיות. הוא משתמש בהוכחת האפס של zk-SNARK המאפשרת לחיבורים ברשת לאמת עסקאות מבלי לחשוף נתונים עדינים על פעילויות אלו.

בניגוד לדעה הרווחת, עיקר מטבעות הקריפטו בשוק כמו ביטקוין (BTC), אינם סודיים ופרטיים לגמרי, אלא פרטיים בחלקם; בעוד שהם אינם חושפים בבירור את פרטי המשתמשים שלהם, לכל משתמש יש את הכתובת או הכתובות הפרטיות הידועים שלו, שניתן לחזור אליהם באמצעות טכניקות של ניתוח בלוקצ'יין.

עסקאות Zcash, לעומת זאת, צריכות להיות מועברות באמצעות בלוקצ'יין ציבורי, אך בניגוד למטבעות קריפטוגרפיים אחרים, פעילויות עסקאות ZEC אינן מציגות את הכתובות של ההובלה והקבלה או את הכסף המועבר. עדיין יש ברירה שכן ניתן לחשוף את הנתונים האלה לביקורת או להסכמה מנהלית.

איך Zcash עובד?

כפי שהוזכר קודם לכן, Zcash הוא מטבע פרטי. זה אומר שכתובות ה-Zcash הן סודיות (כתובות z) או פתוחות (כתובות t). כתובות z פרטיות מתחילות ב-"z", וכתובות שקופות או פתוחות מתחילות ב-"t". בין שני סוגי הכתובות הללו, ישנם ארבעה אבות טיפוס של עסקאות.

עסקה פרטית של Z-to-Z מונפקת על גבי הבלוקצ'יין הכללי. אבל הכתובות, ערך העסקאות והרשומות כולם מוצפנים ואינם מורגשים בגלוי. הצפנה מסוג זה ניתנת להשגה רק על ידי יישום של הוכחות אפס ידע.

בעל הכתובת רשאי להחליט לפרסם את ה-Z-כתובת ומפרטי העסקאות עם צדדים שלישיים מוסמכים – קחו בחשבון חובות שמיעתיות והסכמות – באמצעות יישום מפתחות צפייה והצהרת תשלום.

בעוד שעסקת T-to-T פועלת בדיוק כמו כל מטבע קריפטוגרפי נפוץ אחר: כל ערכי העסקאות ניכרים בגלוי. הן פרטיות והן עסקאות Zcash הפתוחות מאומתות על ידי צמתים ומתפרסמות ב- blockchain. בלוקים משולבים על ידי שרשרת נרחבת של מכונות המשתמשות באלגוריתם בשם Equihash, שקובע את נפח ה-RAM שהכורה מיישם כדי לשמור על הבלוקצ'יין.

כמה Zcash (ZEC) נמצאים במחזור?

לפי אתר האינטרנט שלה, הקרן המסחרית של Zcash היא המקבילה לזו של ביטקוין – כמות של 21 מיליון יחידות מטבע Zcash (ZEC). לאחר כל 75 שניות, בלוק חדש לגמרי נחפר ל-Zcash blockchain ופיצוי בלוק של 3.125 ZEC מופיע לתוך הזרימה. הערך של פיצויי הגוש מתחלק בחצי כל ארבע שנים ברציפות עד שכל 21 מיליון ה-ZEC נמצאים בתזרים.

בפברואר 2019, אדוארד סנודן, עובד ה-CIA לשעבר, ומחושב הלשנה צייץ את תמיכתו לזקאש. לדברי סנודן, התגמול של המייסדים התחזק ומממן את הצוות לטפל בעניינים שזוהו ותוקנו על ידם.

מדוע משקיעים קונים Zcash?

יש מבקרים ששוריים לגבי נתוני Zcash וחושבים שזו יכולה להיות השקעה מצוינת, אבל התחזיות שלהם יכולות להיות שגויות. זכרו לעשות מעת לעת את הניתוח שלכם, וללמוד עוד על ZCASH ועולם הקריפטו.

צוות המפתחים מאחורי Zcash הוא ECC. ה-ECC נוגע ליותר יעילות ומוזרויות ל-Zcash, עם תוכניות לשיפור יכולת הפעולה ההדדית בין שרשרת עבור המטבע הקריפטוגרפי. זו נתפסת כתוכנית של ECC להתפתח מעבר לפעילויות מוצפנות ואולי לשפר את הסחר הבין-לאומי והפנגביליות של Zcash במערכות בלוקצ'יין אחרות.

Electric Coins Co (ECC) פרסמה את כוונותיה להנפיק ארנק אותנטי ולעבור לשיטת כרייה קצרה מרוכזת באנרגיה מ-2022 עד 2024. לאחר השחרור ב-19 בנובמבר, מחיר Zcash עלה באופן מסיבי. בזמן כתיבת שורות אלה, מחיר Zcash עומד על 169.19$.

על פי ההודעה הרשמית של ECC, היזם מתכוון לתת שלוש תפוקות מפתח בין 2022-2024. אלו הם

ארנק ECC
הוכחת הימור
יכולת פעולה הדדית
מפת הדרכים החדשה הזו יכולה להיות אחת הסיבות לכך שהמשקיעים קונים את Zcash.

Similar Posts